العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > أطقم الصوت والمالتى ميديا

أطقم الصوت والمالتى ميديا منتدى خاص بتعديلات اطقم الصوت الكاسيت وال CD وال DVD وشاشات العرض وجميع نظم المالتى ميديا والصوتيات

قديم 02-12-2010, 05:30 AM
الصورة الرمزية hanystar
hanystar hanystar غير متواجد حالياً

hanystar is on a distinguished road
افتراضي رد: أزاى تعمل نظام صوت صح وميتضحكش عليك؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Injection مشاهدة المشاركة

السماعات عامة أنا بفضل فيها بايونيير وسونى عن كينوود.

أنا فى رأيى السونى ال 4 واى كويسين قوى, أو البايونيير, وبلاش كينوود.
ممكن أعرف ليه حضرتك مبتفضلش الكينوود
وهل السماعة السونى أحسن من الكينود
قديم 02-12-2010, 06:17 AM
الصورة الرمزية البرادعى
البرادعى البرادعى غير متواجد حالياً

البرادعى is on a distinguished road

مشكور على المجهود الرائع...............

أبوعلى (البرادعى)
h0104355510@yahoo.com
قديم 02-12-2010, 07:10 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hanystar مشاهدة المشاركة

ممكن أعرف ليه حضرتك مبتفضلش الكينوود
وهل السماعة السونى أحسن من الكينود

أنا ياباشا عندى الكينوود منه صب 1200 وات, وسماعات 350 وات على ما أذكر, الصوت حلو مش وحش, بس مش اللى هو, البايونيير أحسن من كينوود, والسونى متنازع عليها وناس بتفضلها وناس لأ, بس أن مقلتش أن كين وحشة, بالعكس السماعات كويسة والبيز بتاعها بيبقى بيهز الباب, بس مش اللى هى برضه, ومش عارف ليه عندى أحساس أنهم هيبوظوا من الشمس, ده غير أنك تبص عليها تلاقى الصمغ اللى لازقين بيه حواف الرق باين, سواء الصب أو السماعات وده مضايقنى قوى.

أما الصب فأنا مشغلها فى البيت, واللى هيجننى أنها شغالة زى الصاروخ على أمبليفاير 15 وات ماكس, بس هى 4 أوم والأمب 8 فتقدر تقول هى شغالة على 30 وات أو أكثر شوية, وبتبهدل الدنيا, وده أنا مستغربله جدا وحاسس أنها لو أشتغلت على أمب أقوى هتنفجر, بس لما الميزانية تظبط هجرب.

الموضوع مجرد تفضيل شخصى لا أكثر, ممكن شخص تعجبه البايونيير أكثر من الباقى, وشخص بيموت فى السونى, وشخص السيمفونى عنده أحسن من غيرها, بس كده لا أكثر.

و@ snoop ال rms هو وات ياباشا برضه, لكن الوات الكبير اللى بيبقى على العلبة بيبقى أقصى وات السماعة تقدر تشتغل بيه لثوانى معدودة, دبة بيز مثلا, أما ال Rms بيبقى الوات اللى السماعة تقدر تشتغل عليه على طول بدون ضرر ليها أو صوت سئ, وهو اللى بيحدد بنسبة 80% أذا كانت السماعة تستحق الشراء ولا لأ, و10% للماكس وات, والباقى لحاجات تانية أرذل ومالهاش لازمة فى بلدنا.

وألف شكر لكل من مر وعلق أو شكرنى على الموضوع المتواضع, ربنا يكرمكوا

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 04-12-2010, 04:51 AM
الصورة الرمزية snoop
snoop snoop غير متواجد حالياً
من انا؟: انا هو انا ؟؟

snoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of light

الف شكر يا انجكشن والله انت فنان ربنا يوفقك فى امتحاناتك يا جميل

انا لا أملكُ
جمالَ يُوسفَ
ولا قوةِ مُوسي
ولا كنوزِ قارون،،
لكني أملكُ في قرارة نفسي مالا يملكه الآخرون

قديم 06-12-2010, 01:42 AM
yasser_ya2020 yasser_ya2020 غير متواجد حالياً

yasser_ya2020 will become famous soon enough

باشا واللة انتا باشا ومفيش زيك انا قريت مواضيع كتير قبل كدة علي الصوتيات واكتريتهم مكنتش بفهم منهم حاجة من كتر المصطلحات الغريبة بس انتا مفسرلنا كل حاجة وانا واللة من جمال الموضوع قريتة كلة لحد الاخر واستفت بمعلومات كتيرالف شكر لحضرتك بجد
وانا كان ليا سؤال بعد ازنك انا معايا عربية ابيزا وهيا فاضية خالص بس انا معايا صب اكسبلود
بس مفيش كاسيت ولا سماعات ولا امب فير ولا حاجة ومعايا 1000 جنية ومش عارف اجيب اية بمعني اصح مش عارف اوفق كل حاجة مع بعضها زي الامب والكاسيت والسماعات فياريت لو تفيدني ومرة تانية الف شكر لحضرتك علي الموضوع الهايل