العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > لادا LADA

لادا LADA لادا الروسية LADA احدى شركات اوتوفاز AvtoVAZ الروسية بدات فى السبعينيات بتجميع سيارات فيات 124 واستمرت فى تقديمها بشكل اقتصادى لعشرات السنين تمشيا مع الفكر الشيوعى الروسى الا انها الان تسعى للمنافسة والتجديد بعد شراكتها مع مجموعة رينو - نيسان

قديم 19-03-2012, 04:48 PM
thunder2006 thunder2006 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كهرباء

thunder2006 will become famous soon enoughthunder2006 will become famous soon enough
افتراضي رد: مميزات وعيوب السياره الادا

طيب انا عايز اركب موتور 1600 لادا بدل اللى عندى بس هل الموتور 1600 الادا افضل ولا 131 ؟؟
انا العربيه 1200 ستيشن ... وراكبلها 1600 بتاع 131 بس بيجيب زيت على بوجيه رقم 2 .. وبيدخن فى الحر .. لكن فى برد الاسكندريه بيلم نفسه شويه
وكل ما اروح لميكانيكى يقولك دى عايزه عمره وكله خوفنى من العمره .. حتى اقل واحد فيهم قال ( من غير ما يفتح حتى وش السلندر او اى حاجه ) مش هاتقل عن 1500 جنيه
فا عايز اعرف سعر الموتور الـ 1600 اللادا بالدربوكس ومن غير الدربوكس .. وهل فعلا بيتاخد غيارين زيت ضمان وكده ولا لأ ؟؟
وكنت عايز اعرف برضه شويت اسعار للعربيه عندى زى مثلا :-
1- كبوت 1200
2- الشنطه الستيشن 1200
3- الابواب ( وهل كامله ولا فاضيه )
4- الرفارف الاماميه
5- الرفارف الخلفيه
وجزاكم الله كل خير

التعديل الأخير تم بواسطة thunder2006 ; 19-03-2012 الساعة 05:38 PM
قديم 23-03-2012, 01:27 AM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة thunder2006 مشاهدة المشاركة

طيب انا عايز اركب موتور 1600 لادا بدل اللى عندى بس هل الموتور 1600 الادا افضل ولا 131 ؟؟
انا العربيه 1200 ستيشن ... وراكبلها 1600 بتاع 131 بس بيجيب زيت على بوجيه رقم 2 .. وبيدخن فى الحر .. لكن فى برد الاسكندريه بيلم نفسه شويه
وكل ما اروح لميكانيكى يقولك دى عايزه عمره وكله خوفنى من العمره .. حتى اقل واحد فيهم قال ( من غير ما يفتح حتى وش السلندر او اى حاجه ) مش هاتقل عن 1500 جنيه
فا عايز اعرف سعر الموتور الـ 1600 اللادا بالدربوكس ومن غير الدربوكس .. وهل فعلا بيتاخد غيارين زيت ضمان وكده ولا لأ ؟؟
وكنت عايز اعرف برضه شويت اسعار للعربيه عندى زى مثلا :-
1- كبوت 1200
2- الشنطه الستيشن 1200
3- الابواب ( وهل كامله ولا فاضيه )
4- الرفارف الاماميه
5- الرفارف الخلفيه
وجزاكم الله كل خير
أخى الكريم أدخل على هذا اللينك وان شاء الله مكتوب فيه جميع اسعار قطع غيار اللادا الاستيراد .
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=48845

تم حذف بيانات الاتصال بناء على الشكاوى المقدمة ضد صاحب العضوية فى الموضوع التالى :
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=121431
قديم 23-03-2012, 01:45 AM
الصورة الرمزية bunnybunny77
bunnybunny77 bunnybunny77 غير متواجد حالياً

bunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond repute

قديم 23-03-2012, 02:46 AM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bunnybunny77 مشاهدة المشاركة

أشكر حضرتك على ابداعك وتميزك فى الرد .

تم حذف بيانات الاتصال بناء على الشكاوى المقدمة ضد صاحب العضوية فى الموضوع التالى :
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=121431
قديم 02-04-2012, 07:26 PM
mogha mogha غير متواجد حالياً

mogha will become famous soon enough
نقاش رد: مميزات وعيوب السياره الادا

بسم الله الرحمن الرحيم

في البداية ده اول تسجيل ليا في اي منتدى ع الاطلاق لما لمست فيه من تواصل وتبادل خبرات بين لاعضاء واشكرهم جميعا
ثانيا كان عندي استفسار عن سعر الادا سواء موديل 2009 او 2010 وماذا عليا انا افعل لاتاكد من ان السيارة في حاله جيده .

وشكرا واسف للاطاله.