العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO

شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO دايو - شيفرولية الكورية daewoo يشمل سيارات دايو وشيفروليه المصنعة في كوريا ( لانوس - نوبيرا - أفيو - أوبترا......إلخ)

قديم 25-09-2012, 09:20 PM
الصورة الرمزية ShekeeS
ShekeeS ShekeeS غير متواجد حالياً

ShekeeS is a splendid one to beholdShekeeS is a splendid one to beholdShekeeS is a splendid one to beholdShekeeS is a splendid one to beholdShekeeS is a splendid one to beholdShekeeS is a splendid one to beholdShekeeS is a splendid one to behold
خبر جديد استهلاك الوقود لشيفروليه N300

http://www.wulingmotors.ae/1-rongguang-minivan-4.htmlد

دخلت على الموقع المصنع الصينى ولقيت فى معلومات كتير عن n300 مش موجود على موقع منصور شيفروليه المهم شد انتباهى حاجة
1- استهلاك الوقود 50 كلم/ساعة (لتر) = 5.5
ودة يعتبر استهلاك كتير ولا انا فاهم غلط
2- نوع الوقود Ron الخالى من الرصاص = 93
يعنى مش هتاخد اقل من 92 عندنا
قديم 26-09-2012, 07:26 PM
الصورة الرمزية ShekeeS

ShekeeS is a splendid one to beholdShekeeS is a splendid one to beholdShekeeS is a splendid one to beholdShekeeS is a splendid one to beholdShekeeS is a splendid one to beholdShekeeS is a splendid one to beholdShekeeS is a splendid one to behold
افتراضي رد: استهلاك الوقود لشيفروليه N300

يا جماعة محدش عندة رد على موضوع الاستهلاك دة
قديم 27-09-2012, 09:46 PM
الصورة الرمزية hamada666
hamada666 hamada666 غير متواجد حالياً

hamada666 will become famous soon enoughhamada666 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ShekeeS مشاهدة المشاركة

http://www.wulingmotors.ae/1-rongguang-minivan-4.htmlد

دخلت على الموقع المصنع الصينى ولقيت فى معلومات كتير عن n300 مش موجود على موقع منصور شيفروليه المهم شد انتباهى حاجة
1- استهلاك الوقود 50 كلم/ساعة (لتر) = 5.5
ودة يعتبر استهلاك كتير ولا انا فاهم غلط
2- نوع الوقود Ron الخالى من الرصاص = 93
يعنى مش هتاخد اقل من 92 عندنا
بص يا سيدي
1-السيارة بتستهلك 1 لتر بنزين كل 10 كيلو يعني مثلا لو مسافر مشوار 200 كيلو هتحط صفيحة 20 لتر وانا في الحقيقة مش عارف دة حلو ولا لا بس متهيقلي معقول ودة عن تجربة مع n200
2- البنزين خالي من الرصاص من اول ال90 ممكن يستخدم وممكن تستخدم ال80 بس علي مرور الوقت هيأثر علي طرمبة البنزين الكهربا وكمان علي الانجيكشن 0
علي فكرة انا اسف لانك كنت طلبت مني مقارنة بين ال n200 والسوزوكي بس بعد ما كتبت موضوع طويل وعريض النت فصل وكل اللي كتبتة ضاع اوعدك بكتابة الموضوع تاني ووضع المقارنة ليستفيد أعضاء المنتدي

قديم 27-09-2012, 10:26 PM
الصورة الرمزية ShekeeS

تسلم ياباشا على ردك واهتمامك

ومنتظر منك المقارنة واتمنى تضيف عليها بعض العربيات الفان مثل السوبر باندا و فى عربية شبه الشيفرولية n300 اسمها fujia