العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > هوندا Honda

قديم 06-05-2012, 01:31 AM
الصورة الرمزية mshamy
mshamy mshamy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Executive Management
هواياتي: Cars & PCs

mshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كل ماتريد أن تعرفه عن هوندا سيفيك 2005

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ssnn31 مشاهدة المشاركة

شكرا علي هذه المعلومات واريد ان اعرف هيه كام سي سي
1500 C.C.
اي خدمة

قال رسول الله صلي الله عليه وسلم‏(‏ إن لله عبادا اختصهم بقضاء حوائج الناس‏,‏ حببهم إلي الخير‏,‏ وحبب الخير إليهم‏,‏ هم الآمنون من عذاب الله يوم القيامة‏).‏
قديم 01-09-2012, 03:13 AM
imagine imagine غير متواجد حالياً

imagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond repute

فى مرتين كنت فى موقف موت فيهم مع الهوندا سيفيك واحده 2005 و التانيه 2006 و السيفيك تسلم بنت اللعيبه طلعتنى من الموقفين
بخصوص سيفيك 2005 كان فى واحد ماشى على شمالى سرعته 120 ثابت عليها و انا ماشى على يمينه تصاعدى لحد ما وصلت 160 و بوز عربيتى عند باب عربيته الخلفى و جه واحد طاير من وراه عمال يرعشله طبعا انا مش مخون لان مفيش عاقل هيعمل اى شىء الا لما انا اعديه و بعدين ياخد هو يمين يعدى الراجل اللى جاى من وراه و اذ بى افوجأ بالبيه بيرمى عليا عشان يوسع سكه نهااااااار اسود انت يابا انت يا عم كلاكسات بقى و ترعيش نور حتى الصباح الباكر ولا الهوا و هو مكمل عليا المشكله ان كان فى واحد على يمينى كمان خلاص انا لابس فيه لابس فيه و بالظبط قبل ما الافندى باب عربيته القدمانى يلبس فى بوز عربيتى بخمسه سنتى بدون ادنى مبالغه رحت خارم الارضيه بدواسة الفرامل (اوتو) و اتفرج بقى على مراجيح مولد النبى العربيه فضلت ترقص يمين و شمال بسرعه كبيره بس تسلم السيفيك مطلعتش حتى من حيز الخط اللى هيا ماشيه فيه طبعا سبت الفرامل عشان تبطل رقص بس مسكتها تانى عشان ملبسش فى الافندى البارد و رقصت تانى بس على اخف سنه سبت الفرامل المره دى بس كانت المسافه بقت معقوله بينى و بينى و ثبتت العربيه فاخدت شمال و عديته و الصراحه محاولتش اعاتبه اساسا لان اللى يعمل كده ميحوقش فيه عتاب
السيفيك عربيه تدى اللى سايقها احساس بالامان و الطمئنينه و تعمل معاه اللى هو عاوزه
انا كنت بفكر اجيب حاجه فى حدود الاربعينات لكن انا هستنى كام شهر يمكن يجيلى مبلغ كده فلو جه هرشق اكيد فى السفيك فخر الصناعه اليابانيه للصالون العادى
قديم 16-06-2013, 11:52 PM
محمد على نبيل محمد على نبيل غير متواجد حالياً

محمد على نبيل is on a distinguished road

هل يوجد مشكله فى موديل السياره هوندا سيفك
من 2001 الى 2003
قديم 17-06-2013, 10:44 AM
الصورة الرمزية mshamy
mshamy mshamy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Executive Management
هواياتي: Cars & PCs

mshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد على نبيل مشاهدة المشاركة

هل يوجد مشكله فى موديل السياره هوندا سيفك
من 2001 الى 2003
في بعض الناس كان ليهم تعليقات على كفأة الفرامل
غير كده ما سمعتش حاجة

قال رسول الله صلي الله عليه وسلم‏(‏ إن لله عبادا اختصهم بقضاء حوائج الناس‏,‏ حببهم إلي الخير‏,‏ وحبب الخير إليهم‏,‏ هم الآمنون من عذاب الله يوم القيامة‏).‏