العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > جمارك السيارات

جمارك السيارات استفسارات وموضوعات خاصة بجمارك السيارات وادخال السيارات المستورده لمصر

قديم 25-06-2008, 05:05 PM
الصورة الرمزية Payoo
Payoo Payoo غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان سيء الطباع يتطلع إلى الحسن
التخصص العملى: Administrator Network
هواياتي: Sports

Payoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حقائق عن سيارات المعاقين

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrtalaat مشاهدة المشاركة

طب الحمدلله أنى مبدأتش لأنى صبرى قليييييل ومش بثق ف حد بسهوله:w6w200504112236376 d
أهو أصعب حاجه في الموضوع ده بقى أنك بتبقى فعلا قلقان خصوصا لو المعوق مش محل ثقة أو ماتعرفوش
وبتبقى عايش في قلق لو ماعملتش "فك الحظر" إللي بـ9600 جنيه

وعلى فكره بقى يا جماعه العربية لا يقدها إلا مالكها (المعوق) والكلام ده مقيد في الرخصة وإذا أتطلع اي شرطي على رخصة السيارة اثناء قيادتك لها سوف تسحب منك السيارة فورا وتصادر إلى جمارك بورسعيد إلى أن يتم دفع غرامة 2600 جنيه في مصلحة الجمارك ومقرها ش الطيران بجوار فندق سونستا
وفي حالة تكرار المخالفة يتم سحب ترخيص السايرة نهائيا

شوفتو بقى قلق اكثر من كده

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrtalaat مشاهدة المشاركة

والأهم من دة أنا كنت لسة هعمل مشاركة فى المنتدى القديم أسأل عليك .....إختقيييييييت فييين ولييييية؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:F_14W A~16[1]:
مشاركاتك دايما حلوة وبستناها:w6w2005041113562 663
ربنا يخليك يا عموووووووور:w6w2005041122 063463
وأنا ماختافيتش ولا حاجه وموجود اهه سواء هنا أو في أي حته المهم أننا نتواصل مع الناس إللي بنحبهم:w6w200504111340266 d

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Xpert مشاهدة المشاركة

كفايه قوي انك بتاخد عربيه شركه بره و شركه جوه .. مواصفات اوروبي و دي الاوبشنز بتبقي زايده فيها و معظم العربيات بيبقي فيها ايرباج .. و عربيه مش متهانه ... اعتقد ان ده سبب يخليني ادفع زياده كمان عن سعر السوق
كلامك مظبوط طبعا وهو ده إللي مخليني ماسك في العربيه بجد ومش ناوي أغيرها بسرعه
لكن في الأول والفالأخر لما هاجي
أبيعها ماحدش هايدفع اكثر من سعر السوق
angryhead

التعديل الأخير تم بواسطة Payoo ; 25-06-2008 الساعة 05:16 PM
قديم 30-06-2008, 04:11 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

هاني باشا صباح الورد
ما شاء الله العربيه جميله ربنا يحمهالك و يكفيك شرها يا رب.
يا ريت يا باشا تقولي هو الكمسيون الطبي فين و ايه النظام هناك لاني لقيت معوق و ناوي اخش في الدوامه دي و عارف انه مشوار طويل بس لما روحت الاسبوع اللي فات اجيب عربيه لخالي بنفس النظام(نوبيرا 97 كوري) بجد اتوهمت من حاله العربيات اللي هناك و قولت اتوكل علي ربنا و اغير السويفت بواحده بالحاله دي.
ف يا ريت تقولي بس مكان الكمسيون الطبي فين و ايه الاجراءات هناك و يا تري بروح هناك كام مره
قديم 30-06-2008, 04:26 PM
الصورة الرمزية ahmedsalah
ahmedsalah ahmedsalah غير متواجد حالياً
من انا؟: مواطن مطحون
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: كرة القدم

ahmedsalah has a reputation beyond reputeahmedsalah has a reputation beyond reputeahmedsalah has a reputation beyond reputeahmedsalah has a reputation beyond reputeahmedsalah has a reputation beyond reputeahmedsalah has a reputation beyond reputeahmedsalah has a reputation beyond reputeahmedsalah has a reputation beyond reputeahmedsalah has a reputation beyond reputeahmedsalah has a reputation beyond reputeahmedsalah has a reputation beyond repute

ربنا يوفقك يا استاذ حازم بس ياريت تحكيلنا التفاصيل علشان انا بفكر اعملها انا كمان بصراحة الموضوع يستاهل شهر تعب فى مقابل جولف بحالة الفابيركا :showme
قديم 19-07-2008, 03:25 AM
الصورة الرمزية Payoo
Payoo Payoo غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان سيء الطباع يتطلع إلى الحسن
التخصص العملى: Administrator Network
هواياتي: Sports

Payoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

هاني باشا صباح الورد
ما شاء الله العربيه جميله ربنا يحمهالك و يكفيك شرها يا رب.
يا ريت يا باشا تقولي هو الكمسيون الطبي فين و ايه النظام هناك لاني لقيت معوق و ناوي اخش في الدوامه دي و عارف انه مشوار طويل بس لما روحت الاسبوع اللي فات اجيب عربيه لخالي بنفس النظام(نوبيرا 97 كوري) بجد اتوهمت من حاله العربيات اللي هناك و قولت اتوكل علي ربنا و اغير السويفت بواحده بالحاله دي.
ف يا ريت تقولي بس مكان الكمسيون الطبي فين و ايه الاجراءات هناك و يا تري بروح هناك كام مره
أنا أسف أني اتأخرت في الرد عليك يا حازم باشا

الكومسيون في القاهرة شارع مجلس الشعب عند إدارة أمن الدولة
ودي اول خطوه وبعد كده مش هانشوفك لمدة 7 شهور على الأقل
قديم 19-07-2008, 06:54 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

الف شكر يا باشا علي ردك
متهيالي كده عرفت مكانه و ربنا يسهل ابتدي بعد رمضان كده يكون الجو بقي كويس شويه احسن من الحر
علشان الواحد يدوخ بمزاج برضه و نخلص علي اواخر الشتا علي راي اليسا هههههههه

الكلمات الدليلية
سيارات المعاقين