العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 08-04-2012, 05:50 PM
الصورة الرمزية د.هبه77
د.هبه77 د.هبه77 غير متواجد حالياً

د.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أبـــــــــــــــ إسماعيل ـــــــــــــــــــــو أمه مصريه

مع حضرتك في موضوع ان الواحد ممكن يعمل كدة في الشغل لان ضغوط العمل بتبقي شديدة علي النفس جدا
لكن الايمان بمبدأ او قضية حتي وان كان المعارضين كثير ومبيسمعوش ومبيملوش من تكرار نفس الكلام
اشمعني هم يبقي عندهم طولة البال في ان هم يقولو ويعارضو براحتهم واحنا لأ
معاك ان الواحد يقلل الاحتكاك ويوصل رأيه بموضوعية وميلتفتش لمحاولة الاثارة للخروج عن المألوف بالشبه اللي ملهاش لازمة لكن ان انا اترك الساحة تماما رغم علمي ان المكان اللي انا فيه دة عدد المؤيدين لنفس الفكرة او بلاش المؤيدين لان ممكن يكون مؤيد لكنه مش بيتكلم قليل يبقي مينفعش اما ان كان الانسحاب لظروف الحياة او الوقت او ما شابه فلا بأس
بس احيانا فعلا الواحد من كتر الهجوم بيهاجر لمكان لا يوجد به احد يسئ لفكره او يسخر من قيمه
وفعلا مريت بالمرحلة دي اكتر من مرة بس كل مرة افتكر التعليق دة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alymonir مشاهدة المشاركة

: 018A1D~146::0 18A1D~146:
أنا باحسدك على الهمة اللي انت فيها
نفسي يكون عندي نصها في الدعوة إلى الله
فعلا لية يبقي الاخر عنده عزيمة لنشر فكره وانا ميبقاش عندي ربع اللي عنده

عموما خير
قرات النكتة الطويلة شوية دي علي موضوع والدة الشيخ حازم صلاح

قشطة يا أوباما حازم أمه أمريكية صح؟؟؟؟ وسليمان رجل المرحلة المخلص أكيد.. إن ما كنت أخليك تقول إن حازم أمه مصرية مبقاش أنا !!
نعلن عن حملة (الظواهري رئيسا) :P
وعلى بركة الله نوكل أخونا الملثم (الممثل الرسمي للحملة) يجمع لنا التلاتين ألف توكيل من سينا ودي في السريع نقاط القوة فيه كرئيس عشان تعرفوا تخاطبوا الناس:ـ

أولا: الظواهري أحسن واحد هيعرف يتعامل مع الانفلات الأمني .. أظن محدش معترض :D
ثانيا: الظواهري راجل عسكري ومدني في نفس الوقت فيبقى كده توافق بين المؤسسة العسكرية والشعب :D
ثالثا: أهو الظواهري ده الشخص الوحيد اللي متقدرش تقول كان فين قبل الثورة ههههههههههههههههههههه
رابعا: هيلغي التجنيد الإجباري .. الراجل جاي ومعاه الجيش بتاعه جاهز ) وأظن دي نقطة مالهاش حل
خامسا: مش هنحتاج نحط طبعا إلغاء البكيني والبارات الخ لأن متهيألي الفنادق من نوع ده هتحول نفسها دور تحفيظ قرآن تلقائيا مع بداية الحملة
سادسا: من الآخر محدش هيعرف يتعامل مع الفلول والمجلس العسكري غيره ))
سابعا: الرئيس الوحيد اللي أضمن إنه هيغلي المعتقلات .. دي المعتقلات أخترعت أساسا عشانهم ههههههههههههه
ثامنا: الراجل هيخلي مصر دولة عظمى .. عشان هيبقى ليها جيوش مستطونة في أفغانستان والعراق والجزائر والصومال واليمن حد طايل
تاسعا: متهيألي هيعدم كل اللي كان بيقول الخروج على الحاكم حرام وأهو نخلص من الأشكال دي
عاشرا: مش هيبقى فيه حاجة اسمها مكافحة الإرهاب أكيد :D .. ويبقى كده وفرنا بند من الميزانية

طبعا الراجل الملثم هيتفرغ تفرغ كامل للحملة الانتخابية لأن الحكومة هتتولى هي تفجير خطوط الغاز رسميا ))))))

هاه يا أوباما حازم جنسية والدته إيه؟؟؟ .. بص فوق تاني وقوللي ))

قديم 08-04-2012, 07:25 PM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.هبه77 مشاهدة المشاركة

مع حضرتك في موضوع ان الواحد ممكن يعمل كدة في الشغل لان ضغوط العمل بتبقي شديدة علي النفس جدا
لكن الايمان بمبدأ او قضية حتي وان كان المعارضين كثير ومبيسمعوش ومبيملوش من تكرار نفس الكلام
اشمعني هم يبقي عندهم طولة البال في ان هم يقولو ويعارضو براحتهم واحنا لأ
معاك ان الواحد يقلل الاحتكاك ويوصل رأيه بموضوعية وميلتفتش لمحاولة الاثارة للخروج عن المألوف بالشبه اللي ملهاش لازمة لكن ان انا اترك الساحة تماما رغم علمي ان المكان اللي انا فيه دة عدد المؤيدين لنفس الفكرة او بلاش المؤيدين لان ممكن يكون مؤيد لكنه مش بيتكلم قليل يبقي مينفعش اما ان كان الانسحاب لظروف الحياة او الوقت او ما شابه فلا بأس
بس احيانا فعلا الواحد من كتر الهجوم بيهاجر لمكان لا يوجد به احد يسئ لفكره او يسخر من قيمه
وفعلا مريت بالمرحلة دي اكتر من مرة بس كل مرة افتكر التعليق دة

فعلا لية يبقي الاخر عنده عزيمة لنشر فكره وانا ميبقاش عندي ربع اللي عنده

عموما خير
قرات النكتة الطويلة شوية دي علي موضوع والدة الشيخ حازم صلاح

قشطة يا أوباما حازم أمه أمريكية صح؟؟؟؟ وسليمان رجل المرحلة المخلص أكيد.. إن ما كنت أخليك تقول إن حازم أمه مصرية مبقاش أنا !!
نعلن عن حملة (الظواهري رئيسا) :P
وعلى بركة الله نوكل أخونا الملثم (الممثل الرسمي للحملة) يجمع لنا التلاتين ألف توكيل من سينا ودي في السريع نقاط القوة فيه كرئيس عشان تعرفوا تخاطبوا الناس:ـ

أولا: الظواهري أحسن واحد هيعرف يتعامل مع الانفلات الأمني .. أظن محدش معترض :D
ثانيا: الظواهري راجل عسكري ومدني في نفس الوقت فيبقى كده توافق بين المؤسسة العسكرية والشعب :D
ثالثا: أهو الظواهري ده الشخص الوحيد اللي متقدرش تقول كان فين قبل الثورة ههههههههههههههههههههه
رابعا: هيلغي التجنيد الإجباري .. الراجل جاي ومعاه الجيش بتاعه جاهز ) وأظن دي نقطة مالهاش حل
خامسا: مش هنحتاج نحط طبعا إلغاء البكيني والبارات الخ لأن متهيألي الفنادق من نوع ده هتحول نفسها دور تحفيظ قرآن تلقائيا مع بداية الحملة
سادسا: من الآخر محدش هيعرف يتعامل مع الفلول والمجلس العسكري غيره ))
سابعا: الرئيس الوحيد اللي أضمن إنه هيغلي المعتقلات .. دي المعتقلات أخترعت أساسا عشانهم ههههههههههههه
ثامنا: الراجل هيخلي مصر دولة عظمى .. عشان هيبقى ليها جيوش مستطونة في أفغانستان والعراق والجزائر والصومال واليمن حد طايل
تاسعا: متهيألي هيعدم كل اللي كان بيقول الخروج على الحاكم حرام وأهو نخلص من الأشكال دي
عاشرا: مش هيبقى فيه حاجة اسمها مكافحة الإرهاب أكيد :D .. ويبقى كده وفرنا بند من الميزانية

طبعا الراجل الملثم هيتفرغ تفرغ كامل للحملة الانتخابية لأن الحكومة هتتولى هي تفجير خطوط الغاز رسميا ))))))

هاه يا أوباما حازم جنسية والدته إيه؟؟؟ .. بص فوق تاني وقوللي ))

كده يبقى جبنا من الاخر

الظواهرى يا ما بلاش واحد غيره ماينفعناش

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 09-04-2012, 01:41 AM
الصورة الرمزية mhamdy75

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

اخر اخبار ميدان التحرير
about an hour ago
باحث أمريكى: جنسية أبوإسماعيل "محض خيال"

نشرت الصفحة الرسمية لحملة الشيخ حازم أبو إسماعيل على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك" مساء اليوم مقالا لباحث أمريكي يدعى ريان جولدنبرج - مدير مشروع مقاطعة سياتل الحكومي - أكد فيه أن الكلام عن جنسية أم مرشح الرئاسة المحتمل الأمريكية "محض خيال" واكاذيب لضرب التيار الاسلامي في مقتل لصالح مرشح يرضي أمريكا والنظام الحاكم في مصر.

وقال ريان – في المقال - من دواعي العجب أن تصدر الولايات المتحدة ورقة وهمية لوزارة الخارجية المصرية تثبت صحة كلام الحكومة المصرية حصلت على الجنسية في أواخر حياتها ويتضمن اعترافها بذلك وهو محض خيال.

وأضاف ريان أن هذا الخطاب مزور وهو محض خيال ووهم، فهم لو أرادوا أن يثبتوا بشكل قطعي أنها حصلت على الجنسية فليس عليهم إلا أن يظهروا صورة طبق الأصل من جواز سفرها التي تملكه الحكومة الأمريكية أو وثائق رسمية لها وهي توقع على اخذ جواز السفر والجنسية ببصمات يدها ونسخة شهادة المواطنة التي يتم تسليم نسخة منها للمواطن ونسخة طبق الأصل.

وأكد ريان في مقالته أنه ليس هناك شك في أن الحكومة الأمريكية متعاونة مع مصر في مؤامرة واسعة لإزاحة أبو إسماعيل من سباق الرئاسة ومن تشويه صورة الإسلاميين من خلاله وضربهم في مقتل، وكل ما يملكوه هو ورقة مزورة لا تثبت شيء أنها طلبت الجنسية قبل وفاتها كما يزعمون ولكن هل حصلت فعلا على الجنسية ومتى فهم يعرفون أنهم يكذبون وإلا لأخرجوا مستندات تقطع الشك.

وشدد على أن هناك 12 مليون مهاجر في أمريكا يوقعون على تلك الورقة التي زعموا أن والدة أبو إسماعيل وقعت عليها لكي تمكنهم من اتخاذ إجراءات أخرى ولكن خطوات الحصول على الجنسية مختلفة عن الطلب والحكومة الامريكية لا تملك ورقة واحدة من ورق الحصول على الجنسية، فقد تكون الورقة زورت وكتبت بعد وفاتها ووضعت في بيانات الناخبين بعد الوفاة رغم أنه لا يجوز وجود متوفين في بيانات الناخبين التي يتم تنقيتها تلقائيا...
See Translation

مهندس / محمد حمدى

قديم 09-04-2012, 11:21 PM
الصورة الرمزية mhamdy75

حازم صلاح أبو إسماعيل
Yesterday
تعليق أحد أعضاء الصفحة:
نحن نصدقكم لاننـا مهابيل وبريالة ومختومين على قفانا
المستندات اثبتت ان الفريق سعد الدين الشاذلي بطل حرب اكتوبر خائن وافشى اسرارا عسكريـة ...
المستندات الرسميــة أثتبت ان سليمان خاطر انتحــر ..
وان خالد سعيد حشـاش ولديه سوابق وهارب من التجنيد ,,
وان حماس تهرب الاسلحــة عبر الانفاق لداخل مصـر !!!!
وان الذي قام بالثـورة عناصر ايثاريــة مغرضـة لها اجندات وممولة من حزب الله وحمـاس وجزيرة هايتــي وسلطنـة بروناي ومنغوليا
وان الذين قتـلوا الثـوار لم يقتلـوا الثوار بل الثوار هم الذين قتلوهم ثم قتلوا انفسهم ,,
وان احمـد شفيق راجل فلـة وصاغ سليم ,,
وان عمر سليمـان راجل بتـاع ربنــا بدليل انه استدعي للشهادة في قضيـة مبــارك وشهد بمـا يرضي الله ان مبـارك والعادلي لم يصدروا اوامر بضرب الثوار , وانه راجل وطني وورقه سليم وهيرشح نفسه للرئاسـة
المستندات اثبتت ان سيد بلال ارهابي وهو الذي فجر كنيســة القديسين
المستندات اثبتت ان نغم الهلباوي هربت من البيت مع صاحبها
المستندات اثبتت ان حركة 6 ابريل خاينة وعميلة وبتتلقى تمويلات من برة
المستندات اثبتت ان سوازن مبـارك لم تستولى الا على 25 مليون جنيـه فقط
المستندات اثبتت ان متهمين قضية التمويل الامريكان مرضى ولديهم وامتحانات وظروف طارئه تستدعي سفرهم ,,
المستندات اثبتت ان سبب مجزرة بوسعيد هـو تدافع الجماهير
المستندات اثبتت ان ظابط امن الدولة الذي قبض عليه يهيج المعتصمين امام مجلس الشعب كان يقـوم باداء عمله في محيط خدمته وان المعتصمين هم الذين اعتدوا عليه وحرر ضدهم محضرا ..
المستندات اثبتت انه لا يوجد بالداخلية قناصـة ..
المستندات أثبتت ان البنت التي تم سحلها بالميدان كانت لابسـة من غير هدوم ..
المستندات اثبتت انه لم يتم اجراء كشوف عذريـة ..
المستندات اثبتت ان البرادعي خائن وعميل وهو سبب احتلال العراق وسبب خرم الاوزون وعنده اجنـده ..
المستندات اثبتت اننـا شعب نمرود يستحق الذبح لانه قام بالثورة
هذه هي نفس المستندات التي اثبتت ان والدة الشيخ حازم ابو اسماعيل امريكيــة ,,
لذلك فنحن نصدقكم لاننـا مهابيل وبريالة ومختومين على قفانا
5,692Like · Comment · Share

مهندس / محمد حمدى

قديم 09-04-2012, 11:25 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

متابع.............

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*