العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 128 FIAT

قديم 11-01-2012, 11:29 AM
abu_ruqayyah abu_ruqayyah غير متواجد حالياً

abu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكلة غريبة ويارب ماتكونش كبيرة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كيا سيفيا مشاهدة المشاركة

خير ان شاء الله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sharooo مشاهدة المشاركة

ممكن البطاريه يكون فيها قفله اوالكابل الكهربا بتاع البطاريه يكون واخد ارضي من اي حته..
راجع على المرش والبطاريه وجميع التوصيلات وربنا ييسر الحال
اولا بشكرك يا استاذ شارو على ردك
وثانيا انا مش بفهم فى الميكانيكا او الكهربا للاسف بس مش عارف بقي اخلى ميكانيكي يشوفها ولا كهربائي !!! مش عارف
قديم 11-01-2012, 11:34 AM
كيا سيفيا كيا سيفيا غير متواجد حالياً

كيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond repute

استاذ / ابو رقيـــه
بعد التحيه ...
بسيطة ان شاء الله عليك وعلى كهربائى وانا اتوقع ان الامر بسيط جدا مجرد قفله مع سلوك غير معزولة .
قديم 11-01-2012, 12:45 PM

abu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كيا سيفيا مشاهدة المشاركة

استاذ / ابو رقيـــه
بعد التحيه ...
بسيطة ان شاء الله عليك وعلى كهربائى وانا اتوقع ان الامر بسيط جدا مجرد قفله مع سلوك غير معزولة .
يارب تكون قفلة
قديم 11-01-2012, 02:52 PM
الصورة الرمزية sharooo
sharooo sharooo غير متواجد حالياً
من انا؟: سعادتي في مساعده الناس وحل مشاكلهم المستعصيه
التخصص العملى: الاشراف على شركات صيانه وعمرات محركات الديزل
هواياتي: صيانه السيارات-تكنولوجيا محركات البنزين والديزل-الكره الطائره

sharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond repute

متقولش يا رب تكون قفله.......زقول يا رب تكون حاجه بسيطه
هات كهربائي وطمنا.وخليك مؤمن ان ربنا بينزل بلاء وبينزل معاه لطف
انا ملاحظ انق قلقان ومدايق...مفيش داعي للقلق ارمي حمولك على ربنا ودايما خليك عارف ان العربيات بتشيلنا كتير بس لازم ييجي يوم ونشيلها

اتق لله حيثما كنت...واتبع السيئه الحسنه تمحها...وخالق الناس بخلق حسن
اللهم احسن وقوفنا بين يديك ولا تخزنا يوم العرض عليه
اللهم اغفر لنا ولوالدينا ولمن له حق علينا
قديم 11-01-2012, 02:57 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sharooo مشاهدة المشاركة

متقولش يا رب تكون قفله.......زقول يا رب تكون حاجه بسيطه
هات كهربائي وطمنا.وخليك مؤمن ان ربنا بينزل بلاء وبينزل معاه لطف
انا ملاحظ انق قلقان ومدايق...مفيش داعي للقلق ارمي حمولك على ربنا ودايما خليك عارف ان العربيات بتشيلنا كتير بس لازم ييجي يوم ونشيلها
والله يا استاذ شارو الحمد لله على كل شيء وكتير والله ببقي راكبها انا والعيال وبنقعد نقول الحمد لله على نعمه طول الطريق ونحمده ونشكر فضله ، بس بيني وبينك شيلة العربية تقيلة قوى وبجد بحس ان ماكانش ليا اركب عربية اصلا لان مصاريفها كتيرة قوى غير ما انا ما كنت فاكر او غير الموتوسيكل اللى كان معايا رمان