العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 14-08-2014, 10:39 AM
sabrykamel sabrykamel غير متواجد حالياً

sabrykamel is on a distinguished road
افتراضي رد: فيه حد لسا بيدفه 1 جنيه لعامل البنزين

انتم بتتكلموا عن عمال بنزين غلابة لكن انا عندى بتاع البنزينة لما مليت اخر مرة كان باقى 4 جنيه عاوز ياخدهم و لما تنحت و غلست واتخانقت معاه اخد 2 جنيه بالعافية و المرة اللى قبلها فى بنزينة تانية كان نفس الشئ
قديم 14-08-2014, 10:58 AM
الصورة الرمزية ahmed_zamalek7
ahmed_zamalek7 ahmed_zamalek7 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed_zamalek7
التخصص العملى: accounting

ahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond repute

انا والله ساعات بسيب ليهم 4 ج بسيب باقى الفكه من الاخر يعنى الحساب مثلا 36ج بديله 40ج كده بس السايس ده بطلع عينه عشان بيطلب ببجاحه عكس البنزينه انا ساعات اصلا بسيب السايس وامشى مفروض الناس ديه تأجر الاماكن من مجلس المدينه وليها وصل زى بعض الاماكن فى مدينه نصر
انا اغرب موقف شفته من سايس كنت فى المهندسين وواحد كان ساكن فى برج راكن تحت بيته بس قدام بيته فى مستشفى عظام فطبعا فى سايس الراجل نازل بياخد عربيته لقيته عايز فلوس فصاحب العربيه بيقله انا مديك امبارح 10ج معنى كده انه عايز يحاسب صاحب العربيه كل يوم اكنه زبون بيركن والله مسخره وطبعا صاحب العربيه راجل محترم وكبير سنناً وعمره مهيقدر يقف قدامه

قديم 14-08-2014, 11:26 AM
الصورة الرمزية momen_bondok
momen_bondok momen_bondok غير متواجد حالياً

من انا؟: أنا الفقيـرُ إلـى ربِّ السمـواتِ أنا المُسيكِينُ فى مجموع حالاتـي
التخصص العملى: فى مجال السياحه ( رحلات حج وعُمرة )
هواياتي: البرمجة , ما يخص السيارات , الكمبيوتر, الزراعة

momen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

اما السايس المفروض انه بياخود باله من العربية عشان النهردا البطاريه ب 500 جنيه وفانوس ولا رفرف برقم عالى برضو فى بعض الأحيان المفروض انه بيحافظ على عربيتك فلازم تراضيه لأنه واقف على حيلة ورايح جاى يجرى ع العربيات اللى فى المكان بتاعه فى عز الحر والشمس وفعز البرد وده مصدر أكل عيشه الوحيد وكل مهنة وليها مميزاتها وعيوبها وزى ما فى وزير كويس ووزير عاوز الحرق كزالك السايس وحارس الأمن برضووو
تقبل مرورى
كثير جدا يا استاذ هشام لا بيخلو بالهم من العربية ولا حاجة انا كنت بركن عند موقف احمد حلمى يجيلي واحد واقف بره خالص فى ساحة تانية وعايز فلوس
وعند مكان عملي فى طلعت حرب فية واحد واخد الموضوع عافية ومن الاخر لازم تدفع الخمسه جنية
احنا ليس ضد السايس انما لابد من جعل مؤسسه فى الدوله هى اللى توزعهم ويبقى معروفين بكارنيهات ويكون المبلغ جنية مثلا لاول ساعة مش 5 و 10 وتلاقى واحد شكله سوابق

بسم الله الرحمن الرحيم
سؤال على بال كل شاب أو رجل يُريد أن يتزوج
كيف اختار الزوجة التي ستظل معي طوال العمر
اوووووووعة تفكر كتير شاهد هذة الحلقة وبأذن الله تأخذ القرار الأخير
وذلك مع فضيلة الشيخ أبي إسحاق الحوينى
الحلقة بجد راااااااائعة والله
طبعا الحلقة (مرئية) وبمساحة خيالية
قديم 18-08-2014, 08:06 AM
sabrykamel sabrykamel غير متواجد حالياً

sabrykamel is on a distinguished road

كلام سليم انا مع حضرتك فيه
انا مستعد ادفع لما احس انه هيحمى العربية مش انه هيبوزها لو مدفعتش
قديم 18-08-2014, 09:27 AM
الصورة الرمزية Ahmed_Esmail
Ahmed_Esmail Ahmed_Esmail غير متواجد حالياً

Ahmed_Esmail is just really niceAhmed_Esmail is just really niceAhmed_Esmail is just really niceAhmed_Esmail is just really nice

والنهاردة يا جماعة مونت والعداد قفل 49 جنيه قولتلوه قفلها 50 فقفلها زى منا عايز فديتلوه الخمسين وقالى فين الجنيه بكل بجاحة قولتلوا معلش معيش فكة المرة الجاية فبرطم فى الكلام وقال مكونتش خلتنى اقفل الخميس واخد انا الجنيه ده قولتلو معلش انا بمون علطول عندوكوا قالى وهو متكدر ولا يهمك يابشمهندس البنزينة بنزينتك وفى اى وقت