العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 09-08-2009, 09:34 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حكايتى مع السيارات فى جنوب أفرقيا حكاية صور !

بعد ما خلصنا شغل اليوم ذهبنا الى مول مستر برايس حيث كان بجانبه محل نظارات و كان صاحبه

جنوب أفريقى من أصل هندى و مسلم ! وفوجئت بأن النظاره التى اختارها أخينا بحوالى 500 ج

ولكن بسبب طريقة معاملة الآخين لى و طريقة الكلام و النظرات ! قلت لنفسى والله أنا غلطان انى

أتحمل النظاره ! يعنى أنا اللى قلعتها من على وشه وحطيتها على الترابيزه ! عموما علشان ما يبقاش

حرام على فقلت له بص بقه أنا ليس معى هذا المبلغ وأنا فعلا كنت ناوى أجيب لك نظاره على حسابى

بس من مصر وزى دى بالضبط ! لكن بم انك مستعجل وانت غلطت بالضبط مثل غلطى ! يعنى

الغلطه مشتركه يبقى ح ندفع بالنص ! و قد كان ولكنه برده لم يتحمل شيئآ لآنه أخد فاتوره بالثمن

كاملا وصرفه من الشركه ! وأنا من غيظى اشتريت نظاره تيتانيوم ب 750 ج رغم انى موش

محتاجها ! بس علشان أوريه انى كنت أقدر أجيب له نظاره كامله لكن سوء معاملته هى السبب !

سيريون بتاعة أحد النزلاء فى السكن !

هييه سبقناها !

بس رجعت سبقتنا تانى !

ميا بتهزر مع جوزها ( هزار عواجيز )

بعد 4 أيام امتحانات ! كان فيه يوم استراحه قضيته فى الاستجمام بالسكن ! وعملت لنا ميا طبق

منتجات بحر مشويه لم آكل مثله فى حياتى جنبرى متوسط الحجم ونصف متقشر على ذيول

استاكوزا على بلح البحر وأحلى حاجه كلتها فى حياتى و هى محار يشبه أم الخلول بس كبير الحجم

وأزرق اللون ! يعنى تاكل الطبق ده و على رأى المرحوم نجاح الموجى تقول ( أوديكى فين يا

صحه ) ! ptmnlo123per1147ptmnlo123 per154 بعد كده ابتديت أتمشى فى الحديقه و سمعت صوت زئير ! يا نهار

أسود أسد ؟ ptmnlo123per144 بس الحمدلله طلع كلب دوبرمان محترم له نظرات قاسيه لم أرى مثلها فى حياتى !

ورغم انى معروف عنى انى لا أخاف الكلاب الا انى كنت حذر منه رغم انه كان من وراء سور !

بس هوه لو حب ينط السور ح ينط أبوه ! وعملت نفسى شجاع ووقفت زغرت له وأنا مستعد للجرى

وفجأه طلعت الكلبه الحسناء و هى من نوع الوولف ولقيتها بتنظر لى نظرات وادعه فمددت يدى لكى

ألاعبها ولكن يدى كادت أن تنهبر !ptmnlo123per111 فسحبتها فى الحال وأنا ألعن أبو الكلب

الدوبرمان وقلت له بس يا كلب يابن الكلب ! و طبعآ هو لم يفهمنى لآن لغته جنوب افريقيه !

والحمدلله ! ( يتبع ) !

معذره ان كانت الآحداث موش قد المقام بس الرحله كلها كانت مذاكره وأنا قلت من الآول حكاية

صور ! على أساس تتفرجوا على جنوب أفريقيا كما رأيتها أنا ولسه ياما فى الجراب يا حاوى !

العروسه التى كنا نتعلم عليها وهى مبرمجه لتتصرف كانسان مصاب وكنت ماسك التوقيت لزميل !

الكلبه الحسناء زوجة الكلب البغل !

منظر للجزء الخلفى من حديقة السكن !

عدوى اللدود !

أحد الممرات فى الحديقه بين الشاليه والمطعم !

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127

التعديل الأخير تم بواسطة Dr. Bolbolan ; 09-08-2009 الساعة 09:52 PM
قديم 09-08-2009, 09:49 PM
الصورة الرمزية ahmed_kamel
ahmed_kamel ahmed_kamel غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس معماري
هواياتي: السيارات

ahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond repute

- والله عجبتني يادكتور في اللي عملته في الدكتور النت..... ده ... فيه ناس كده ربنا مسلطها على نفسها

- للتصحيح نوع الكلب (دوبر مان)

- أما بالنسبه للسمك ...فيه واحد في الساحل الشمالي يادكتره إسمه أسماك أوليفيرا ...جامد ببشاعه ولاتقلي ميا ولا بتنجانه ...حاجه كده مش محتاج أقولك .... أنا كلت عنده في السفريه الأخرانيه ديه ومش عايز أقولك الواحد نور ولا كأنه مركب زينون .... لو شاء الرحمن ممكن نتغدى من عنده سويا في يوم من الأيام إن شاء الله ...... بس الساحل محتاج منك تكون عندك عزيمه ملهاش حل ... لأنك مش حتبقى محتاج تروح مكان بعينه عشان تتفرج زي expo الـ expo موجود في كل مكان والله ... ده الواحد شاف حاجات في حاجه جديده إسمها هاسيندا تقدر توقل عليها مش في مصر ولا حتى في تيامو بتاع مارينا

التعديل الأخير تم بواسطة ahmed_kamel ; 09-08-2009 الساعة 09:52 PM
قديم 09-08-2009, 10:02 PM
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

ياعم أوليفيرا ده أنا دايسه كل سنه ولسه الشهر اللى فات ! ptmnlo123per1147

حتى باللآماره هوه لابس سلسله ذهب تخينه بدلايه ! ptmnlo123per111

اوعى تكون بتروح قرية آمون وأنا ماعرفش ؟ هى دى اللى بنروحها مرتين تلاته فى الصيف !

و هى فى الكيلو 31 و أوليفيرا بعدها ب 11 كم تقريبآ ! يبقى هوه فى الكيلو 42 ! ptmnlo123per154

صح ياباشا ! ptmnlo123per1147

Dr. Bolbolan

قديم 09-08-2009, 10:12 PM
الصورة الرمزية ahmed_kamel
ahmed_kamel ahmed_kamel غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس معماري
هواياتي: السيارات

ahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond repute

صوره من HACIENDA BAY بدون إللي بالي بالك

ده إنت قديم ودايس كل حته بقه ....... بس أوليفيرا ده طلع جامد جدا .. أناأول مره آكل عنده الصيف ده وماخدتش بالي من موضوع السلاسل ديه
طيب جربت أسماك الميناء بس ديه بقه في الغردقه .... جامد برضه ...عنده شوربة سي فوود مش طبيعيه ... تصدق جعت

لأ ............ إحنا في مارينا من زمان والحمد لله

التعديل الأخير تم بواسطة ahmed_kamel ; 09-08-2009 الساعة 10:56 PM
قديم 09-08-2009, 10:23 PM

بص يا باشا أنا مابحبش مارينا علشان موش من مستوايا ! ptmnlo123per1106
بس ممكن أتنازل وأروح معزوم يومين كده السنه الجايه لو كان فيه عمر ان شاء الله !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per122