العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > أفيو

أفيو chevy gold logo

قديم 02-08-2010, 02:50 AM
nadenono nadenono غير متواجد حالياً

nadenono is a jewel in the roughnadenono is a jewel in the roughnadenono is a jewel in the roughnadenono is a jewel in the rough
افتراضي رد: تقرير شامل عن الآفيو

العربية عفشتها و كنترول الموتور فيها وحشين مفيش كلام. و ده برأي 90% من ملاكها و اللي مايسفهش رأي ال 10% اللي فاضلين. هما على حق و نصيبهم في العربية طلع كويس ,,, بس ده مش معناه ان أنا و اللي زيي جهلة و متحاملين.
و أنا عن نفسي مش عايز حاجة من منصور علشان هو مايقدرش يعمل حاجة - خلاص - امكانات الناس بتوعة الفنية وقفت عند كده. لكن أنا غرضي أحذر أكبر عدد من زملاء المنتدى من الوقوع في الفخ و دفع تحويشة العمر في سلعة الإحتمال الأكبر أنها مضروبة
قديم 03-08-2010, 09:27 PM
ahmed aveo ahmed aveo غير متواجد حالياً

ahmed aveo is on a distinguished road

يا جماعه انا معايا افيو كورى و مفيش ولا مشكله من دول موجوده الrpm مافهوش حاجه و العربيه ثابته حتى 160 انا مش عارف انتو ظالمنها ليه
قديم 05-08-2010, 12:35 PM
الصورة الرمزية alialy
alialy alialy غير متواجد حالياً

alialy will become famous soon enough

صباح الخير عليكو اية الى انتا كاتبة دة اكيد انتا بتسمع كتير اعرفك باننى عندى افيو وزى الفل بس فيها عيب واح وهو زيادة لفات الموتور ولاكنة لا يؤثر كتير على السيارة انتا شركتها بدون مبرر اسة كل العيوب دة انتا بينك وبين الافيو اية انا عايز اعرف نوغ عربينك
قديم 05-08-2010, 12:49 PM
الصورة الرمزية alialy
alialy alialy غير متواجد حالياً

alialy will become famous soon enough

يا جماعة انا كل ما امشى الاقى واحد راكب افيو وملية البلد يعنى الناس الى بتشتريها دة ميعرفوش حاجة ولا اية اعرفكمان اى حد قبل ما يشترى عربية بيسال 1000 مرةقبل ما يشترى وللحق العربية ممتازة مقارنة بغيرها
قديم 06-08-2010, 10:20 AM
nadenono nadenono غير متواجد حالياً

nadenono is a jewel in the roughnadenono is a jewel in the roughnadenono is a jewel in the roughnadenono is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alialy مشاهدة المشاركة

صباح الخير عليكو اية الى انتا كاتبة دة اكيد انتا بتسمع كتير اعرفك باننى عندى افيو وزى الفل بس فيها عيب واح وهو زيادة لفات الموتور ولاكنة لا يؤثر كتير على السيارة انتا شركتها بدون مبرر اسة كل العيوب دة انتا بينك وبين الافيو اية انا عايز اعرف نوغ عربينك
يا أستاذ علي أنا مش باسمع,, أنا عندي آفيو 2009 و عندي زيادة لفات موتور و عندي المساعدين بتضرب و غيرتهم 3 مرات في التوكيل و كانوا خارين زيت و كان عندي عيب الطنابير و صلحته على حسابي و عفشة العربية بتخبط من الجانب الأمامي الأيمن جامد و لم يتمكن التوكيل حتى يومنا هذا من حل المشكلة و المقصات و الجلب بتزيق جامد و برضه لم يتمكن التوكيل حتى يومنا هذا من حل المشكلة أيضا و الباب الأمامي الأيمن بيعمل صفارة بعد سرعة 100 كيلو في الساعة و أنا عملت مسح شامل لكل من يمتلك السيارة من جيراني و أصدقائي و أهلي و زملائي في العمل ووجدت ان العيوب دي عامة لدرجة ان كان جاري هو مساعد مدير أمن المحافظة و العربية الشرطة اللي بتاخده آفيو و سألت سواقها و برضه أشتكالي من نفس المشاكل... يا أخ علي أنا مش بيتهيألي و لا باتهم منصور بدون مبرر و دي مش أول عربية زيرو باشتريها و كمان أنا باشتغل مهندس صيانة يعني فاهم كويس أنا باقول ايه و عايز أفهمك ان العيوب اللي أنا ذكرتها لا تظهر إلا باستعمال السيارة باستمرار و ليس بمجرد الفرجة عليها بالمعرض أو ركوبها في مشوار كتاكسي و كمان اللي بيختار عربية بيختار معاها وكيلها اللي هو منصور و اللي هو ماطلعش على قدر المسؤلية
و أحب أفهم سيادتك ان انا مافيش حاجة وحشة لا سمح الله بيني و بين السيارة أو التوكيل و لكن انتمائي للمنتدى و أعضاؤه و إحساسي بالمسؤلية تجاه من يتصفح المنتدى للبحث عن معلومة عن السيارة يحتم علي أن أقول رأيي بأمانة و هو ما سيجنبهم بالتأكيد سوء الإختيار
و زي ما قلت قبل كده اننا المفروض ذوقيا إننا مانلومش على أي زميل عضو في المنتدى يشتكي من عربيته و عيب اننا نتهكم عليه... المفروض اننا نحاول نساعده و إذا كان هذا متعذرا فنحن مطالبون بدعمه نفسيا على الأقل و الإستفادة من تجربته
و أخيرا أرجو منك أن تحمد الله على أنك من القلة اللي مظهرش معاهم عيوب كتير في السيارة و راضيين عنها بس ربنا يسهل و يدوم رضاك و ماتظهرش معاك عيوب جديدة.