العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 08-10-2009, 05:26 PM
marid marid غير متواجد حالياً

marid is infamous around these partsmarid is infamous around these partsmarid is infamous around these partsmarid is infamous around these partsmarid is infamous around these partsmarid is infamous around these partsmarid is infamous around these partsmarid is infamous around these partsmarid is infamous around these partsmarid is infamous around these parts
افتراضي رد: لتجعل سيارتك تعمل بالماء.....!!!!

و على فكرة المنتج حاصل على المركز الاول فى مسابقة صنع فى مصر وينافس فى مسابقة صنع فى الوطن العربى والتقيم يتم من قبل جهات اكاديمية وعلمية ..............

التعديل الأخير تم بواسطة marid ; 08-10-2009 الساعة 05:28 PM
قديم 09-10-2009, 01:12 AM
فادى فادى غير متواجد حالياً

فادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة marid مشاهدة المشاركة

مشكروين مرة اخرة للاخوة اللى مش فاهمين عشان هما مش عيزين يفهموا
وشكر اخر للاخواة اللى لسنهم بينقط عسل و زوق وادب واحترام
ونتمنى من اللى مش فهمين انهم يصمتوا او يسألوا باسلوب علمى وليس بسخرية
وشكرا مرة اخرى
انهى اسلوب علمى اللى انت بتتكلم عنه؟
هو فين العلم فى اللى انت بتقوله بالضبط؟
اللى انت بتقوله معناه ببساطة انو العربية هتمشى لوحدها بدون طاقة خارجية, مش كده و بس, دى هتولد طاقة لنفسها, و مش بعيد نوصلها على البيوت عشان تنور!!
هو ده اللى بتسميه علم؟ لا انا عالم و لا حتى عمرى كنت شاطر فى العلم, لكن عارف كويس اوى انو الطاقة لا تستحدث, لذا فان ما تقوله يدخل فى اطار النصب و الدجل و الشعوذة, و شفنا منه كتير قبل كده و لن اجادل أكتر من كده لأنك واضح انك مش فاهم مبادىء قوانين الطاقة اللى انت بتتكلم عنها, و للأسف فات الأوان عشان نفهمك هذه المبادىء, لذا سلام.
و لو عربيتك المزعومة دى مشيت, ابقى تعالى اخبطنى بيها و اعملى عاهة مستديمة عقابا لى على وقوفى فى طريق العلم و الطاقة اللامحدودة التى تتحدث عنها.

أخر مواضيعى :
اختبار الفيات برافو 120 حصان تى جيت.

وداعا يا ايها الصقر الجسور
قضيت معكى أحلى ايامى.

فيات برافو مرحى مرحى
قديم 09-10-2009, 01:42 AM
marid marid غير متواجد حالياً

marid is infamous around these partsmarid is infamous around these partsmarid is infamous around these partsmarid is infamous around these partsmarid is infamous around these partsmarid is infamous around these partsmarid is infamous around these partsmarid is infamous around these partsmarid is infamous around these partsmarid is infamous around these parts

ان شاء الله لما المنتج يتواجد انا بستاذنك متشتريهوش ولا تيجى جنبة مطلقا
قديم 09-10-2009, 09:08 AM
الصورة الرمزية ayman abdelrazek
ayman abdelrazek ayman abdelrazek غير متواجد حالياً
التخصص العملى: sales director

ayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فادى مشاهدة المشاركة

انهى اسلوب علمى اللى انت بتتكلم عنه؟
هو فين العلم فى اللى انت بتقوله بالضبط؟
اللى انت بتقوله معناه ببساطة انو العربية هتمشى لوحدها بدون طاقة خارجية, مش كده و بس, دى هتولد طاقة لنفسها, و مش بعيد نوصلها على البيوت عشان تنور!!
هو ده اللى بتسميه علم؟ لا انا عالم و لا حتى عمرى كنت شاطر فى العلم, لكن عارف كويس اوى انو الطاقة لا تستحدث, لذا فان ما تقوله يدخل فى اطار النصب و الدجل و الشعوذة, و شفنا منه كتير قبل كده و لن اجادل أكتر من كده لأنك واضح انك مش فاهم مبادىء قوانين الطاقة اللى انت بتتكلم عنها, و للأسف فات الأوان عشان نفهمك هذه المبادىء, لذا سلام.
و لو عربيتك المزعومة دى مشيت, ابقى تعالى اخبطنى بيها و اعملى عاهة مستديمة عقابا لى على وقوفى فى طريق العلم و الطاقة اللامحدودة التى تتحدث عنها.

والله ملكش حل ياباشمهندس فادى

بس انت ليه تاعب نفسك اوى كده؟

ما تسيب اللى يقول يقول

وبعدين ده مين ده اللى يقدر يخبطك وانت واقف فى طريق العلم

انت راجل ملتزم واكيد هتمشى ع الرصيف

بس خدت بالك من الكلمه بتاعة مات مسموم

ده اكيد مات مفروس لما عرف انو اد ايه جااااااااهل

ههههههههههههه

أبو الفتوح رئيسأ
قديم 09-10-2009, 10:06 AM
الصورة الرمزية Dantes010
Dantes010 Dantes010 غير متواجد حالياً

Dantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond repute

عندي سؤال لصاحب الموضوع
هل HFF حاصل على المركز الاول فى مسابقة صنع فى مصر وينافس فى مسابقة صنع فى الوطن العربى فعلا ؟؟؟؟
لو الإجابة بنعم ممكن حضرتك تحسم النقاش بإثبات ذلك بأدلة ؟؟؟؟
هل HFF تم تقييمه من من قبل جهات اكاديمية وعلمية ؟؟؟؟
لو الإجابة بنعم يبقى أكيد جربوه في تشغيل موتور معين مثلا أو سيارة بعينها ، طيب هل ممكن حضرتك تنقلنا تمت فين التجربة دي وتحت إشراف مين وهل فيه حد مصورها مثلا نشوف الفيديو بتاع إختراع قوي زي دا؟؟؟؟

أنا شوفت فيديو قبل كدا لـTop Gear بيشرحو في الأول إزاي ممكن زيت الطعام يتحط لعربية فولفو محركها ديزيل ، بعد الشرح النظري حط الزيت في تانك الديزيل وشغل السيارة ومشي بيها ، ساعتها أنا صدقت الشرح النظري اللي شرحوه.
لو كلامي فيه أي حاجة غلط أنا بعتذر مقدما ، وبحب أي حد يهدي إليا عيوبي فالرجاء من أي حد يقرأ كلامي يوضح لي إذا كان كلامي غلط .

مهندس/ إيهاب الجندي

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم صلي وسلم على نبينا محمد

الكلمات الدليلية
تقنية قادرة على تحويل الماء لوقود