العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 30-09-2013, 11:55 PM
الصورة الرمزية amr elsisi 1
amr elsisi 1 amr elsisi 1 غير متواجد حالياً

التخصص العملى: مفتش صيانة

amr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تعديل فيات 126 لاوتوماتيك ... وبعض المشاكل ...

ياجماعة وحدو الله
وخلونا في نطاق الموضوع لان الموضوع اصبح دثم بصراحة
القصة مش مين حيكسب مين نحن اسرة متحابة في الله انتو الاتنين اكبر من كدة بكتييييييييييير

]من اهم مواضيعي المصورة
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90049 (كيف تتعرف علي قدرة المحرك)
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=111175 (كيف تعتني بدورة التبريد)
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=124669(شرح دورة الوقود وتنظيف الرشاشات)

{وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ} [البقرة: 216]}.
قديم 01-10-2013, 12:20 AM
الصورة الرمزية ramy safwt
ramy safwt ramy safwt غير متواجد حالياً
من انا؟: The Toy maker
التخصص العملى: CEO
هواياتي: innovation

ramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr elsisi 1 مشاهدة المشاركة

ياجماعة وحدو الله
وخلونا في نطاق الموضوع لان الموضوع اصبح دثم بصراحة
القصة مش مين حيكسب مين نحن اسرة متحابة في الله انتو الاتنين اكبر من كدة بكتييييييييييير
مش انا اللى بخرب الموضوع دلوقت هو من اعتدى بالبداية و الأن يقولى خلى اسلوبك محترم

و بيتكلم بكبر و بيقولى انت متعرفش انا مين ايا تكون مين انت غلطان بالنسبالى و ان كان فى غلطة عملتها فأنى رديت عليك من البداية

التعديل الأخير تم بواسطة ramy safwt ; 01-10-2013 الساعة 01:05 AM
قديم 01-10-2013, 01:00 AM
الصورة الرمزية ramy safwt
ramy safwt ramy safwt غير متواجد حالياً
من انا؟: The Toy maker
التخصص العملى: CEO
هواياتي: innovation

ramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond repute

و بالمناسبة الحركة دية موجودة فى علب تروس مخارط و مكن بالهبل اشتغلت معاه يا سيدى الفاضل لو فتيسك قديم هتلاقى فيه الحركة دية مع الاختلاف ان دية قطرها و سمكها مظبوطه على عزم الموتور والفتيس التانية لسه ما ظبطتش لحد اما ناخد معلومات كاملة دية ليها حركة على الفتيس تمنع ان التروس تقفش و تنكسر دية معوضها بحركة الاكس و الجوينت اللى عملته انى اخدت المبداء عدت تصميمه فى علبة لوحدها عشان يكون حل للمشكلة بتاعة الراجل بأى حق يحمل الصورة و يعدل عليها و يتهمنى بأنى بنشر حاجه غلط و هو معندوش معلومات كاملة انا مش مستفاد منكم ابيض ولا اسود غير معرفة الناس الكويسة و الناس السيئة عشان نبعد عنها

قديم 01-10-2013, 02:05 AM
cars admire
Guest

Smile رد: تعديل فيات 126 لاوتوماتيك ... وبعض المشاكل ...

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمدى مخترع مانيوال بدون د مشاهدة المشاركة

هات اى نوع فتيس على متور فيات والكاتينة مش هتعمل صوت عشان هتبقى فزيت وشدادات سكس بلف وبقلك 10 سنين ضمان

قديم 01-10-2013, 02:40 AM
eslamafify eslamafify غير متواجد حالياً

eslamafify will become famous soon enougheslamafify will become famous soon enough

يا جماعة وحدو الله وصلو عالنبى (عليه الصلاة والسلام)

الموضوع انا عامله عشان نتابع مع بعض خطوة خطوة والى عندو معلومة ووقت يشاركنا بيها فيه جزاه الله كل خير

هيفيدنا كلنا وهيستفاد من معلومة غيره وبكده كلنا نتعلم احسن

انا مفتحتش الموضوع عشان نثبت مين بيفهم اكتر من مين

الاجانب عايشين كده وبيتناقشو بكل موضوعية عشان كدا بيعلو وسابقينا

ومتنسوش ان ( خيركم من تعلم العلم وعلمه )

فاحنا اولى اننا ننفز الكلام ده من اى حد تانى

وان شاء الله الموضوع هيبدا فى مرحلة التنفيز قريب وهيبقى احلى من كده فياريت منخربوش ونضيع على نفسنا التجربة

بشمهندس رامى

انا متشكر جدا لحضرتك على تعبك معايا ومتابعتك للمشروع ويشرفنى جدا وجودك معايا وارائك فى كل خطوة

ومتشكر على الوقت الى ضيعته عشان تصمم وانت مش واخد منى لابيض ولا اسود

بشمهندس atgps

انا شاكر جدا لحضرتك ولمتابعتك معانا واستفدت من معلومة حضرتك بخصوص ان الفتيس الاوتوماتك مينفعش يلف عكس

ووجودك معانا ومتابعتك وارائك تشرفنى جدا

ربنا يبارك فيكو انتو الاتنين واى حد تابع معانا سوء بيعلمنا حاجة او بيتعلم معانا

متنسوش انكوا انتو الاتنين بتعملو حاجة ممتازة جدا لما تشاركونا معلوماتكم

بس كده هتضيع لما نتبع الاسلوب ده

والفايدة منها مش هتبقى موجودة

فيارت نحتسب الوقت والمجهود لربنا سبحانه وتعالى ونحتوى بعض ولو فى حاجة ممكن تجرح او تزعل نتكلم فيها مع بعض عالخاص الاول

هتبقى اشيك وهتوصل المعلومة اكتر ومش هتضيع ثوابكم

ارائكم واقتراحتكم احيت الفكرة قبل ما تموت جوايا وسعيد جدا بوجودكم ومتابعتكم ياريت متحرموناش من ده عشان انتو ناس محترمة جدا
ربنا يباركلم ويزيدكم من علمه

و

(خيركم من تعلم العلم وعلمه )

الكلمات الدليلية
126, اوتوماتيك, رامى صفوت, هيدروجين, كارز ادماير