العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ياريت تصوتوا على مدى صدق العرض
ضعيف 1 5.26%
مقبول 2 10.53%
جيد 6 31.58%
جيد جدا 2 10.53%
ممتاز 8 42.11%
المصوتون: 19. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 12-01-2011, 10:44 PM
عبدالله منصور عبدالله منصور غير متواجد حالياً

عبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to behold
افتراضي رد: تعرف على السيارة المثيرة A - 516

العربية حلوة جداً فقط بالنسبة لسعرها

واعتقدت ان انها ازدادات جمالاً بعد موضوعك الرائع دا

بس ممكن افهم الخاصية رقم 4 فى الموضوع : كشافات شبورة خلفية !!

وهل فعلاً زى ما الراجل الطيب كورسير دا ان العربية ضعيفة فى الامان ؟؟
قديم 12-01-2011, 11:08 PM
aboelesaad
Guest

للاهمية رد: تعرف على السيارة المثيرة A - 516

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالله منصور مشاهدة المشاركة

العربية حلوة جداً فقط بالنسبة لسعرها

واعتقدت ان انها ازدادات جمالاً بعد موضوعك الرائع دا

بس ممكن افهم الخاصية رقم 4 فى الموضوع : كشافات شبورة خلفية !!

وهل فعلاً زى ما الراجل الطيب كورسير دا ان العربية ضعيفة فى الامان ؟؟

كشافات الشبوره الخلفيه هي عباره عن نور خلفي زياده متخصص في حالات انعدام الروؤيه بيوضح النور بطريقه ممتازة لمن خلفك يعني بيدي عامل امان ممتاز و اضافه قويه للي وراك مش ليك

بالنسبه للامان فهي عربيه جيده و تصل للجيد جدا عضمها حلو بس الفبر طبيعي في اي عربيه جديده نقطه ضعف خلينا واقعين بس مع احترامي طبعا لكورسر انا مشوفتش الي بيقولو ده اي اقصدام فبر بيطبق وبعدين بيتكسر و تطبيقه الفبر بتتعالج يا اما بستشوار يا اما رد علي البارد بس يتكسر .....؟ يبقي اكيد الخبطه شديده او مركزة في نقطه معينه

مجمل العربيه مناسبه جدا لسعرها

وتقبلو خالص تحياتي
قديم 12-01-2011, 11:17 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

يمزاجك يا عم جونيور والله انتا زي العسل حتي في طريقة الكلام اسلوبك جميل بس بلاش تخبط في الفيرنا علشان متقلبش علي عربيتك هههههههههههههههههه انتا حر

علي فكرة انا كنت هشتري ال 516 قبل الفيرنا وجاتلي الموافقه من البنك والله عليها وفي حاجه كدا خلتني ابعد عنها واجيب الفيرنا

هقولك انا ايه اللي خلاني ابعد عنها

اولا في مصر عربية بالاوبشن ده كله وبالسعر ده انا شكيت في نفسي لان مفيش عربية يكون فيها الاوبشن ده كله وبالسعر ده اكيد في حاجه غلط لان الاوبشن بس ممكن يعدي سعر العربية

ده اولا

ثانيا قبل ما تجيلي الموافقه من البنك بيوم كنت رايح شقتنا في اكتوبر وماشي علي المحور وعربية 128 خبطت في ال 516 خبطه خفيفة جدا لا تذكر لاقية الاكصدام الخلفي اتقسم نصين اكنك خبط في قشرة بيض

العربية تتخبط تتطبق وديه تتخبط تتقسم وتتكسر ولعلمك انا شوفتها في كذا عربية قبل كدا

من ساعة ما بقية بتتجمع في مصر وهيه خربت علي الاخر

يعني افضل فئة نزلت اللي هيه 2006 و 2007 اللي هيه الصيني صيني

انما الفيرنا يا راجل يا طيب 985 كيلو مش 750 هيه مش عامله رجيم يا زعيم وبعدين عربية ثابته نفسها في الارض المصرية من 9 سنين وعربية حوت علي الطريق

انا معايا واحد حبيبي جابها تاكسي بيضرب نفسه 100 جزمه انه اختارها

خد بيها مطب مش واخد باله منه علي سرعة 40 الجنط اطبق والاكصدام اتكسر بردك يعني عربية 0% امان

والي اللقاء في حلقة قادمة ههههههههههههههه

بس تسلم ايدك يا جونيور بجد علي التقرير الجميل ده مجهود رائع بجد تسلم ومتزعلش مني وبعدين انا مش بهاجم العربية والله انا بقول اللي شوفته وكما الدريكسيون كان مغطي علي التبلوه وانا سايق ومش شايف عداد السرعه منه دريكسيون خنيق وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها يا زعيم
ايه ياعم احمد متخلنيش اجيب سيره التاكسى هااوعى وبعدين واحد صاحبك جابها تاكسى اكيد استلمت انت وهو فى يوم واحد العربيتين هههههههههههههههه حبيب قلبى يااحمد ياممدوح والله بس اياك والأسبرانزا حذارى حذارى

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 12-01-2011, 11:22 PM
aboelesaad
Guest

للاهمية رد: تعرف على السيارة المثيرة A - 516

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BASSEM BESO مشاهدة المشاركة

ايه ياعم احمد متخلنيش اجيب سيره التاكسى هااوعى وبعدين واحد صاحبك جابها تاكسى اكيد استلمت انت وهو فى يوم واحد العربيتين هههههههههههههههه حبيب قلبى يااحمد ياممدوح والله بس اياك والأسبرانزا حذارى حذارى
ايون كده الاسبرانزاويا اشتغلو اهم

فينك يابتاع فيفي
ههههههههههههههه
قديم 12-01-2011, 11:23 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

بص ياجونيور العربيه جميله جدا جدا جدا واوعى تندم فى لحظه انك جبتها ولا تخلى حد يخوفك خالص انا معايا العربيه من شهر 1 2010 بأمانه حاجه جميله اوى واى مشكله بجى على التوكيل والناس بتعملها فورا علطول
وبالمناسبه فى حاجه محدش يعرفها عنى ان كان معايا فيرنا موديل 2008 وقعدت معايا سنتين وانا فى الجامعه وبعتها لأنها كانت هتتقلب بيا كذا مره لأن الجامعه بتاعتى كانت فى طريق مصر اسماعليه يعنى صحراوى والسرعه من 120 وانت طالع مفيش ثبات فيها خالص ابد واما اتخرجت واشتغلت بعتها وجبت الأسبرانزا وانا راضى ومقتنع بيها لحد دلوقتى

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ