العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA

شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA شيري اسبرانزا CHERY SPERANZA شركة شيرى الصينية من اكبر الشركات الصينية بدات تستعين بتصميمات ايطالية وتقنيات متعددة لتقديم سيارات تجمع بين الاقتصادية والجمال تصنع بعض موديلاتها فى مصر تحت اسم اسبيرانزا ومن اشهر الموديلات اسبيرانزا تيجو - M11 - A516 - A620 -QQ - A11 - A15 -A3

قديم 02-11-2010, 04:10 PM
كريم احمد كريم احمد غير متواجد حالياً

كريم احمد is just really niceكريم احمد is just really niceكريم احمد is just really niceكريم احمد is just really nice
افتراضي رد: قائمة الصيانات الدورية لسيارات أسبرانزا

معلش يا جماعة المشاركة الفاتت كلها ملخبطة اصلى كنت
مستعجل ومتضايق جدا المهم انا كان قصدى ان فى صيانة ال1000ك
معملوش اى حاجة غير تغير الذيت وبعد البقشيش هنا وهناك علاشان ادخل اتابع عربيتى داخل الورشة لقيتها متسابة ولاما قلت للمهندس وبالاسم(محمد عنانى)
خلاص خلصنى انا بقالى كتير جدا هنا مش عوز حاجة قالى خلاص تبقى كسبت فيا معروف تعالى بكرة واعملك باقى الحاجة طبعا دة مهزلة وانا مش عارف هما بيعملو كدة لية مع ان الصنايعية داخل الورشة كتير بس فى هرجلة مفيش نظام فى سير العمل داخل الورشة
عموما ادينا عرفنا الحل اية اما بخصوص التوكيل كفايا عليهم دعاء الناس
قديم 02-11-2010, 09:49 PM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute

توكيل الصحراوى مش أحسن مركز خدمة و مش الرئيسى

الرئيسى هو أبو رواش إللى كان بتاع دايو و بقى إسبيرانزا
قديم 03-11-2010, 12:10 PM
roro246 roro246 غير متواجد حالياً

roro246 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كريم احمد مشاهدة المشاركة

معلش يا جماعة المشاركة الفاتت كلها ملخبطة اصلى كنت
مستعجل ومتضايق جدا المهم انا كان قصدى ان فى صيانة ال1000ك
معملوش اى حاجة غير تغير الذيت وبعد البقشيش هنا وهناك علاشان ادخل اتابع عربيتى داخل الورشة لقيتها متسابة ولاما قلت للمهندس وبالاسم(محمد عنانى)
خلاص خلصنى انا بقالى كتير جدا هنا مش عوز حاجة قالى خلاص تبقى كسبت فيا معروف تعالى بكرة واعملك باقى الحاجة طبعا دة مهزلة وانا مش عارف هما بيعملو كدة لية مع ان الصنايعية داخل الورشة كتير بس فى هرجلة مفيش نظام فى سير العمل داخل الورشة
عموما ادينا عرفنا الحل اية اما بخصوص التوكيل كفايا عليهم دعاء الناس
والله عندك حق ده الناس بتسميه توكيل ابو لهب
قديم 28-11-2010, 01:49 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

والله ابو الفتوح دة وامثاله هيروحوا جهنم مش فاهم انا ايه حكايه كل 3 شهور دى طب لوانا مبمشيش بالعربيه حاجه غريبه والله وشكرا ليك يااستاذنا على الموضوع الجميل ده

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 30-11-2010, 06:09 PM
كريم احمد كريم احمد غير متواجد حالياً

كريم احمد is just really niceكريم احمد is just really niceكريم احمد is just really niceكريم احمد is just really nice

فى حد عندة فكلرة يا جماعة تكلفة صيانة ال5000ك بس علاشان الواحد يعمل حسابة وهل ممكن اعملة فى فرست كار عادى دة مش هايخرجها برة الضمان العربية 113
وهوة ال5000 فية تغيىر زيت موتور وفيتيسواية تانى ؟