العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > اﻷنشطة و المقابلات و التعارف

اﻷنشطة و المقابلات و التعارف خاص بمواضيع انشطة ومقابلات و التعارف بين اعضاء المنتدى يجب الحصول على موافقة من الإدارة قبل نشر أى موضوعات بهذا القسم

قديم 18-04-2010, 11:57 AM
الصورة الرمزية Brave Heart
Brave Heart Brave Heart غير متواجد حالياً
من انا؟: أمير مصطفى
التخصص العملى: أستشارى نظم فى قصر العدل الكويت
هواياتي: السيارات وبس

Brave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل الحل نبتسم في وش بعض؟

موضوع ممتاز وربنا يجزيك خير يارب ويارب كل الناس تفكر زيك كده

ياودود ياودود...ياذا العرش المجيد...يافعالا لما تريد...أسألك بعزك الذى لايرام...وملكك الذى لا يضام...ونورك الذى يملأ أركان عرشك...أن تنصرنى نصرا يليق بجلال وجهك وعظيم سلطانك...وتسخر لى جندا من جندك يثبتونى على الإيمان ويدفعوا عنى الأذى والسوء...وإكفنى أعدائى بماشئت وكيف شئت إنك على ماتشاء قدير...اللهم تولى أمرى وانصرنى أنت نعم المولى ونعم النصير...ودبر لى أمرى فإنى لا أحسن التدبير
قديم 18-04-2010, 12:10 PM
الصورة الرمزية meemee
meemee meemee غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ادارية/
هواياتي: الرسم

meemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond repute

لاحول ولا قوة الابالله العلي العظيم

meemee hamza
اللهم لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين

التعديل الأخير تم بواسطة حازم شاهين ; 19-04-2010 الساعة 03:40 PM سبب آخر: تصحيح خطأ مطبعى
قديم 18-04-2010, 12:40 PM
الصورة الرمزية horas3000
horas3000 horas3000 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف بيومي منسي
التخصص العملى: Executive Manager
هواياتي: السيارات و التكنولوجيا و الموسيقي

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute

موضوع هايل و ربنا يوفقك و يكرمك ان شاء الله
و زي ما ذكر احد الاعضاء الحديث ان تبسمك في وجه اخيك صدقة
و الابتسامة مفهومة لكل الناس بجميع اجناسهم و من هنا بتيجي اهميتها

اما بالنسبة لموضوع المصريين في الغربة ده فحدث و لا حرج
انا مولود و عايش في الكويت و شفت عينات من الناس لا تستحق كلمة بشر
و طبعا كالعادة سمعتنا سابقانا و بقي المصري مرادف للكسل و اللئم و الفهولة و النصب
و للاسف اغلب المصريين بيبقوا كده فعلا و الناس الكويسه بتتاخد في الرجلين
بس اللي اقدر انصحك بيه انك و بكل بساطة اعمل باصلك و بتربيتك و بين للناس كلها ان زي ما في الكويس في الوحش و وريهم الكويس بيبقي عامل ازاي
انا شخصيا مؤمن بده و بعملة و في اكتر من موقف اسمع نفس الاسطوانة اياها بتاعت المصريين و اللي بيعملوه و بكل بساطة امسك اللي بيتكلم و خصوصا لو يعرفني و اقوله انا عملت معاك كده او كده يبقي مش كل المصريين زي بعض
و اللي عمل معاك الموقف ده اصلة ايه و فصله ايه و طبعا كالعادة بيكون مجهول الاصل و جاي من مستنقعات مصر
و اقوم ساله انت مش في بلدكم في برضة فئة معينة تصرفاتهم و اسلوبهم عجيب و طبعا انا بيكون عندي فكرة عن الفئات دي و بكده تلاقي الشخص ده اتكسف و في اغلب الاحيان يعتذرك
و اقوي جملة اثرت في جدا لما لقيت واحد بيقولي انا اول مرة اقابل واحد مصري ابن ناس و ده اللي خلاني اتمسك بالمبدا ده و احاول انشره

فدي نصيحتي ليك
و انت باين من كلامك انك شخص محترم و ابن ناس فتعامل مع الكل بهذا المنطق
و للاسف مضطر اقولك تستثني المصرين من كده حتي يثبت ان اللي قدامك يستاهل
و ربنا يكرمنا جميعا و نقدر نرجع نعيش في بلدنا معززين مكرمين و نخلص من الغربية و قرفها

Sharief Mansy

Farewell my Cayenne, you were the best car i ever had and driven
قديم 18-04-2010, 01:01 PM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute

بجد يا باشا موضوعك جه على الجرح
انا كمان عايش فى الكويت بقالى بتاع 8 سنين دلوقتى و مش عاوز اقولك الغربة متعبة جدا و كفاية انك طول الوقت حاسس بعدم امان حتى من اللى قاعد معاك فى نفس المكتب ... و فعلا المصريين عديمى الاصل كتير جدا فى الغربة اكتر من الهم على القلب .. زى ما يكونو و اسف على اللفظ (كلب و مسك عظمة) و فاكرين انهم كدة بيضمنوا مكانهم فى الشغل
و ناسيين تماما ان الرزق ده بإيد ربنا و ماحدش بياخد اكتر ولا اقل من اللى مكتوب له
و زى ما قالك صديقى العزيز شريف منسى ... عامل الناس باخلاقك انت و ليس باخلاقهم
و ربنا يتوب علينا جميعا من الغربة و عذابها و مجتمع النفسنة العظمى
و ربنا يرجعك لزوجتك و اولادك بالف سلامة يا رب

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 18-04-2010, 04:30 PM
الصورة الرمزية mansoub504
mansoub504 mansoub504 غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد منسوب
التخصص العملى: server administrator (IT)..
هواياتي: السيارات

mansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond repute

والله يا جماعة انا بجد مبسوط بمشاركتكم
ومبسوط اكتر بيكم كناس محترمه بجد
وربنا يكرمنا جميعا ويقدر كلل اللي فينا بره يحسن صوره المصريين امام الناس
وربنا يهد النماذج السيئة للمصرين اللي مبوظه صورتنا قدام الناس
وبجد مخليا منظرنا قدام الشعوب بره بجد مش كويس
علي الرغم ان الحمد لله في ناس كتير كويسه بس للأسف الوحش بوظ الصوره كلها

إن الملوك بلاء حيثمـا حلـوا فلا يكن لك في أبوابهـم ظـل
ماذا تؤمل من قوم ٍ إذا غضبوا جاروا عليك وإن أرضيتهم ملوا
فاستغن بالله عن أبوابهم كرمـاً إن الوقوف علـى أبوابهـم ذل
مصرى وأفتخر
وبحبك يا مصر