العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > نوبيرا

نوبيرا

قديم 06-03-2011, 06:37 PM
wagdyartman wagdyartman غير متواجد حالياً

wagdyartman is on a distinguished road
افتراضي رد: نرجو معرفة ميكانيكى نوبيرا اتوماتيك بالهرم او فيصل

سلاموا عليكم انا اعرف واحد فى فيصت اسمة صالح محله فى الشارع اللى جنب ستوديو فى اول الشارع
قديم 06-03-2011, 11:11 PM
الصورة الرمزية acounter01
acounter01 acounter01 غير متواجد حالياً
من انا؟: الباشا
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: التليفونات المحمولة

acounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wagdyartman مشاهدة المشاركة

سلاموا عليكم انا اعرف واحد فى فيصت اسمة صالح محله فى الشارع اللى جنب ستوديو فى اول الشارع
يا باشا معلش ممكن توضح العنوان بالضبط وضاحب الورضة صنايعي ولا لا

سبحان الله وبحمده

سبحان الله العظيم
قديم 06-03-2011, 11:13 PM

acounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمرو القط مشاهدة المشاركة

كل الاحترام للساده الاعضاء ارجو معرفة ميكانيكى نوبيرا اوتوماتيك يكون كويس لانى لسه جايب السياره 2006 وعايز اعملها الصيانه بتاعتها ويكون فى ش فيصل او الهرم مع الشكر
عمرو باشا انا بردة لسة جايب نوبيرا اتوماتيك مو 2003 وبدور علي صنايعي يكون نضيف وممكن نتحد لحين العثور علي ميكانيكي نتعامل معاه علي الاقل نروح مع بعض ودرة رقمي 0117607056

سبحان الله وبحمده

سبحان الله العظيم
قديم 16-03-2011, 02:06 PM
sanz1077 sanz1077 غير متواجد حالياً

sanz1077 is on a distinguished road

استأذنك يا باشمهندس

فيه حاجة مش عارف سببها الثروتل ولا لأ
العربية كانت ماشية معايا زى الفل فجأة لقيتها كل ما أدور المحرك ترجع تبطل لو قرصت بنزين تمشى وبمجرد اشيل رجلى وأخليها على السلانسيه تبطل
رحت للميكانيكى قاللى روح لكهربائى ممكن الكهرباء مش واصلة لحساس السلانسيه ..... رحت للكهربائى كشف بالكمبيوتر قاللى نغير البوابة .. والكهربائى شغال لمبة ال check اللى كانت منورة على طول طفت لوحدها والعطل راح من الكمبيوتر .. قاللى لو عملت كدة تانى يبقى هنغير البوابة (قاللى سعرها مستعمل 400 جنيه) بعد ما سبته بساعتين رجع العطل تانى .. لاحظت ان المشكلة دى على السلانسيه وهى باردة نوعا ما .. ولما باجيب على التانى والتالت بتمشى العربية .. لكن باردو باحس انها مش طبيعية وسرعة المحرك بسمعها تقل وتزيد على السلانسيه
أرجوك أفيدنى فى هذا ولو فى فنى تثق فيه يستطيع القضاء على المشكلة نهائيا قريب من الهرم وفيصل قوللى عليه (خصوصا وأنا سمعت خبر فاجع ان البوابة دى جديدة بألف وستمائة جنيه !!)
قديم 17-03-2011, 02:25 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sanz1077 مشاهدة المشاركة

استأذنك يا باشمهندس

فيه حاجة مش عارف سببها الثروتل ولا لأ
العربية كانت ماشية معايا زى الفل فجأة لقيتها كل ما أدور المحرك ترجع تبطل لو قرصت بنزين تمشى وبمجرد اشيل رجلى وأخليها على السلانسيه تبطل
رحت للميكانيكى قاللى روح لكهربائى ممكن الكهرباء مش واصلة لحساس السلانسيه ..... رحت للكهربائى كشف بالكمبيوتر قاللى نغير البوابة .. والكهربائى شغال لمبة ال check اللى كانت منورة على طول طفت لوحدها والعطل راح من الكمبيوتر .. قاللى لو عملت كدة تانى يبقى هنغير البوابة (قاللى سعرها مستعمل 400 جنيه) بعد ما سبته بساعتين رجع العطل تانى .. لاحظت ان المشكلة دى على السلانسيه وهى باردة نوعا ما .. ولما باجيب على التانى والتالت بتمشى العربية .. لكن باردو باحس انها مش طبيعية وسرعة المحرك بسمعها تقل وتزيد على السلانسيه
أرجوك أفيدنى فى هذا ولو فى فنى تثق فيه يستطيع القضاء على المشكلة نهائيا قريب من الهرم وفيصل قوللى عليه (خصوصا وأنا سمعت خبر فاجع ان البوابة دى جديدة بألف وستمائة جنيه !!)
بص يا باشا في واحد اسمة محمد هاشم ده في بين السرايات اما ابو الحسن وبصراحة راجل ممتاز

سبحان الله وبحمده

سبحان الله العظيم