العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 22-05-2012, 01:17 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: فوانيس امامية لتغير شخصية اللانوس

استاذ ايمن اشكرك بالنسبة لموضوع الحكة انا رحت لعفشجى وقال ليا ان اللانوس بالذات العلايات الكاوتش مش كويسة للانوس لانها بتريح على جانب والجانب التانى لا انا مش متأكد من رد العفشجى لانى معنديش خبرة بالموضوع دة المهم هو نصحنى بانى اغير سوست العربية بسوست بى ام دبليو استيراد لان مع درجة مرونتها مش حيكون فى موضوع الحك انا مش متأكد من نصيحة العفشجى ومن صحة ارائة هو قال انه نفذها لاكتر من لانوس والله اعلم
قديم 22-05-2012, 02:54 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

هي فكره مش بطاله لو هتحافظ علي ارتفاع العربيه مش هتعليها ازيد من 3 مم بس
اكتر من كده يبقي العربيه مش هتبقي مظبوطه علي السرعات
لو ركبت عليها يايات البي ام و حافظت علي الارتفاع دا بالتاكيد هيفرق في العفشه ككل
ممكن هتبقي انشف بس اكيد اثبت و اقوي

حـازم خـضـر

قديم 22-05-2012, 12:52 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

هي فكره مش بطاله لو هتحافظ علي ارتفاع العربيه مش هتعليها ازيد من 3 مم بس
اكتر من كده يبقي العربيه مش هتبقي مظبوطه علي السرعات
لو ركبت عليها يايات البي ام و حافظت علي الارتفاع دا بالتاكيد هيفرق في العفشه ككل
ممكن هتبقي انشف بس اكيد اثبت و اقوي
بالضبط كده هو قال انها تقريبا نفس اللانوس بس الاستريتش بتاع اليايات هو المختلف والسبب طبعا هو اختلاف سماكة او طول السوستز طبعا انا مستخسر اغير سوست العربية الاصلى لانها لسة زيرو وكدة كدة مش بستخدم العربية الا 4 شهور فى السنة على كل الاحوال شوارع مصر حتى لو كانت طرق معبده الا انى بعتبرها طرق وعرة محتاجة عربيه متعددة المهام واصلى يعنى بحق وحقيق وياريت لو تكون كمان بقى بشاسية مش عارف ايه اللى حصل بعد التقدم الملحوظ فى البنية الاساسية لشبكات طرق مصر الا انة اخر سنتين تقريبا الطرق من غير اى صيانة وخصوصا الدائرى من المريوطية لمنزل ميدان لبنان الكوبرى اتفتح حفر كبيرة وممكن تشوف الطريق تحت الكوبرى وكل يوم مئات ويمكن الوف المصريين بتتدمر ممتلكاتهم بسبب غياب دور الدوله والغش الخ ولك الله يا مصر
قديم 22-05-2012, 10:20 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

خلاص بلاش تغير طالما سوست بلادها علشان ما يطلعش صوت رخم او تزييقه مالهاش لازمه

حـازم خـضـر

قديم 18-06-2013, 05:34 AM
الصورة الرمزية ELB7AR
ELB7AR ELB7AR غير متواجد حالياً
من انا؟: انا اللى ضاع من عمرى سنين!
هواياتي: تعديل السيارات

ELB7AR is on a distinguished road

ممكن يكون جايين استيراد فى اى نصف نضيف او يتعملوا فيبر جلاس عمولة