العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 09-05-2011, 12:00 AM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا والــ 516 ( تقرير تفصيلى للتنين الصينى )

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fourseasons مشاهدة المشاركة

الله ينور يا باسم باشا.معلش يا جماعة انا بقالى كتير مبعملش مشاراكات زى ما بيقولو كده مكتئب و حزين على حال البلد و الى وصلتلوه.المهم متولش عليكو الف شكر يا باسم باشا و الله ينور على الموضوع ده.و معلش سؤال على موضوع النقر الى فى الدريكسيون عملته عند مهران من فتره زى ما قولت المهم ايه اخبار الصوت ده معاك و كانت تكلفته كام و ايه اخبار الضمان عشان انا فى الضمان.
ياباشا ادخل وشارك معانا وتكتئبش ولا حاجه لأن احنا اللى عملنا فنفسينا كده فمتزعلش
اما عن استفساراتك هجاوب عليها واحده واخده :
اولا نقره الدركسيون عملته عند احمد مهران واتكلفت حوالى تقريبا كده لأنها كانت من مده طويله حوالى 100 ج والصوت اختفى حتى الأن ومبتبانش فى الصيانه .
ثانيا الصيانه : انا زهقت اساسا من ابو الفتوح وتوكيله المهبب ده انا العربيه موديل 2010 وعامله 12308 كيلو وبيمشونى على ضمان كل 3 شهور اللى هما عاملينه
يعنى تخيل اجبرونى فى ابورواش ان اعمل صيانه ال20 الف والعربيه عامله 8 الاف تخيل الوضع ولو كنت رفضت كان اصبح الضمان لاغى يعنى بالعامى كده
يأما تروح كل 3 شهور وتدفع يأما تخرج بره الضمان وفى الحالتين هما الكسبانين
بس انا ماشى معاهم فى حاجات معينه وهى اما احتاجلهم ضرورى فحاجه مقدرش اعملها بره والحمد لله لسه مااحتجتهومش وهنقل الصيانات بتاعتى من اول صيانه ال15 الف لمركز المتحده مهى كده كده فلوس وبتدفع .
ثالثا : شكرا على كلامك الجميل ومستنى مشاركاتك واستفساراتك فى اى حاجه انا تحت امرك

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 09-05-2011, 12:02 AM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا وال516 ( تقرير تفصيلى للتنين الصينى )

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

انا بقا مع دكهوما

اقتلواااااااااااااااااااا اه

اللى هما الفخايده ههههههههههههههههههههههههه ههههه

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 09-05-2011, 03:12 AM
الصورة الرمزية أشرف صبرى
أشرف صبرى أشرف صبرى غير متواجد حالياً
من انا؟: حلمى الأكبر مجاورة النبى فى الجنه بدون حساب
التخصص العملى: ضابط مهندس

أشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BASSEM BESO مشاهدة المشاركة

انت تؤمر ياكيمو وربنا يخليك يارب ليا
اما عن الميداليه فنفس السؤال ده سأله ابوالأسعاد وحقولك عشان انت حبيبى
العلامه دى من تفصيلى انا اشتريت علامه اسبرانزا اللى بتتعلق على الكبوت من الأمام واشترتها ب5ج وفكيت منها الدايره النيكل اللى موجوده فيها وكل حاجه منها لغايه مااتبقى علامه اسبرانزا واديتها بنط بمسمار رفيع وبقت ميداليه
هههههههههههههههههههههههه شوفت السحر بقى هو ده اللى انا عملته ياكيمو
ايه يا عم باسم الدماغ المتكلفه ديه....بس فكره حلوه
قديم 09-05-2011, 03:17 AM
الصورة الرمزية أشرف صبرى
أشرف صبرى أشرف صبرى غير متواجد حالياً
من انا؟: حلمى الأكبر مجاورة النبى فى الجنه بدون حساب
التخصص العملى: ضابط مهندس

أشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BASSEM BESO مشاهدة المشاركة

فاضيلك من دلوقتى لحد مااستلم شغلى الجديد يوم 1/6 يعنى هتلاقينى قاعدلك ليل نهار
حبيبى
اولاً مبروك ع الشغل الجديد
ثانياً:
هوا ايه شغلك الجديد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟
قديم 09-05-2011, 03:43 AM
الصورة الرمزية kimocyc
kimocyc kimocyc غير متواجد حالياً

kimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karem ali مشاهدة المشاركة

يا سلام على التقرير الجميل يا باسم يا حبيبى و انت تاخد فى التقرير ده 10\10 و شكرا على التقرير الرائع ده
كده كان نفسى اكون اول واحد ارد عليك لكن كيمو باشا رد الاول مش مشكله اسكندرانى زى
كريم باشا.. مش انا اول رد.. استاذي الفاضل أحمد فاروق هو صاحب الرد الأول..

وبعدين انت وأنا واحد يا ريس

الكلمات الدليلية
516, ملكه ملوك اسيا, اسبيرانزا, speranza, عملاق السيارات, عملاق الصيني, وحش العربيات, سيارات صينية