العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سيارات مستعملة للبيع

سيارات مستعملة للبيع السيارات المستعملة ، اعلانات سيارات مستعملة للبيع فى مصر - قطع غيار - سيارات تاكسى - سيارات تجارية - تقسيط سيارات مستعملة

موضوع مغلق

قديم 19-06-2010, 12:21 PM
Abdelhady Osama Ragab Abdelhady Osama Ragab غير متواجد حالياً

Abdelhady Osama Ragab is on a distinguished road
افتراضي رد: آخر أسعار سوق المستعمل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د0تامر محمد مشاهدة المشاركة

2006=52-53
2007=54-56
شكرا جزيلا يا دكتور.....
بس سؤال هل الوقت ده من السنة مناسب للشراء ولا لا..؟

دع الايام تفعل ماتشاء==وطب نفسا بما حكم القضاء
ولا تجزع لحادثة الليالي==فما لحوادث الدنيا بقاء
فلا حزن يدوم ولا سرورا==ولا سعد يدوم ولا شقاء
يريد المرء ان يلقى مناه==وياْبى الله الا مايشاء
وكل شديدة نزلت بقوم==سياتي بعد شدتها رخاء
قديم 19-06-2010, 12:27 PM
الصورة الرمزية Abdelhady.Ragab
Abdelhady.Ragab Abdelhady.Ragab غير متواجد حالياً

Abdelhady.Ragab is on a distinguished road

السلام عليكم جميعا...

اولا عايز اقول للدكتور تامر ..... جزاك الله خير الجزاء وجعل هذا العمل فى ميزان حسناتك انشاء الله

انا قريت موضوع "كيفية فحص سيارة مستعملة" بتاعك من كام يوم وانا مكنتش عارف اى حاجة عن فحص المستعمل قبل الشراء... بس فعلا استفدك كتير وعرفت معلومات مكونتش واخد بالى منها قبل كدة.
دلوقتى انا انشاء الله ناوى اشترى نوبيرا 2006 او 2007 واتفرجت على واحدة من يوميين بس فيها شوية ملاحظات ومتردد اخلص فى الموضوع ولا لا...؟
باختصار هى 2007 رشة اربع جوانب و فيها الفوانيس عايزة تتغير وكمان الاكسيدام الامامى مش ولا بد فمحتاج يتغير هو كمان...ا لزجاج الامامى فيه تقرة صغيرة مش مشررخة حواليها بس ممكن تقللق اللى بيشترى.... انا طلبت انى ارفعها فى التوكيل عشان اكشف عليها بالتفصيل بس بيحذرونى انى هادفع مبلغ كبير وممكن جدا ماشتريش بعدها...!
ارجو الافادة .... هى كدة تلزمها مصاريف اد ايه وكمان ممكن تخلص على كام من غير ما حد يظلم التانى فى السعر.

"الهى انت تعلم كيف حالى .... فهل يا سيدى فرج قريب؟"
قديم 19-06-2010, 02:39 PM
الصورة الرمزية د0تامر محمد
د0تامر محمد د0تامر محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: طبيب بشرى -كاتب قصة وروائى
التخصص العملى: طبيب بشرى
هواياتي: الكتابه خاصه الادبيه -السيارات

د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميمو1000 مشاهدة المشاركة

الفيرنا أفضل من اللانوس كأداء وموتور وكل منهما له مميزات وعيوب وفريق من المشجعين
اللانوس تقفيل مصرى (منصور شيفورليه ومن قبله أبو الفتوح)
والفيرنا تقفيل غبور
اللانوس الكاملة بتزيد عن الهاف(4زجاج كهرباء-ومرايا يمين كهرباء واريال كهرباء وسبويلر خلفى وحلى بالتابلوة وطارة قابلة للتعديل وفوانيس شبورة )
والكل تقفيل مصرى والفيرنا ستار بها بعض الإضافات الشكلية والبعض يراها أجمل والبعض يراها بلا قيمة
كلام جميل يا دكتور

بس أنا عاوز رأيك يادكتور فى الموضوع يعنى أيهما ترشح
الفيرنا إختيار جيد وإن كنت شخصيا بتمنها أركب يابانى مستعمل

قديم 19-06-2010, 02:44 PM

د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abdelhady.Ragab مشاهدة المشاركة

السلام عليكم جميعا...

اولا عايز اقول للدكتور تامر ..... جزاك الله خير الجزاء وجعل هذا العمل فى ميزان حسناتك انشاء الله

انا قريت موضوع "كيفية فحص سيارة مستعملة" بتاعك من كام يوم وانا مكنتش عارف اى حاجة عن فحص المستعمل قبل الشراء... بس فعلا استفدك كتير وعرفت معلومات مكونتش واخد بالى منها قبل كدة.
دلوقتى انا انشاء الله ناوى اشترى نوبيرا 2006 او 2007 واتفرجت على واحدة من يوميين بس فيها شوية ملاحظات ومتردد اخلص فى الموضوع ولا لا...؟
باختصار هى 2007 رشة اربع جوانب و فيها الفوانيس عايزة تتغير وكمان الاكسيدام الامامى مش ولا بد فمحتاج يتغير هو كمان...ا لزجاج الامامى فيه تقرة صغيرة مش مشررخة حواليها بس ممكن تقللق اللى بيشترى.... انا طلبت انى ارفعها فى التوكيل عشان اكشف عليها بالتفصيل بس بيحذرونى انى هادفع مبلغ كبير وممكن جدا ماشتريش بعدها...!
ارجو الافادة .... هى كدة تلزمها مصاريف اد ايه وكمان ممكن تخلص على كام من غير ما حد يظلم التانى فى السعر.
يعنى أية أربع جوانب؟
المهم إنها فابريقة دواخل
الإكصدام فى حدود 180 جنيه
النقرة فى الزجاج مش مشكلة وبتتعمل بالحقن
الرفع فى التوكيل مكلف والموضوع مش مستاهل سمكرى يفحصها وميكلنيكى وخلصت لأن حاجاتها رخيصة
والمصاريف تعتمد على حالة العربية يعنى أخبار العفشة والميكانيكا تحتاج مصاريق ولا لأ
مبدأيا السعر 52000

قديم 19-06-2010, 02:46 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abdelhady Osama Ragab مشاهدة المشاركة

شكرا جزيلا يا دكتور.....
بس سؤال هل الوقت ده من السنة مناسب للشراء ولا لا..؟
فى بداية الصيف دائما الأسعار ما ترتفع قليلا 00الشتاء أرخص سعرا

موضوع مغلق