العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 27-11-2010, 06:49 PM
ringoo ringoo غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو
هواياتي: الرسم على الزجاج

ringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لو حد جاب اللوجان وجربها ... يقولى اعمل اية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moustafa.peace مشاهدة المشاركة

بجد شكرا جدا استاذ رينجو بجد بحس انى بتكلم مع انسان فاهم اوى فى الرينو وشكلك فعلا بتعشقها بس لو سمحت ممكن تقولى على اسعار لتر البنزين من اول 92 الى 98 واسف للاطالة يارينجو باشا
الله يخليك وشكرا على كلامك الجميل
اسعار البنزين ... 90 ب 175 قرش .... 92 بـ 185 قرش ... 95 بـ 275 قرش
ومافيش بنزين 98 فى مصر

وانا سمعت من عضو انى لازم احول ال ام بى ثرى الى wav وتكون الاسطوانة اوديو عشان تشتغل على الكاسيت فهل الكلام ده صحيح
الموضوع ابسط من تحويل الى امتدادات تانية للملفات
كل ما عليك عمله انك حتفتح برنامج نسخ الاسطوانات وليكن النيرو حيظهر عندك اختيارات بتختار منهم make audio cd وتبدأ تختار الاغانى اللى انت عايزها وتعمل burn حتنتظر لما السى دى يخلص وبس بقى عندك سى دى اوديو
ربنا يباركلك فيها وتستمتع بيها فى الخير ان شاء الله
قديم 27-11-2010, 06:57 PM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

العربية ممتازة جدا ..

وثباتها كويس جدا على الطريق والعفشة قوية وتتحمل طرق مصر وتعتبر اعلى اوبشنز فى فئتها السعرية ..

والفول اوبشنز منها فيها مرايات ضم و اير باج للسائق و كمبيوتر رحلات ..

واحسن حاجة فيها سعرها حوالى 68000 الف الفل اوبشنز ...

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 28-11-2010, 02:02 AM
elkhodary84 elkhodary84 غير متواجد حالياً

elkhodary84 is on a distinguished road

السلام عليكم ورحمة الله
لو سمحت كنت عايز اعرف من الاخوة الاعضاء الى عارف و فاهم مش الى بيفتى ههههه هو فيه فرق بين السانديرو و اللوجان غير انها هاتشباك و سيدان و هل هى فعلا عربية كويسة و لا لأ و صوت ماتورها عالى مستفز و لا عادى مقبول عشان انا سمعت ان صوت ماتورها عالى مش معزول عن الصالون ياريت حد يفيدنى بس للمعاه العربية و فاهم فيها رجاء
قديم 28-11-2010, 10:59 AM
moustafa.peace moustafa.peace غير متواجد حالياً

moustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ringoo مشاهدة المشاركة

ربنا يباركلك فيها وتستمتع بيها فى الخير ان شاء الله
متشكر جدا يا استاذ رينجو وانت بجد انسان محترم معلش انا تقلت عليك ..... واقبل تحياتى
بس معلش اخر استفسار هى التانك بتاعها كام لتر وامتى ازود التانك بتاعها لما الموشر يعنى يقولى اية اسف بجد لان دية اول مرة اجيب عربية واسوقها وبصراحة مليش فى تكولوجيا السيارات
قديم 28-11-2010, 06:43 PM
ringoo ringoo غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو
هواياتي: الرسم على الزجاج

ringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moustafa.peace مشاهدة المشاركة

متشكر جدا يا استاذ رينجو وانت بجد انسان محترم معلش انا تقلت عليك ..... واقبل تحياتى
العفو يا استاذ مصطفى ولا شكر على واجب

بس معلش اخر استفسار هى التانك بتاعها كام لتر وامتى ازود التانك بتاعها لما الموشر يعنى يقولى اية اسف بجد لان دية اول مرة اجيب عربية واسوقها وبصراحة مليش فى تكولوجيا السيارات
نظريا تانك البنزين بياخد 50 لتر لكن ممكن العربية تستعيب حوالى 60 لتر بالزور لكن لا افضل ذلك
افضل شيئ انك تمون قبل ربع التنك ما يخلص ممكن تحسبها على مؤشر البنزين يعنى تمون العربية لما توصل لاقل شرطتين
طبعا دى حركة وقائية علشان ماتعملش حمل على طرمبة البنزين لكن لو البنزين خلص منك بتنور ليك علامة فى التابلو زى اى عربية وبيكون فى حوالى 7 لتر ممكن تمشى بيهم حوالى 70 كيلو متر فى الزحمة او 100 كيلو طريق سريع
وان شاء الله حقولك على طريقة تعرف بيها فاضل كام لتر فى التنك بالظبط والعربية هى اللى حتقولك كمان