العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 15-12-2012, 10:18 PM
Ahmed ELmonshed Ahmed ELmonshed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: External Auditor
هواياتي: Super Cars

Ahmed ELmonshed will become famous soon enough
افتراضي رد: كهرباء اللوجان

للاسف العربية خرجت من الضمان رحت مركز الخدمة يوم الخميس والمهندس قال لي إنها خرجت من الضمان المهم إن البوابة الجديدة معدلة ومفيهاش العيب ده بس أنا عربيتي خرجت من الضمان أعمل ايه قال لي روح التوكيل فرع العبور وقول إن المشكلة عندك من سنة وإنك طلبت تغيرها بس مكنتش موجودة وإن شاء الله يغيرهالك , أنا قلقان من إن التوكل يرفض
على العموم شكرا ليك يا باشمهندس على تعبك
قديم 16-12-2012, 12:01 AM
الصورة الرمزية myson medo
myson medo myson medo غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلمة

myson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond repute

ربنا ييسرلك الحال
وان شاء الله حد يفيدك

https://www.facebook.com/weam.mohamed.718
قديم 16-12-2012, 08:01 AM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute

روح حاول زي مقالك الباشمهندس وقولهم ان المشكله عندك من سنه ولو محصلش نصيب ليها حل ان شاء الله

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي

قديم 16-12-2012, 12:18 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed ELmonshed مشاهدة المشاركة

للاسف العربية خرجت من الضمان رحت مركز الخدمة يوم الخميس والمهندس قال لي إنها خرجت من الضمان المهم إن البوابة الجديدة معدلة ومفيهاش العيب ده بس أنا عربيتي خرجت من الضمان أعمل ايه قال لي روح التوكيل فرع العبور وقول إن المشكلة عندك من سنة وإنك طلبت تغيرها بس مكنتش موجودة وإن شاء الله يغيرهالك , أنا قلقان من إن التوكل يرفض
على العموم شكرا ليك يا باشمهندس على تعبك
السلام عليكم
في مثل بيقول ضربو الأعور على عينه قال كده كده خربانه
روح التوكيل ولابط معاهم سبحان الله ممكن تصيب معاك
واخبرنا عملت ايه بعد كده
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 18-12-2012, 04:51 PM
Ahmed ELmonshed Ahmed ELmonshed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: External Auditor
هواياتي: Super Cars

Ahmed ELmonshed will become famous soon enough

السلام عليكم جميعا
أنا رحت التوكل فرع العبور يوم الاثنين الساعة 9 واتكلمت مع الناس اللي في الرسبشن ورغينا وكلامهم إنت فضلت ساكت وإنت عندك المشكلة ورحت مركز خدمة ومجتش عندنا هنا, المهم طلبت اقابل مهندس أحمد سراج مدير الجودة وفكرته بيا وكان معايا واحد من الريسبشن حكاله ملخص وأنا اتكلمت برده بس أول مافِهِم ألو داخلها صيانة حالا سألته هتعمل إيه يا باشمهندس قال لي أنا مش هاغيرهالك بس هصلحه ومضمون إن شاء الله قلتله أنا اهم حاجة ال rpm يظبط والماتور يهدى ويستقر.
قعدت ساعتين لحد الساعة 11 وبعد كده المهندس سلمني العربية بنفسه و قال لي أنا ركبتلك البوابة من عربيتي (اشتغالة بقى ولا إيه أنا مش عارف, هو قالي الاول هصلحها وبعد كده أنا غيرتها) المهم كان في فرق هدوء ال rmp واديني بجرب وربنا يستر إن شاء الله
شكرا لاهتمامكم جميعا

الكلمات الدليلية
رينو لوجان