العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 22-06-2012, 12:25 AM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اية اطرف موقف حصلك مع بداياتك فى السواقة ؟؟؟؟

تنشيط للموضوع

قديم 22-06-2012, 02:38 AM
amir elgamal amir elgamal غير متواجد حالياً
من انا؟: الله ربى ومحمد صلى الله عليه وسلم رسولى
هواياتي: Mechanical Engineering

amir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond repute

بصوا يا رجاله اولا انا عندى 17 سنه انا من زماااااااااااان وانا بتعلم السواقه والوالد كان دايما يخلينى اسوق بس طبعا دريكسيون بس وكنت بحلم باليوم الى رجلى تطول فيه وابدا اسوق
وتحققت الرؤيه وطولى اصبح 180 سم وبدات اتعلم فى بدايه 15 سنه بعد تحايل كبيييييييييييييرر
المهم اتعلمت وبقيت زى الفل.
الكاااااااااااارثه:::::
مره الوالد قالى روح هات عمك من الموقف
المهم انا كنت فى البلكونه وببص على العربيه . المهم ماكنش فى حد واقف ورايا . وفى نفس اللحظه الى انا نازل فيها زوج اختى جيه ووقف ورايا طبعا وانا اهبل
روحت عامل فيها السواق وروحت ناطط فى العربيه وانا عارف ان مافيش حد ورايا حسب الصوره الى من البلكونه.
وسبحان الله وانا برجع بظهرى روحت دايس بنزين على حوالى 30 rbm وسايب دبرياش مره واحده:ROFL_C~ 118:
تفتكروا العربيه هتعمل ايه؟؟؟
طبعا فركت وسمعت صوت طش
بس كبيره اوى
ولقيت الى بيزعق من فوق وبيقولى روح
طبعا روحت جيبت عمى وطلعت واتنم عارفين الباقى طبعا ومش لازم اكمل مراعاه لشعور الشباب الى معانا علشان مايتعقدوش
الخسااااائر :::::
العربيه بتاعتنا ماحصلهاش حاجه خالص جت فى الاكصدام اما عربيه زوج اختى اتظبطت
وده كان سبب النفخ:ROFL_C~ 118:
والحمد لله ده كان الموقف الوحيد الى اخبط فيه العربيه وادعولى ما اكرروش
قديم 22-06-2012, 03:39 AM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amir elgamal مشاهدة المشاركة

بصوا يا رجاله اولا انا عندى 17 سنه انا من زماااااااااااان وانا بتعلم السواقه والوالد كان دايما يخلينى اسوق بس طبعا دريكسيون بس وكنت بحلم باليوم الى رجلى تطول فيه وابدا اسوق
وتحققت الرؤيه وطولى اصبح 180 سم وبدات اتعلم فى بدايه 15 سنه بعد تحايل كبيييييييييييييرر
المهم اتعلمت وبقيت زى الفل.
الكاااااااااااارثه:::::
مره الوالد قالى روح هات عمك من الموقف
المهم انا كنت فى البلكونه وببص على العربيه . المهم ماكنش فى حد واقف ورايا . وفى نفس اللحظه الى انا نازل فيها زوج اختى جيه ووقف ورايا طبعا وانا اهبل
روحت عامل فيها السواق وروحت ناطط فى العربيه وانا عارف ان مافيش حد ورايا حسب الصوره الى من البلكونه.
وسبحان الله وانا برجع بظهرى روحت دايس بنزين على حوالى 30 rbm وسايب دبرياش مره واحده:ROFL_C~ 118:
تفتكروا العربيه هتعمل ايه؟؟؟
طبعا فركت وسمعت صوت طش
بس كبيره اوى
ولقيت الى بيزعق من فوق وبيقولى روح
طبعا روحت جيبت عمى وطلعت واتنم عارفين الباقى طبعا ومش لازم اكمل مراعاه لشعور الشباب الى معانا علشان مايتعقدوش
الخسااااائر :::::
العربيه بتاعتنا ماحصلهاش حاجه خالص جت فى الاكصدام اما عربيه زوج اختى اتظبطت
وده كان سبب النفخ:ROFL_C~ 118:
والحمد لله ده كان الموقف الوحيد الى اخبط فيه العربيه وادعولى ما اكرروش
هههههههههههههه

يا باشا كلنا كنا فى الاول كده

كنات مواقف ربنا يعلم بيها

و دلوقتى

كانها نكت بنحكيها

: 01FDAB~189::0 1FDAB~189:
قديم 22-06-2012, 04:48 AM
ehab_nnnn ehab_nnnn غير متواجد حالياً

ehab_nnnn has a spectacular aura aboutehab_nnnn has a spectacular aura aboutehab_nnnn has a spectacular aura about

الله يسامحكوا يا جدعان ..... فكرتونى باللذى مضى
الموقف ده حصل معايا من 3 سنين اول ما اتعلمت السواقه
كان معايا ريجاتا 88 وكنت كل يوم بالليل اطلع الف بيها شويه عشان اتعود عليها زى ما الناس قالتلى
وفى اليوم خدتنى الجلاله طولت اللفه زياده عن كل يوم وكنت راجع متكيف ومبسوط أوى وبفكر انى انزل بيها الشغل تانى يوم
انا بركن بطول الرصيف اللى ادام العماره عندى ...
وفى مركز طبى ليه بلكونه حديد واللى يفرقه عن الشارع الرصيف بس
وانا داخل بركن بقى عاوز اعمل فيها الجامد واحضن جمب الرصيف لقيت العربيه طلعت الرصيف وراحت داخله على الحديد بتاع المركز الطبى خلعته وكبوت العربيه بالكامل دخل على الناس فى المركز الطبى
وطبعا جه صاحب المركز اول ما شاف المنظر قاللى انت عاوز تكشف للعربيه ولا ايه.... هههههههههههه
المهم اللى غاظ الراجل ان الحديد اتخلع وانا اللى راح عندى الفانوس الشمال بس
ولحد دلوقتى كل ما اقابل الراجل دهنقعد نفتكر ونضحك
ايييييييييه........ كانت ايااااااام:w6w20050411135 62663
قديم 22-06-2012, 05:15 AM
mando el brins mando el brins غير متواجد حالياً

mando el brins is on a distinguished road

و الله احسن ايام هي الايام الاولي في السواقة خصوصا لما تكون عربيتك ممكن تبات فيها من كتر ما انت عايز تبقي سواق جامد و بسرعة عشان تمشي في الزحمة و تطلع علي الطريق و تاخد غرز انا بقي مختلف في حاجة ان اول عربية سوقتها كانت عربيتي كانت 128 و لسه جايبها و مبعرفش اسوق خالص و قولت بقي انا كده كده بتعلم بسرعة و جامد روحت واخد العربية في يوم الساعة 11 الصبح و ديه كانت تاني مرة اركب فيها العربية و ماشي في شارع فاضي وبعدين لقيت واحدة جارتنا جاية من علي اول الشارع فقولت بقي لازم اظبط نفسي امشي كويس بس وجيت عندها و قلت اقطع عليها الطريق و الف من قدامها و ابصلها عشان تعرف بقي ان انا جبت عربية قال يعني ال 128 عربية المهم و انا ببصلها لقيت صوت بووووووم بصيت لقيت نفسي في حضن عربية لادا راكنة بس صاحبها جواها لاقيته بيفتح الباب بس عربيتي كانت زانقة الباب بتاعه اصل انا جبتله الجنب الشمال كله راح ناطط علي الكرسي التاني و فتح الباب لقيت وشه اسود و روحت دايس بنزين علي الاخر و جريت انا عارف ان غلط اني اجري بس انا مكنش معايا رخصة الاغرب من كده ان بعدها بشهرين ابن خالي كان بيخطب و روحت معاه بيت اللي كان عايز يخطبها لاقيت ان ابوها هو صاحب اللادا و بتهيالي كده انه رفضه بسببي