العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA

كيا KIA احد اعمدة عملاق الصناعة الكورى اندمجت مع هيونداى لتصبح اكبر مجموعة فى كوريا الجنوبية بينما بدات باعادة تجميع موديلات مازدا القديمة من اشهر الموديلات بيكانتو - سيراتو - ماجنتيس - كارينز - ريو - اوبيروس - كارنفال - سورانتو

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ما هو تقييمك لوكيل كيا و مراكز الخدمه
سئ (لن أذهب إليه تاني، حاروح لميكانيكي متخصص) 11 14.86%
سئ ( سأذهب إليه تاني، معنديش بديل) 15 20.27%
جيد 33 44.59%
ممتاز 15 20.27%
المصوتون: 74. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 11-09-2011, 02:03 PM
absat absat غير متواجد حالياً

absat is on a distinguished road
افتراضي رد: ما هو تقييمك لوكيل كيا و مراكز الخدمه

بصراحة توكيل سيئ جدا لدرجة اني اقسمت اني لن اشتري اي سيارة من اي توكيل سواء كيا او غيرة بسبب السحت اللي عمالين ينهبوه من العملاء والمصنعية السيئة والاسعار المبالغ فيها جدا في قطع الغيار يعني تروح اي مركز صيانة بدل ماتلاقي مهندسين تلاقي عفشجي عنده 15 سنه وناس مش فاهمة
قديم 29-10-2011, 04:57 PM
الفهد الاسمر الفهد الاسمر غير متواجد حالياً

الفهد الاسمر is on a distinguished road

اعتقد ان توكيل السبع الجديد الا فى زهراء المعادى توكيل محترم انا جربت الصيانه عندة وهوة لسة فاضى والخدمة جيدة
قديم 27-02-2012, 05:17 PM
esam19260 esam19260 غير متواجد حالياً

esam19260 is on a distinguished road

احسن مركز رالى موتور ايجيبت باكتوبر والمعاملة كويسة جدا
قديم 22-03-2012, 12:58 PM
muhamedaly muhamedaly غير متواجد حالياً

muhamedaly will become famous soon enough

عملت صيانه ال120 الف امبارح في مركز ابو رواش لعربيتي الكيا برايد سيدان 2002 وللاسف لاحظت الاتى.1-العربيه صوتها بقي وحش خالص عن الاول وحسيت بعد ممشيت من المركزاني دي مش عربيتي واني راكب نقل.2-لمبة الحزام اللي في التابلوه كانت شغاله ودلوقتي اختفت.مش عارف لغوها ليه الظاهر مش عاوزيني استخدم الحزام.3-العربيه بقت تحدف يمين لدرجة اني رجعت بيها المنيا وانا متضايق ومتغاظ لانها كانت زي الساعه وطارة الدركسيون بقت مش عدله ومش عارف اشوف العدادات كويس 4-الاسوأ اني وقفت في الطريق للاستراحه ولما حبيت اكمل فوجئت ان العربيه مش عاوزه تدور الكلام ده بالليل علي الصحراوي الغربي ومعايا مراتي وولادي ووالدتي المهم رفعت الكبوت لاكتشف ان المركز المحترم مربطش كابل البطاريه السالب وفك من مكانه.ركبته باليد لغاية ما ارجع ولكن طول الطريق وانا خايف ليكون في عجله مش مربوطه ونضييع بسبب ناس مستهتره .لكن احمد لله وصلنا بالسلامه.5-كنت عاوز الصق جلده مش عارف اسمها ايه وبلغت مهندس الاستقبال بيها لكن للاسف سابوها علي التابلوه.6-الخدمه محترمه وناس اخر ذوق لدرجة ان المهندس مشى الساعه 4:30 من غيير ما استلم العربيه وسلمهالي عامل الغسيل اللي غسل العربيه ولم اجد احد يسئلني اخبار العربيه ايه او انت مبسوط ولا لأ او يجرب معايا العربيه.طبعا انا اتصلت بخدمة العملاء واشتكيت فقالو هنخلي المهندس اشرف يكلمك لكن انا رفضت لانه من الذوق انه كان استني وسلمني العربيه لاني المفروض في مكان محترم بيحمل اسم كيا مش في الشارع.وبالتالي اي واحد صحبي بيفكر يشتري عربيه هنصحه يبعد عن كيا .واللي معاه كيا يبعد عن فرع ابو رواش.ان شاء الله لو هغير العربيه مش هتكون كيا.
قديم 22-03-2012, 01:10 PM
muhamedaly muhamedaly غير متواجد حالياً

muhamedaly will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة muhamedaly مشاهدة المشاركة

عملت صيانه ال120 الف امبارح في مركز ابو رواش لعربيتي الكيا برايد سيدان 2002 وللاسف لاحظت الاتى.1-العربيه صوتها بقي وحش خالص عن الاول وحسيت بعد ممشيت من المركزاني دي مش عربيتي واني راكب نقل.2-لمبة الحزام اللي في التابلوه كانت شغاله ودلوقتي اختفت.مش عارف لغوها ليه الظاهر مش عاوزيني استخدم الحزام.3-العربيه بقت تحدف يمين لدرجة اني رجعت بيها المنيا وانا متضايق ومتغاظ لانها كانت زي الساعه وطارة الدركسيون بقت مش عدله ومش عارف اشوف العدادات كويس 4-الاسوأ اني وقفت في الطريق للاستراحه ولما حبيت اكمل فوجئت ان العربيه مش عاوزه تدور الكلام ده بالليل علي الصحراوي الغربي ومعايا مراتي وولادي ووالدتي المهم رفعت الكبوت لاكتشف ان المركز المحترم مربطش كابل البطاريه السالب وفك من مكانه.ركبته باليد لغاية ما ارجع ولكن طول الطريق وانا خايف ليكون في عجله مش مربوطه ونضييع بسبب ناس مستهتره .لكن احمد لله وصلنا بالسلامه.5-كنت عاوز الصق جلده مش عارف اسمها ايه وبلغت مهندس الاستقبال بيها لكن للاسف سابوها علي التابلوه.6-الخدمه محترمه وناس اخر ذوق لدرجة ان المهندس مشى الساعه 4:30 من غيير ما استلم العربيه وسلمهالي عامل الغسيل اللي غسل العربيه ولم اجد احد يسئلني اخبار العربيه ايه او انت مبسوط ولا لأ او يجرب معايا العربيه.طبعا انا اتصلت بخدمة العملاء واشتكيت فقالو هنخلي المهندس اشرف يكلمك لكن انا رفضت لانه من الذوق انه كان استني وسلمني العربيه لاني المفروض في مكان محترم بيحمل اسم كيا مش في الشارع.وبالتالي اي واحد صحبي بيفكر يشتري عربيه هنصحه يبعد عن كيا .واللي معاه كيا يبعد عن فرع ابو رواش.ان شاء الله لو هغير العربيه مش هتكون كيا.
علي فكرة ادوني في الحسابات ورقة بالحاجات المطلوبه لسه للعربيه منها ظبط تاكيهات طيب مظبطوهاش ليه مش عارف وانا دافع 2400 جنيه في تغيير لمبة فانوس ولمبتين صغييرين وتيل فرامل وطنابير خلفيه وصيانة ال120 الف.هههههههههه