العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 22-01-2010, 02:31 PM
MaXx MaXx غير متواجد حالياً

MaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond repute
افتراضي رد: للأسف سعر الأبيزا الجديدة زاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SuMo مشاهدة المشاركة

على فكرة يا ماكس انا كونت بتفرج عليها النهارده فى المعرض و بدون زعل كرهتها
والله العظيم تابلوه ال94 برقبتها
فوانيس خلفيه تصميمها سئ الى اقصى حد
و على فكرة انا بتكلم على ال 1600
الكمال لله وحده يا Sumo <<< انا كان عجبني العربية بشكل عام من الاداء للامان للكماليات الموجودة ,,, بغض النظر عن التابلوه الفقير اللي فيها ,,, و الفانوس الخلفي ممكن شكله مش حلو بس فكرته جميله لما بينور ,,,

و الشكل في الاول و الاخر اذواق ,,, بس التابلوه الداخلي مش حلو طبعا ,, بس ممكن يتظبط بجهاز GPS شكله شيك او شاشة DVD Player مع كاميرا خلفية ,,,

السيارة التي قيل انها قادمة ,,, لن تأتي ,,, ptmnlo123per111
[/CENTER]
قديم 22-01-2010, 02:53 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

يا رجاله التابلوه الداخلي حلو كخامات فقط لكن مش كتصميم ! هو فاضي زيادة عن اللزوم يعني اه فيها تكنولوجي و كده بس فاضي زيادة عن اللزوم ال 94 و ال 2001 تابلوهم تحسه في حركة كده عن ال 2006 و 2010

بس محدش يقدر ينكر انه كخامة ممتاز زي تابلوه الاوكتافيا في الخامات بالضبط !

و بصراحة انا لو هشتري الابيزا 2010 هشتريها عشان تصميمها الخارجي في رأيي تحفه و ايروديناميك ممتاز و ثبات رائع و كفاية ال dsg و انها كمان عوامل الامان فيها احسن من الموديل السابق دي 5 نجوم في اختبارات الامان و السابق 4 نجوم

عيبها الوحيد التابلوه الفاضي ده ! بس باقي ميزاتها في رأيي كفاية ان الواحد يشتريها

IBIZA
قديم 24-01-2010, 09:11 PM
MaXx MaXx غير متواجد حالياً

MaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed ibiza مشاهدة المشاركة

يا رجاله التابلوه الداخلي حلو كخامات فقط لكن مش كتصميم ! هو فاضي زيادة عن اللزوم يعني اه فيها تكنولوجي و كده بس فاضي زيادة عن اللزوم ال 94 و ال 2001 تابلوهم تحسه في حركة كده عن ال 2006 و 2010

بس محدش يقدر ينكر انه كخامة ممتاز زي تابلوه الاوكتافيا في الخامات بالضبط !

و بصراحة انا لو هشتري الابيزا 2010 هشتريها عشان تصميمها الخارجي في رأيي تحفه و ايروديناميك ممتاز و ثبات رائع و كفاية ال dsg و انها كمان عوامل الامان فيها احسن من الموديل السابق دي 5 نجوم في اختبارات الامان و السابق 4 نجوم

عيبها الوحيد التابلوه الفاضي ده ! بس باقي ميزاتها في رأيي كفاية ان الواحد يشتريها

انا زهقت من الوكيل ده بصراحة سد نفسي ,,, و موضوع التابلوه ده هو زي ما قلت قبل كده في رأيي انه العيب الوحيد في العريبة ,,, بس ممكن يتظبط بجهاز GPS و هما عاملين حسابه في التابلوه من فوق ,,, و شاشة دي في دي كده ولا حاجة تروشه شوية

علي فكرة الوكيل طلع شايل كماليات كتير اوي علشان ينزل السعر للسعر ده !!!

المفروض انها بتنزل في الفئة ال 1.6 DSG SE <<<

ESP مش لوحده معاه كذا نظام تاني
Xenon زينون
Electric Folding mirror مريات ضم كهربا
Blue-Tooth Pack بلوتوث للموبيل
Volumetric Alarm & Pack Up Horn انذار
Alloy 16" جنوط 16
Panoramic Glass Sun Roof سقف بانوراما
Climate Control (تكيف تتش )
Side Curtain Pack وسائد هوائية جانبية ( بيبقوا 4 تقريبا اتنين قدام و اتنين ورا )
و اخيرا في ميزة في اللي عندنا ان المقابض و المرايات بنفس اللون ,,, مش بلون اسود زي الخليجي مثلا ,,,

الحاجات دي كلها لو ركبت في العربية الوكيل هيبعها ب 170 علي اقل تقدير ,,, هتبقي زي الجولف ال 1600 سي سي ... و أغلي علي كده !!!

السيارة التي قيل انها قادمة ,,, لن تأتي ,,, ptmnlo123per111
[/CENTER]
قديم 05-02-2010, 06:28 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

ياجماعه انا اسف لكل اللى بيحب الابيزا بس انا لما كنت عند سمير ريان والله والله مافيه حد كان حتى بيقربل للابيزا
الوكيل لازم يعمل اى حاجه عشان يبيع العربيات دى انما بصراحه اسعار مستفزه قوى ليييييييييييييييييييييييي يييييييييه