العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > كروز

كروز chevy gold logo

قديم 01-02-2010, 07:37 PM
krim71 krim71 غير متواجد حالياً

krim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to behold
افتراضي رد: استفتاء على الشيفورلية كروز

هو زي ما يكون كده الوكيل هنا مش عايز يبيع كروز مش عارف ليه .. اولاً مغلي سعرها عن سيراتو رغم ان برا الكروز ارخص من سيراتو بالف دولار . الكروز ب13000 دولار و السيراتو ب14000 يعني ارخص ب5 الاف جنيه و تاني حاجة ضمان الكروز 3 سنين او 60 الف كيلو و السيراتو 5 سنين او 100 الف كيلو هو كأن الوكيل بالظبط جايب العربية علشان يقول للناس "مش هخلي حد يشتري العربية دي" او عايز يضحك على الناس اللي ملهاش اوي في العربيات و بس و الله اعلم.
قديم 04-02-2010, 02:47 PM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute

اولا يا جماعة انا تشرفت بمعرفتك اوى
ثانيا انا مش خبير فى العربيات اوى بس هقول الى اعرفة

انا اضلا كان معايا 505 وكنت بقالى فترة عاوز احيب عربية وكنت محتار ودة كان سبب دخولى فى الموقع اصلا وبعد مشوار طويل مع الاعضاء وتقديم النصائح والمقارنات الحمد الله استقريت على كروز

روحت بقى عشان اجيب كروز لاقيت الكروز الى كلكم عارفينها الى هى العادية زجاج مانوال خلفى وفتيس مانوال واتوماتيك فى نفس الوقت الى بيطلقوا علية ستيبترونك تقريبا
المهم بينى وبينكم معجبتنيش خصوصا انا انا عاوز اجيب حاجة فيها كماليات خيالية وفرشها من جوة مش قد كدة من وجة نظرى انا كنت راكب فرنساوى يعنى الجلد والقوة والاتساع والفخامة كلها

المهم شائت الظروف انا وانا بشوف الالوان ع النت لاقيت الكروز بس مش شيفرولية لاقيت الكروز اللاسيتى
شبكتها النيكل عجبتى حسيت فيها برقة شوية

المهم روحت للمعرض هما اصدقائى عنى وقولتلهم فى عربية زى دى بالضبط بس اسمها لاسيتى وانا عاوزها فاتقثنا هيجوبهالى وكدة اتلاقيتة بيتصل بيا وبيقولى هتبقى عاملة 151 الف جنية فانا استغربت من فرق السعر
قولتلة لية فى فرق كبير للدرجة دى قالى انا مش هحكيلك الا لما تشوفها انت قولتلة توكل ع الله وجت العربية
شوفتها مصدقتش انها كروز خااااااااااااااااالص احكيكلكم عنها شوية بقى
العربية اولا وشها جميل جميل جميل
زجاج فامية جنابى وخلفى
المرايات ضم كهربى وفيها اشارات وفيها اضائة تلجى بتنور ع الباب لما يفتح
جنووووط 17
4 زجاج كهرباء
فرش جلد فخم بطريقة جامدة موت ولونين فى بعض والحتة القماش الى كانت فى التالبلو جلد بردة بلون العربية
العدادات كلها نواكل
نظام صوت ملوش حل والسماعات فى اضائة تلجى بردة تلاقى السماعة بتنور نور خافت جميل اوى
فيها سنسور خلفى وكامرة
فيها دى فى دى وجى بى اس اتصال بالقمر الصناعى بغض النظر انة مش شغال عندى فى المنصورة
الكمبيوتر بتاعها وهم بمعنى الكلمة فى امكنايات انا مش قادر اعرفها خالص
كمبيوتر تانى بشاشة تانية فوق التابلو خاص باعدادات العربية ولما تفتح العربية اية الى يشتغل والتكيف والكلام دة
التابلو فى زاراين واحد منها لمنع الزحلقة لو ماشى طريق فى طين مليس
والتانى لتشغيل العفشة الرياضية
سخنات كراسى التحكم فى ارتفاع الكرسى
بالنسبة للمكنة بقى هى فعلا محرك اوبل فكترا
وان شاء الله قريب هجبلكم الصور بس لما اخلص ترخيصها لان فية شوية مشاكل مع الضابط الرخم علشان الامكنيات الى فيها والفامية وكدة
الى انا سمعتة والله اعلم انا مجرد سمعتة من صاحبى صاحب المعرض
انا الموديل دة بينزل لبرة مصر الى بينزل فى مصر الى هو شيفرولية لكن الاتنين شركة واحدة مفيش اختلاف

بالنسبة لارتفاع العربية ما شاء الله عليها انا ركبت فيها انا ووالدى واعمامى الاتنين وصاحب المعرض ووالدى واعمامى
اجسام بقى معقولة الى حد ما والمطبات جميلة جدا معاها
الحمد الله عربية جميلة وانا مبسوط بيها وانا فى نظرى هى تستاهل سعرها
اة نسيت اقولكم فيها فتحة سقف طبعا مفيش كرووز خالص بفتحة سقف بس دى فيها
انا مصورها فيديو ع الموبيل لو حد يعرف ارفعة ع الموقع ازاى يقولى وانا ارفعهولكم

انا زى ما قولتلكم مش خبرة بس بحكيلكم لانكم اخواتى هنا وفضلكم عليا بعد ربنا فى اختيار العربية

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 04-02-2010, 02:59 PM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute

اة نسيت اقولكم حاجة كمان الى اكدلى فعلا ان المكنة بتاعتها اوبل ان التويكل بتاع العربية دى بيتعمل فى الشركة الالمانية فى بورسعيد وفى مشكلة عاوزكم تخدمونى فيها بعد اذنكم زى ما قولتلكم العربية امكنيات كتير انا مش قادر افهمها والكمبيوتر بتاعها كلة والدفى دى وكل حاجة فيها كانت كورى حولت الكمبيوتر بتاعها للانجليزى بالعافية بعد ما لخبط فى حجات كتير لكن الدى فى دى كورى ومش عارف احولة ازاى تانى حاجة الكتالوج بتاعها بردة بالكورى مش فاهم منة اى حاجة
قولى اية الحل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ptmnlo123per11 1

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 04-02-2010, 04:46 PM
DR A73 DR A73 غير متواجد حالياً

DR A73 will become famous soon enough

الصور أظن واضحه و أنا شوفت لاسيتى من دايو عندنا فى الكليه بس بنمر ليبيه ....
الاختلاف فى الشبكه الأماميه
و رغم كده الشيفورليه باين الطابع الأمريكى فيها جدا
...... و العربيه أنا ركبتها فعلا فى المرض و كانت تحفه بجد و الصالون واسع بطريقه واضحه جدا
و على فكره موتورها 1600 أنا شايف انه مناسب جدا ... حتى عشان سعرها الزايد أساسا .. و كمان فى حد بيقول انه صغير عليها ....أومال دايهاتسو تيريوس 1500بس و الأكبر و لا سيريون 1000و كبيره على مكنتها ...و هنروح بعيد ليه التيجو داخله على الطن الا حاجات بسيطه و 1600 برضه ...نرجع للموضوع أنا شايف ان كروز لو كانت نزلت من 3 سنين قبل كده لو كانوا عرضوا فيها 200 ألف كانت الناس هتشتريها أكتر من كده ... و أنا شايف العربيه تحفه لمجرد أن اللوجو بتاع الشيفورليه عليها
قديم 06-02-2010, 12:21 AM
على حسانين على حسانين غير متواجد حالياً

على حسانين will become famous soon enough

ما شاء الله