العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات > ريفيوهات

ريفيوهات ساحة لعقد المقارنات وكذلك مراجعة رفيوهات (تقارير) السيارات واختبارات التصادم

قديم 03-04-2010, 01:27 AM
mardy mardy غير متواجد حالياً

mardy is on a distinguished road
افتراضي رد: مقارنة بين ميسوبيشي لانسر 2010 (الشكل القديم) وبين كيا سيراتو

بصراحه السيراتو احن بكتير (بدون تعليق عليها) وكل الى بيتقال عليها وحش بيبقى غلط انا مجرب الاتنين وعارف
قديم 06-04-2010, 02:16 PM
amooooor_s amooooor_s غير متواجد حالياً

amooooor_s is on a distinguished road

انا راكب بومة 2006 خليجي وبجد مشدود اوي للسيراتو حاسس ان هيا احلى بكتير من البومة مش قصدي ان اقلل من امكانية اللانسر بس فعلا كيا حسبتها صح
قديم 07-04-2010, 11:55 AM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

انا عن فسي افضل الانسر طبعا بكل المقاييس
محرك تتفوق سيراتو بقليل ولكن سمعنا مشاكل فيه
شكل خارجي ممكن اقول سيراتو و ممكن اقول دي ازواق
راحه طبعا لانسر
الكماليات الاثنين متقاربين جدا و لو سيراتو فيها حاجه زياده مش هتكون جوهريه يعني
جوده التصنيع طبعا لانسر اعلي
الثبات طبعا لانسر افضل بكل المقاييس
قطع غيار طبعا لانسر قطع غيارها في السوبر مركت
سعر اعاده بيع هتبيع لانسر ابل ما تفكر اصلا و بسعر علي جدا
اسم شركه و تاريخ طبعا كيا متجيش حاجه جمب متسوبيشي مثل الرعب و كفايه الافليوشن
انا اصلا ببيع عربيتي لانسر 1.3 دلوقتي و ناوي اجيب مكانها 1.6 سوبر اكشن يوزد او لو جديد مع اني اصلا مش هبيعها لو كنت هجيب كوري مكنها هجيب الانترا مش سيراتو و ده لاثباب كتير بردو
و نصحتي متخليش الشركه تجرب عليك

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 07-04-2010, 12:49 PM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute

ياخونا أحنا أصلا بنتكلم فى أى مؤكد أن بعد عشر سنين من شراء العربية لانسر العربية هاتكون ذى ما هى ذى الفل يعنى غير كده سعر إعادة البيع رائع لأن العربية متجربة والكل عارف إنها ممتازة وقطع غيارها موجودة صينى وكورى وغيره لأنها موجودة من 2004 ولكن سعر إعادة البيع للنيو سيراتو زفت الزفت وغير ده خامات السيراتو زفت لكن طبعا كشكلا وكماليات وسحب يبقى أكيد السيراتو أحسن
قديم 07-04-2010, 01:15 PM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Devill Blood مشاهدة المشاركة

ياخونا أحنا أصلا بنتكلم فى أى مؤكد أن بعد عشر سنين من شراء العربية لانسر العربية هاتكون ذى ما هى ذى الفل يعنى غير كده سعر إعادة البيع رائع لأن العربية متجربة والكل عارف إنها ممتازة وقطع غيارها موجودة صينى وكورى وغيره لأنها موجودة من 2004 ولكن سعر إعادة البيع للنيو سيراتو زفت الزفت وغير ده خامات السيراتو زفت لكن طبعا كشكلا وكماليات وسحب يبقى أكيد السيراتو أحسن

ياخواننا الكورى برضه اثبت نفسه ولسه بيثبت نفسه
انا العائله عندى فيها 11 عربيه كورى اخرها السيراتو والالنترا ولو العربيات الكورى مش ثابته نفسها فى السوق مكانش حد اشتراها
مع احترامى للانسر وانا بحبه فيه شكاوى منها برضه مش الكورى بس والمشاكل فى الاتنين غرديه يعنى على راى اتش بختك يابو بخيت
وشكرا