العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > بيكانتو Picanto

بيكانتو Picanto سيارة كيا الصغيرة الاقتصادية الانجح فى اوروبا ومصر

قديم 09-10-2011, 10:54 PM
sweetrezo sweetrezo غير متواجد حالياً

sweetrezo is on a distinguished road
افتراضي رد: هااااااااااام جدا وضرورى بيكانتو 2012

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كيا سيفيا مشاهدة المشاركة

الاخت الفاضله / sweetrezo
بعد التحبه...
كلام حضرتك مضبوط تماما ولا يستطيع بل ولا يجروء اى منصف ان يقول ان كلامك غلط ولكن . ولكن هذا لايمنع ان السيارة ليست سيارة عائليه فهى ممكن تسافر مرسى مطروح كااداء ولكن هل تنفع تسافر بها عائله للمصيف مكونه من اربع افراد مع احتياجتهم المصيفيه اعتقد ان الاجابه لا علاوة على ان السعر مغالى فيه بعض الشىء .
وتقبلى تحياتى
عشان ابسطلك الفكره من واحد معاه افيو قالى انها اوسع من الافيو من جوه وانا عن نفسى ماكنتش بسافر لوحدى.. كنا 4 وبجد عربيه عمليه وشيك ومليانه كماليات لكن بخصوص حاجات المصايف هو ممكن تكون الشنطه اكيد مش كبير بس مش صغيره
قديم 15-11-2011, 03:29 PM
abeer22 abeer22 غير متواجد حالياً

abeer22 is on a distinguished road

هو بس فى حاجه محدش واخد باله منها العربيه دى الاوتوماتك منها اللى بسعر83000 فاضيه خالص حتى مش هاف اوبشن انا مكنتش عارفه كده ولما عرفت زعلت جدا لان انا كنت ناويه اجيبها خلاص ده انا كنت ابتديت فى الاجراءات كمان بس رجعت قلت ادفع الرقم ده وفى الاخر حتى مفهاش تكييف حررررررررررررررررام:cry2W 9:
قديم 15-11-2011, 03:57 PM
كيا سيفيا كيا سيفيا غير متواجد حالياً

كيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abeer22 مشاهدة المشاركة

هو بس فى حاجه محدش واخد باله منها العربيه دى الاوتوماتك منها اللى بسعر83000 فاضيه خالص حتى مش هاف اوبشن انا مكنتش عارفه كده ولما عرفت زعلت جدا لان انا كنت ناويه اجيبها خلاص ده انا كنت ابتديت فى الاجراءات كمان بس رجعت قلت ادفع الرقم ده وفى الاخر حتى مفهاش تكييف حررررررررررررررررام:cry2W 9:
الاخت الفاضله / abeer22
بعد التحيه....
اذا كما اوضحنا سابقا لحضرتك ان السعر مبالغ فيه جدا على امكانيات السيارة من حيث الحجم والموتور والكماليات . واكرر على حضرتك ان مبلغ فى حدود الـ80 ألف جنيه ممكن جدا ان تقتنى سيارة مختلفه تماما عن البيكانتو وانصح حضرتك بالقاء نظرة على الـ BYD اتوماتيك او البرليانس اتوماتيك.
تحياتى
قديم 15-11-2011, 04:39 PM
melwan melwan غير متواجد حالياً

melwan is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abeer22 مشاهدة المشاركة

مفيهاش تكييف ايه؟ هو فى عربية مفيهاش تكييف دلوقت ؟ العربية فيها تكييف طبعا و ازاز كهربا ورا و ادام و مرايات كهربا و النسخة الخليجى فيها مرايات ضم و جنوط سبور
قديم 07-12-2011, 05:21 AM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future

السلام عليكم اخوانى الكرام قرات كل التعليقات و اقولكم على شىء بسيط اووووى
السعر غالى بجد و جداا كمان
قوة السيارة العربية ممتازه و تسافر ليبيا كمان مش مرسى مطروح

الموضوع اراء يعنى اية
انا لما بشترى حاجة بشوف الى انا محتاجة من الحاجة دى يعنى احتياجاتى غير احتياجات شخص اخر و ما ننساش لولا اختلاف الاذواق لبارت السلع

حضرتك عاوز تشترى العربية من ناحية انها عربية فهى ممتازه جدااا موضوع الوسع و الضيق انت الى هاتشترى انت الى تقرر

راى الشخصى اعتقد انها ما تساويش اكتر من 70.000 جنية و الفول اوبشن اتوماتيك لو كدة معلش اجيب سيراتو او النترا او نيسان عربيات ممتاوه ة 1600 سى سى يعنى اقوى و الفرق بسيط دة من وجهة نظرى لكن لو البيكانتو كانت ب 70 او 60 كنت اشتريتها

عمرو احمد
01003388954