العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 12-12-2009, 08:46 AM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا اسف بس حسيت اني لازم انقل الموضوع ده

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram مشاهدة المشاركة

ربنا يصبرك يا بشمهندس محمد ....

انا اسف اني طولت على حضرتك ...مع ان لسه عندي كلام كتير ... لأني رشحت العربيه لناس كتير منهم دكتور عبد السلام (بلبلان) ...
وبالتالي مهتم شخصيا بالموضوع لأني حاسس انه امانه في رقبتي للناس اللي رشحتلهم العربيه (رحت لقسم اكتوبر اشوف العربيه ملقتهاش )
ولأنه فعلا في منتهى الخطوره ... ويهم اي حد بيفكر يشتري العربيه او اشتراها ...
و الاعمق من كده أنه بيطرح سؤال مهم جدا ...احنا كده رايحين على فين ؟؟!!

متشــكرين يا ســيدى " طبعآ رأيك محترم بالنسبه لى وللى أتخن منى ! بس أنا أحلك من أى ذنب !

لآنى طبعآ برده سألت ناس تانيه رأيهم محترم بالنسبه لى مثلا زى " مهندس / أحمد كامل " وغيره و غيره !

يبقى " دمى " متوزع على ناس كتيره مش انت بس ! هاهاهاههههاا !

أنا طبعآ بأضحك ! بس لو ثبت ان كلام الآستاذ/ غازى مضبوط 100% و حصل لى حاجه ! يبقى أنا المسئول

الآول عن نفسى ! لآنى قرأت كل الآراء و ممكن أتراجع فى أى لحظه و ماتراجعتش ! صحيح " ولا تلقوا بأيديكم

فى التهلكه " و لكنى سأتوكل على الله " و من توكل على الله فهو حسبه " و كل شىء قسمه و نصيب و مكتوب !

" و من لم يمت بالسيف مات بغيره " !

Dr. Bolbolan

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127

التعديل الأخير تم بواسطة Dr. Bolbolan ; 12-12-2009 الساعة 09:34 AM
قديم 12-12-2009, 10:37 AM
الصورة الرمزية محمد حنفى
محمد حنفى محمد حنفى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: رسام كمبيوتر
هواياتي: حب السيارات

محمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond repute

حمدالله على السلامة مهندس / محمد
والحمد لله انها جت على قد كده المهم انك بخير
وانا لى رأى فى موضوع التأمين
شركات التأمين كلها
نصـــــــــــــــــــــــ ــــابة
ولا توجد شركة تأمين محترمة
من الطبيعى ان الواحد مأمن على سيارة وهذه السيارة حصل لها حادث وأصبحت اهلاك كامل فالمفرود من التأمين أن يسلمنى سيارة بدلاً منها بنفس المواصفات فهل توجد شركة تأمين فى مصر بتعمل هذا
أعتقد لا يوجد
وحمد الله على السلامة مرة أخرى

قديم 13-12-2009, 12:34 AM
الصورة الرمزية ابراهيم داود
ابراهيم داود ابراهيم داود غير متواجد حالياً

ابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond repute

الحمد لله على سلامتك ياستاز / محمد وكل شئ بيتعوض فى الدنيا طالما حضرتك بخيروربنا يعوضك ويصبرك وتقوم بالف صحه وسلامه ؟
وانا مش عندى سراتو ولاحاجه انا معايا ماروتى والحمد لله وكان حصل لى حادث بيها فى رمضان والحمد لله ربنا نجانى بقدرته وعظمته ؟
معنى كده حضرتك انا اقول ان الماروتى وحشه او معيوبه ؟
لو كل واحد لاقدر الله عمل حادث بعربيه نوعها ايا كان يبقا كل العربيات كده وحشه ومعيوبه ؟
وربنا يتم شفاك على خير وتقوم بالف صحه وسلامه ويعوضك باحسن منها الهم امين يارب العالمين

قديم 13-12-2009, 03:14 AM
الصورة الرمزية Ahmed Anwer
Ahmed Anwer Ahmed Anwer غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Interior designer
هواياتي: Arts

Ahmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond repute

ألف حمد الله علي سلامتك يا باشمهندس غازي

و فداك مليون عربية و عشرة مليون سيراتو

فدا ظفر واحد منك

بص أنا شخصيا مش مقتنع أوي انه عيب من العربية أنا مقتنع أنه قدر ربنا ،، موبايل نوكيا يقع من الدور العاشر و ميحصلوش حاجة و موبايل نوكيا برده يقع من ايديك و يتفشفش مية حته

موضوع حضرتك ده فكرني بموضوع كان في كونتكت كارز و اتنشر في كل منتديات السيارات ، كان بعنوان لا أحد يشتري تويوتا

عبارة عن واحد برده بتويوتا كورولا الشكل القديم و علي المحور برده و في منطقة فيها حصي ،، العربية عومت منه و طلع علي الرصيف و العربية اتدمرت و الادهي ان الايرباجز مفتحتشي و رغم ان الموديل ده تحديدا مشهور بقلة ثباته علي السرعات إلا أن معظم المعلقين علقوا انه عادي ان أي عربية ممكن تعوم في حالة وجود حصي صغير علي الطريق

أنا شخصيا ممكن انصحك أنك ترفع قضية عالحكومة نفسها اللي بندفعلها ضرائب و رسوم تراخيص و جمارك عربيات خرافية من أجل طرق تدمر سيارتنا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan مشاهدة المشاركة

متشــكرين يا ســيدى " طبعآ رأيك محترم بالنسبه لى وللى أتخن منى ! بس أنا أحلك من أى ذنب !

لآنى طبعآ برده سألت ناس تانيه رأيهم محترم بالنسبه لى مثلا زى " مهندس / أحمد كامل " وغيره و غيره !

يبقى " دمى " متوزع على ناس كتيره مش انت بس ! هاهاهاههههاا !

أنا طبعآ بأضحك ! بس لو ثبت ان كلام الآستاذ/ غازى مضبوط 100% و حصل لى حاجه ! يبقى أنا المسئول

الآول عن نفسى ! لآنى قرأت كل الآراء و ممكن أتراجع فى أى لحظه و ماتراجعتش ! صحيح " ولا تلقوا بأيديكم

فى التهلكه " و لكنى سأتوكل على الله " و من توكل على الله فهو حسبه " و كل شىء قسمه و نصيب و مكتوب !

" و من لم يمت بالسيف مات بغيره " !

Dr. Bolbolan
ليه كده يا دكتور ؟؟

ده أنتا كنت راجل طيب

يا باشا شفلك طريقة أرخص شوية من 110 ألف جنية

بهزر معاك يا باشا

أوعي تزعل مني بس تعليقك تحفة بجد

قديم 13-12-2009, 10:45 AM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Anwer مشاهدة المشاركة

ليه كده يا دكتور ؟؟

ده أنتا كنت راجل طيب

يا باشا شفلك طريقة أرخص شوية من 110 ألف جنية

بهزر معاك يا باشا

أوعي تزعل مني بس تعليقك تحفة بجد
والله أنا فكرت فى كتير من مراحل حياتى فى طرق أرخص للصعود الى الآخره !

و لكن قلت أسيبها لله و كل شىء بميعاد !

المفاجأه بأه ان انت اللى جارى فى النزهه الجديده ! لآنى هناك من 23 سنه و من أوائل المستعمرين

للنزهه الجديده و تحديدآ شارع د/ أحمد زكى ! و أنا كنت سألت بعض الآصدقاء عن مكان سكنك من 6

شهور ( و مش ح أقول لك ليه ) و قالوا لى فى ( القاهره الجديده ) !

و على فكره ! المينى مقابله الشهر قبل الماضى كانت فى النزهه الجديده / قهوة النخيل / شارع حسين كامل/

ناصية سوبر ماركت أولاد غانم !

بالنسبه لسام رام فأنا رايح له رايح له بس كل ما أقوله كده هوه يقول لى أنا جاى مصر الجديده قريبآ !!

تفتكر ليييييييييييييه ؟؟؟؟؟

Dr. Bolbolan

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127