العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO

شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO دايو - شيفرولية الكورية daewoo يشمل سيارات دايو وشيفروليه المصنعة في كوريا ( لانوس - نوبيرا - أفيو - أوبترا......إلخ)

قديم 29-04-2012, 03:33 AM
الصورة الرمزية محمد حسن عبد الرحمن
محمد حسن عبد الرحمن محمد حسن عبد الرحمن غير متواجد حالياً
هواياتي: معرفة وتجميع المعلومات عن السيارات واحب اصلح اى حاجة بايدى

محمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond repute
طلب عايز اعرف سعر السيارة شيفرولية بليزر ك5

افيدونى رجاء أريد معرفة ما هو سعر السيارة شيفرولية بليزر ك5 من موديلات 85 فما فوق واسعر قطع الغيار وأستهلاك البنزين بالنسبة للموتوريين 6سلندر و8سلندر وفى منها انجكشن ولا لا انا من إسكندرية وعشاق للسيارة شيفرولية بليزر5 وعايز أعرف كل المعلومات الممكنه عنها .

قديم 29-04-2012, 03:43 AM
الصورة الرمزية reda310
reda310 reda310 غير متواجد حالياً

reda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant future
افتراضي رد: عايز اعرف سعر السيارة شيفرولية بليزر ك5

http://www.contactcars.com/UsedCars_...ont_console=-1
قديم 29-04-2012, 07:45 AM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute

السلام عليكم

الاول النصيحة لله ....... لو مش بتحب العربية دى بجد يبقى بلاش منها احسن .... واخد بالك من كلمة بجد دى !!!!

انا معايا بليزر موديل 80 موتور 5700 سى سى 350 مانيوال و فيها فتيس غرز و مفيهاش تكييف و كنت شاريها بـ 35 الف جنيه

العربية حجمها كبير حبتين و عالية عن الارض و من الصعب ظبط ابعادها و انت سايق
نظرا لان العربية موديلها قديم فمن الطبيعى جدا انها تبقى متهالكة و كل شوية فيها حاجة تحتاج تتغير و تتصلح
لو ربنا كرمك بميكانيكى كويس يبقى حظك حلو
قطع الغيار مفيهاش مشاكل كبيرة ... فى القاهرة موجودة فى شارع شامبليون ... و موجودة فى المنوفية و دمنهور كمان ... و فيه حاجات بتجيبها بالشبه .... يعنى تاخد قطعة الغيار القديم و توريها للراجل الى بيبيع و يديك زيها
الى خلانى الف عليه مصر كلها ..... مسمار .... علشان الامريكان بيستعملوا سن ناعم ... و اغلب الموجود فى السوق سن خشن
مشكلة البليزر الكبرى فى الزجاج الخلفى ... الزجاج حجمه كبير و الماكينة الى عليه بتبوظ كل شوية و التانية .. كتر خيرها برضوا
الموتور حوت بنزين ..... انا بعمل 80 كم فى الصفيحة ... و الكربراتير لازم يبقى مظبوط
الاسبراتير الكترونى ... يعنى مفيهوش ابلاتين و لا كوندسر ... فيه مشط ( موديول ) لما يبدأ يبوظ بيديك علامات تحذيرية قبلها .... زى ان العربية تقطع معاك و تطفى و انت ماشى و ترجع تشتغل تانى
كنت سمعت ان فيه منها انجكشن فى موديلات 88 و الله اعلم
العربية على سست ورقية امامية و خلفية ... يعنى ناشفة جدا ... الى يقولك ان اللادا ناشفة يبقى مركبش البليزر ... الرانجلر ناشفة .. برضو مركبش البليزر
الصيانة .... اكتر حاجة بتوجعلى ظهرى ... علشان لو عاوز اعمل اى حاجة لازم انط و اقعد جوا الكبوت
فيها خاصية طاردة للجنس اللطيف .... مراتى و والدتى و عماتى و اخواتى بيكرهوها عما ..... و سواقين الميكروباص برضو بيكرهوها جدا
فيها خاصية جاذبة لعربيات التاكسى .... حتلاقى بتوع التاكسى عندهم مزاج يرموا عليك
و مع ذلك انا بحبها جدا و مبفكرش ابيعها
انا فى الخدمة لو فيه اى استفسارات تانية و لسة مغيرتش رايك

قديم 29-04-2012, 08:14 AM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_eng2001 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

الاول النصيحة لله ....... لو مش بتحب العربية دى بجد يبقى بلاش منها احسن .... واخد بالك من كلمة بجد دى !!!!

انا معايا بليزر موديل 80 موتور 5700 سى سى 350 مانيوال و فيها فتيس غرز و مفيهاش تكييف و كنت شاريها بـ 35 الف جنيه

العربية حجمها كبير حبتين و عالية عن الارض و من الصعب ظبط ابعادها و انت سايق
نظرا لان العربية موديلها قديم فمن الطبيعى جدا انها تبقى متهالكة و كل شوية فيها حاجة تحتاج تتغير و تتصلح
لو ربنا كرمك بميكانيكى كويس يبقى حظك حلو
قطع الغيار مفيهاش مشاكل كبيرة ... فى القاهرة موجودة فى شارع شامبليون ... و موجودة فى المنوفية و دمنهور كمان ... و فيه حاجات بتجيبها بالشبه .... يعنى تاخد قطعة الغيار القديم و توريها للراجل الى بيبيع و يديك زيها
الى خلانى الف عليه مصر كلها ..... مسمار .... علشان الامريكان بيستعملوا سن ناعم ... و اغلب الموجود فى السوق سن خشن
مشكلة البليزر الكبرى فى الزجاج الخلفى ... الزجاج حجمه كبير و الماكينة الى عليه بتبوظ كل شوية و التانية .. كتر خيرها برضوا
الموتور حوت بنزين ..... انا بعمل 80 كم فى الصفيحة ... و الكربراتير لازم يبقى مظبوط
الاسبراتير الكترونى ... يعنى مفيهوش ابلاتين و لا كوندسر ... فيه مشط ( موديول ) لما يبدأ يبوظ بيديك علامات تحذيرية قبلها .... زى ان العربية تقطع معاك و تطفى و انت ماشى و ترجع تشتغل تانى
كنت سمعت ان فيه منها انجكشن فى موديلات 88 و الله اعلم
العربية على سست ورقية امامية و خلفية ... يعنى ناشفة جدا ... الى يقولك ان اللادا ناشفة يبقى مركبش البليزر ... الرانجلر ناشفة .. برضو مركبش البليزر
الصيانة .... اكتر حاجة بتوجعلى ظهرى ... علشان لو عاوز اعمل اى حاجة لازم انط و اقعد جوا الكبوت
فيها خاصية طاردة للجنس اللطيف .... مراتى و والدتى و عماتى و اخواتى بيكرهوها عما ..... و سواقين الميكروباص برضو بيكرهوها جدا
فيها خاصية جاذبة لعربيات التاكسى .... حتلاقى بتوع التاكسى عندهم مزاج يرموا عليك
و مع ذلك انا بحبها جدا و مبفكرش ابيعها
انا فى الخدمة لو فيه اى استفسارات تانية و لسة مغيرتش رايك
ده انت مرجع ياباشا
قديم 29-04-2012, 09:53 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة crime مشاهدة المشاركة

ده انت مرجع ياباشا
يا باشا ربنا يكرمك .... لا مرجع و لا حاجة ... انا بس حاطط البليزر فى دماغى و ساعات كدة دماغى بتقفل ... و يا انا يا العربية