العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 26-03-2012, 02:18 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: فوانيس امامية لتغير شخصية اللانوس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luckyman مشاهدة المشاركة

استفسار كمان جنط زى المبين فى الصوره ده لو كان 16 حيملى المكان بالشكل الواضح ولاه 15 ممكن يدى نفس الحجم اللى مجنط ياريت يضيف اى معلومة لانة بصراحة مش عايز يقل حجم الجنط عندى زى الواضح فى الصورة وشكرا
محمد باشا ازيك واحشني جدا
الجنط دا اعتقد انه اي سي شينتزر
المعدل الالماني الشهير لسيارات بي ام دبليو
اكيد حضرتك عارفه مش محتاج اقولك عليه و انت بسم الله ما شاء الله ذاكره ممتازه و دقيق جدا في السيارات
ممكن تلاقيه عند محلات بيع قطع غيار البي ام المستعمل في الحرفيين
بس اعتقد ان مقاسه فعلا 16 مش اقل من كده

حـازم خـضـر

قديم 21-05-2012, 04:29 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

محمد باشا ازيك واحشني جدا
الجنط دا اعتقد انه اي سي شينتزر
المعدل الالماني الشهير لسيارات بي ام دبليو
اكيد حضرتك عارفه مش محتاج اقولك عليه و انت بسم الله ما شاء الله ذاكره ممتازه و دقيق جدا في السيارات
ممكن تلاقيه عند محلات بيع قطع غيار البي ام المستعمل في الحرفيين
بس اعتقد ان مقاسه فعلا 16 مش اقل من كده
حازم المحترم اتمنى تكون بخير ومبسوط وامورك كلها تمام وعال اشكرك جدا على معلوماتك القيمة انا فعلا غيرت جنوط اللانوس بجنوط تيلاندى 15 انش وكاوتش بمقاس 15/55/205 مش عارف اقول ايه العربية بقت عربية تانية خالص مالهاش علاقة باللانوس اللى كنت راكبها ثبات جيد جدا وتماسك فعال حتى مسافات اثناء الفرمله بقت احسن وافضل كمان اداء الفرامل اللى كنت ناوى اعدلها بقت فرامل تانية خالص مش محتاجة اى تعديل او تغير مناسبة جدا لاداء السيارة اتارى جنط العربية الاصلى الحديد كان بيسخن بسرعة وبيبرد ببطء ومفيش فية مكان لتتهوية وبالتالى اداء الفرامل كان اكتر من مخيب للامان وكانت اللانوس بصفة عامة سيارة امنة بشكل دون المقبول ناتج عن الفرامل والتماسك لكن دلوقتى اصبحت جيدة
المشكله الوحيدة وانا كنت عارفها هى ان الجنط بيحك فى المطبات الخفيفة لو حد راكب معايا خصوصا لجهة راكب الخلف لنى صمتت انى اركبة لانى فى اغلب الاحيان محدش بيركب معايا فى العربية وخصوصا لجهة ركاب المقعد الخلفى اسف للاطاله واشكرك للمداخله ان شاء الله انزل صور الجنوط فعلا ادا للعربية شكل رياضى وملى الفراغ السخيف فى رفرف العربية
قديم 21-05-2012, 12:55 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

حمد الله علي السلامه يا محمد باشا
شكرا علي نقل التجربه الاكتر من ممتازه
في انتظار صور الجنط

حـازم خـضـر

قديم 21-05-2012, 01:33 PM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute

حازم المحترم اتمنى تكون بخير ومبسوط وامورك كلها تمام وعال اشكرك جدا على معلوماتك القيمة انا فعلا غيرت جنوط اللانوس بجنوط تيلاندى 15 انش وكاوتش بمقاس 15/55/205 مش عارف اقول ايه العربية بقت عربية تانية خالص مالهاش علاقة باللانوس اللى كنت راكبها ثبات جيد جدا وتماسك فعال حتى مسافات اثناء الفرمله بقت احسن وافضل كمان اداء الفرامل اللى كنت ناوى اعدلها بقت فرامل تانية خالص مش محتاجة اى تعديل او تغير مناسبة جدا لاداء السيارة اتارى جنط العربية الاصلى الحديد كان بيسخن بسرعة وبيبرد ببطء ومفيش فية مكان لتتهوية وبالتالى اداء الفرامل كان اكتر من مخيب للامان وكانت اللانوس بصفة عامة سيارة امنة بشكل دون المقبول ناتج عن الفرامل والتماسك لكن دلوقتى اصبحت جيدة
المشكله الوحيدة وانا كنت عارفها هى ان الجنط بيحك فى المطبات الخفيفة لو حد راكب معايا خصوصا لجهة راكب الخلف لنى صمتت انى اركبة لانى فى اغلب الاحيان محدش بيركب معايا فى العربية وخصوصا لجهة ركاب المقعد الخلفى اسف للاطاله واشكرك للمداخله ان شاء الله انزل صور الجنوط فعلا ادا للعربية شكل رياضى وملى الفراغ السخيف فى رفرف العربية
ياريت تحل مشكلة الحكة لو حد ركب فى الخلف يعنى مثلاً كاوتش التعلية الذى يوضع على المساعدين ,انا مش متزكر اسمه بس كنت وضعه فى العربية الألفا33 لأنها كانت وقريبة للأرض ---وبلتوفيق

قديم 21-05-2012, 01:37 PM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
من فضلكم حد يعرف فين ممكن الاقى فوانيس لانوس تعديل وياريت لو كانت زى اللى فى الصورة المرفقة وكمان لو كان فى فوانيس خلفية ليد حاجة ممكن تغير من روح وشخصية اللانوس وهل ممكن نلاقيها فى بورسعيد استعمال اتمنى اى حد عنده فكرة يرشدنى لانى راغب بشده فى تغيير مظهر اللانوس لانها كمان منتشره جدا يعنى عربية شعبية ودة بيدفع بعض ملاك العربيات المنتشره انها تكون بصيغة وشخصية مميزة اتمنى تساعدونى وشكرا لكم مقدما
http://imageshack.us/photo/my-images/221/lanos1si.jpg/
على فكرة انت واحشنا فين اراءك عن العربيات الصينى وحشتنا مداخلاتك --ودمت بخير ههههههههه تحياتى لشخصك المحترم:THUMB S~220: