العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 02-11-2010, 10:16 PM
stonecoldmido5 stonecoldmido5 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ماجيستير سياحة وفنادق

stonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to behold
افتراضي رد: تجربتى فى ابورواش .......... وتحذير من جدول الصيانة !!!!!!!

حضرتك نفس الكلام في مركز الصفوة بالاسكندرية و متقلقش حضرتك دي شكوي عامة
قديم 02-11-2010, 10:18 PM
stonecoldmido5 stonecoldmido5 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ماجيستير سياحة وفنادق

stonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to behold

و انا غيرت المساعد وقدامي بس نفس الصوت الظاهر هي كده فعلا
قديم 02-11-2010, 11:48 PM
كريم احمد كريم احمد غير متواجد حالياً

كريم احمد is just really niceكريم احمد is just really niceكريم احمد is just really niceكريم احمد is just really nice

ياباشا مش عارف ابركلك على الصيانة ولا اقولك اية على مشكلة المساعدين انا الحقيقة مستفز جدا من الاسلوب دة والحقيقة نفسى يكون عندى صبر الاخ المحترم احمد فاروق بس مش موجود للأسف فا بما ان كدة كدة محدش عارف ياخد حقة الطبيعى من التوكيل يبقى بلاة وانا عندى مشور للتوكيل لو ماتمش على خير يبقى هاخش على حق المستهلك ومحاضر بقى ونشوف هانقدر نأخذ حقوقنا البسيطة جدا من التوكيل مقابل شراء سيارات ابو الفتوح
قديم 03-11-2010, 06:20 AM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute

أنا بس عايز أفكركم يا جماعة إن مساعدين شركة شيرى إتمنع إستيرادهم بقرار من وزير الصناعة و التجارة من فترة قريبة
فأكيد مخزون الوكيل من المساعدين إنتهى أو قرب ينتهى علشان كده ما عادوش بيغيروهم لحد حتى و لو خارج الضمان

و إستنتاجى إن الوكيل بيتفاوض مع شركة شيرى على إستخدام مساعدين من إنتاج شركة تانية

و بكده يفهم إن مساعدين شركة شيرى دون المستوى بالنسبة لمواصفات الجودة المصرية (تفسير سوء حالة المساعدين)
و نفهم كمان ليه المساعدين مش موجودين فى التوكيل و متوقفين عن تغييرهم فى الضمان و غيره (نفاذ المخزون و عدم الإتفاق على مورد جديد أو عدم وصول شحنة مساعدين من شركة أخرى و موافقة هيئة المواصفات عليها)

أخير من فترة طويلة بعض الملاك (خارج الضمان) إستخدموا مساعدين اللانسر و نجحت معاهم جدا
قديم 03-11-2010, 08:01 AM
corsair
Guest

ربنا ما يحرمنا منك يا عم غبور ياللي سايبلنا الحبل علي الغارب في الصيانه ان شالله تروحله بعد 50 سنة وانتا لسه معملتش 1000 كيلو هيدخل العربية صيانة الا 1000 كيلو

ولا يهمك يا عم باسم والف مبروك علي الصيانة ومتزعلش من شغل النصب بتاعهم ده لان احنا اخدنا علي كدا خلاص