العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 05-11-2012, 04:00 PM
cooltarroka cooltarroka غير متواجد حالياً

cooltarroka is on a distinguished road
افتراضي كامل تقديرى للأعضاء الكرام - أخيرا استلمت اللوجان انهارده

أحب أشكر جميع الأعضاء المميزين اللى فى المنتدى هنا اللى بجد ساعدونى كتير و خلونى أقرر أشترى اللوجان - تحياتى وتقديرى لكم جميعا , أحكيلكو بقى على شويه حاجات كده

أنا الحمد لله لسه مستلمها من كام ساعة - جيت وركنتها فى الجراج لحد ماربنا يسهل وأرخصها بالسلامه , أنا أول مرة أسوق أوتوماتيك فلسه طبعا حاسس أنى أول مرة أسوق خاصه انى كان معايا 128 وفرق شاسع بقى

كان عندى كام سؤال عالماشى كده :
أولا الحاجات اللى المفروض اخودها مع العربيه , أنا استلمت الأتى : الاستبن والكوريك والبتاعة الخاصة بقطر العربيه والايريال والولاعه ومفتاحين , هل فيه حاجه ناقصه ؟

ثانيا الاوراق : انا خدت ورقه كده زرقا اللى هيا طلب شراء سيارة , الافراج الجمركى لسه هييجى , بوليصه التأمين لسه هتيجى , كتالوج العربيه والكاسيت , ضمان العربيه وهوه حاجه عامله زى الكتالوج كده , بس كده , هل فيه أى ورق ناقص ؟ أنا سألت الراجل عن عقد البيع قاللى ان مفيش عقد بيع وهوه طلب شراء السيارة بس اللى المفروض أخدو .

ثالثا الكاسيت : المفروض انو فيه بلوتوث , يا ريت حد يقوللى اعملو pair ازاى مع الموبايل بتاعى عشان كل لما اعملو pair وادخل الpin 1234 يقوللى pair failed والمفروض ان الراجل مدخل الkey بتاع الكاسيت عشان الراديو شغال عادى من غير اي مشاكل بس الpair مش عارف ليه فيه مشكله , يا ريت لو حد يقوللى الخطوات بالظبط

فيه لمبه حمرا كده تحت مؤشر البنزين تقريبا بتنور والعربيه مقفوله , دى بتاعه ايه ؟
شاكر ليكم جميييييييعا
قديم 05-11-2012, 04:04 PM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كامل تقديرى للأعضاء الكرام - أخيرا استلمت اللوجان انهارده

مبروووووووووووك:Br avo:

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 05-11-2012, 04:42 PM
الصورة الرمزية عمرو الامير
عمرو الامير عمرو الامير غير متواجد حالياً
من انا؟: طامح حتى اقتحام الجبل
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: شاعر

عمرو الامير is a splendid one to beholdعمرو الامير is a splendid one to beholdعمرو الامير is a splendid one to beholdعمرو الامير is a splendid one to beholdعمرو الامير is a splendid one to beholdعمرو الامير is a splendid one to beholdعمرو الامير is a splendid one to behold

الف مبروك ربنا يديك خيرها ويكفيك شرها يا رب وخلى بالك وانت سايق ومش تزود السرعة عن 130

وال RBM عن 3000 واملى الكاوتش نتروجين وجبلها غطا بدل محد يخربشها

ومونها 92 الفترة دى واهتم بيها وربنا يكرمك يارب

قديم 05-11-2012, 05:01 PM
cooltarroka cooltarroka غير متواجد حالياً

cooltarroka is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr2008mero مشاهدة المشاركة

الف مبروك ربنا يديك خيرها ويكفيك شرها يا رب وخلى بالك وانت سايق ومش تزود السرعة عن 130

وال RBM عن 3000 واملى الكاوتش نتروجين وجبلها غطا بدل محد يخربشها

ومونها 92 الفترة دى واهتم بيها وربنا يكرمك يارب
مشكور يا غالى على النصائح القيمه , انا فعلا روحت فولتها 92 عشان كانت لمبه البنزين منورة لما استلمتها , وال RPM على طول وانا سايق بيها كان على 2 تقريبا مش عارف ده طبيعى ولا ايه بصراحه , ممكن انا اكون بتك شويه علبنزين بس يا رب اتعود بسرعه بقى
قديم 05-11-2012, 05:11 PM
الصورة الرمزية sehsss
sehsss sehsss غير متواجد حالياً
التخصص العملى: صحفي

sehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond repute

مبرووووووووك

Mohamed Hussein - journalist