العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely

جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely احدى اكبر الشركات الصينية التى تسعى بخطى ثابتة لتطوير منتجاتها والدخول بها الى اكبر الاسواق العالمية بعد ما تحقق لها من نجاحات فى الاسواق الشرقية و تتبعها سيارات مابل واميجراند Emgrand

قديم 10-05-2009, 02:24 PM
الصورة الرمزية drift
drift drift غير متواجد حالياً
من انا؟: osama drift
التخصص العملى: طالب باكاديمية المستقبل
هواياتي: سباق السيارات والسرعة

drift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud of
افتراضي رد: كافة المعلومات عن جيلي mk2008 بالتجربة 40الف كيلو

شكراا ابو نورا علي التعديل الجميل والصور وبالنسبة للتوكيل مركز خدمة كوين سيرفيس بس ساعات بيكروتو العربيات لما بيكون في زحمة وياريت لما تكون رايح تعمل صيانة تقولهم مثلا العفشة مش مظبوطة الباور مش حلو التكييف ادائة مش عالي ومش شرط يكون كل الحاجات دي موجودة بس علشان يهتمو بالصيانة كويس لذلك لازم تخترع عيوب في العربية انا في صيانة الالف كيلو قولتلهم العفشة بتخبط والباور تقيل والتكيف ضعيف والعربية مخنوقة مش بتجري وعلشان كدة فككو العفشة حتة حتة وظبطوها اوي وهي مكنش فيها حاجة الكلام دة بالنسبة لمركز كوين سيرفيس اما بالنسبة لمركز خدمة محرم بك بالسكندرية هو افضل توكيل لجيلي في مصر لان المهندسين اغلبيتهم من الصين وهو مجهز علي اعلي مستوي بوجة عام توكيل جيلي في مصر جيد وفي تقدم يوم بعد يوم
قديم 10-05-2009, 02:33 PM
الصورة الرمزية drift

drift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud of

بالنسبة للدبرياج انا ظبطة 3 مرات بس كان بسبب اني جيبت سرعة 155 علي الغيار التالت علشان كنت بجرب البريفكت شيفت ومرة اخري بسبب اني كنت دايس علي العربية اوي لمدة 3ساعات علي طريق بور سعيد كنت بجرب التحمل بتاعها لكن تظبيط الدبرياج بيبقي خفيف لاني مش بغير حاجة الديسك والسطوانة مية مية زي الفل مش فيهم حاجة ولا اتاثرو بحاجة لكن طقم اصلاح البرياج وجلب الدبرياج مش بتبقي مظبوطة فبيظهر حكة في الغيار الخلفي بتظبطة عند اي ميكانيكي ومش بتكلفك نصف جنية
قديم 19-05-2009, 05:32 PM
mohamedmd14 mohamedmd14 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد بن اسماعيل
التخصص العملى: مدير ادارة اللوجيستكس(او الشحن)بشركة مصنعة للمواد العازلة)
هواياتي: لعب كرة اليد و مشاهدة مباريات كرة القدم

mohamedmd14 is just really nicemohamedmd14 is just really nicemohamedmd14 is just really nicemohamedmd14 is just really nicemohamedmd14 is just really nice

ممكن تفدنى بسعرها حاليا يا باشا
قديم 19-05-2009, 06:10 PM
الصورة الرمزية drift

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedmd14 مشاهدة المشاركة

ممكن تفدنى بسعرها حاليا يا باشا
سعر الجيلي mk 67800 والجيلي mk gtب76 مزودة بفتحة سقف كهرباء ةقفل مرايات كهرباء وفتيس اوتو ماتيك
قديم 19-05-2009, 10:54 PM
الصورة الرمزية محمد بدوى
محمد بدوى محمد بدوى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

محمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond repute

بصراحة انا مش مصدق
انا اول مرة اسمع كلام بالحلاوة دية عن الصينى
وكمان 76 دة سعر منافس للافيو ، الفيرنا ، اللانوس
ويمكن فعلا نسمع عن الصينى بكرة اللى بنسمعه النهاردة عن الكورى وانتشارة فى مصر

الكلمات الدليلية
geely, geely mk, جيلى