العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > أفيو

أفيو chevy gold logo

قديم 07-04-2010, 12:26 PM
محمود أبو زيد محمود أبو زيد غير متواجد حالياً

محمود أبو زيد will become famous soon enough
افتراضي رد: تقرير شامل عن الآفيو

بسم الله الرحمن الرحيم
Nadenono
واضح من التقرير أنك متخصص او من العملاء الذى يسمونهم فى التوكيلات ( المفرطين فى الحساسية تجاه السيارات )
على فكرة دة مش وحش شخصيا أنا من هؤلاء
لابد من الأحساس الكامل بكل جزء من السيارة سواء كانت تسير أو واقفة أنصحك بركوب سيارات غالية الثمن حتى تستريح من كل المعاناة
وممكن أن تتعايش مع المشكلات لحين حلها وتستمتع بالسيارةوالله المستعان محمود أبو زيد خبير سيارات
قديم 10-04-2010, 04:01 AM
nadenono nadenono غير متواجد حالياً

nadenono is a jewel in the roughnadenono is a jewel in the roughnadenono is a jewel in the roughnadenono is a jewel in the rough

لا يا باشا. أنا مش من مفرطي الحساسية عافانا الله و إياك. و لكنني للأسف مهندس صيانة و بالتالي هنالك حدود لقدرتي على "التفويت". و رغم أنني أعاني من سبعة مشاكل من التسعة المذكورين إلا أن واحدة فقط هي ما تثير أعصابي و تجعل استمتاعي بالسيارة مستحيلا, ألا و هي صوت الخبط في الناحية الأمامية اليمنى. لا يمكن التغاضي عنه*إلا بتركيب سماعات بازوكا بالسيارة و تشغيلها على درجة عالية طوال الوقت, و هو ما ترى معي أنه المستحيل بعينه. كما أحب أن أذكر سيادتكم بما سبق و ذكرته بأن المشاكل التسعة هي مشاكل عامة في معظم السيارات الافيو و لكن إدراكها و التعبير قاصرين على من يملك قدرا ما من الخبرة.
قديم 10-04-2010, 07:44 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

يا استاذ nadenono انا مقدر الى انت بتقوله
لانى برضه مهندس صيانة و بحس بالعربية اكتر من اى حد تانى
و الى اكتشفته على مر الزمن وده مستحيل تحقيقه بصورة عامة ان الواحد يبقى ميكانيكى لعربيته
يعنى تاكد تماما و لا توكيل و لا ميكانيكى حيخاف على عربيتك و يهتم بيها زيك
انا لما بيحصل مشكلة عندى فى العربية بقتلها بحثا و افهمها كويس من google و ربنا رزقنى بكتب صيانة اللانوس (عربيتى) من على النت و لو مقدرتش اعملها بنفسى علشان العدة و العمالة
بروح للميكانيكى و بشتغل معاه لدرجة انهم كتير بيعرضوا عليا اشتغل ميكانيكى
قديم 21-05-2010, 08:01 PM
IMMGRANT IMMGRANT غير متواجد حالياً

IMMGRANT is on a distinguished road

السلام عليكم
انا اشتريت افيو 2010 كوري من 20 يوم بس وعامل 500 كم لكن لاحظت اني لما انقل علي التالت بحس ان الفتيس غبي وتقيل ومابيروحش في مكانه ضطر امور وارجع التاني هل ده عيب في العربية والا الفتيس ولا ايه ولما العربية تقف واجيب النقلات وانا واقف مثلا احس انها اخر حلاوة
حد يفيدني ارجوكم لان الضمان عن ال 5000 كم وانا لسه بدري
قديم 21-05-2010, 11:56 PM
ahema ahema غير متواجد حالياً

ahema is a glorious beacon of lightahema is a glorious beacon of lightahema is a glorious beacon of lightahema is a glorious beacon of lightahema is a glorious beacon of lightahema is a glorious beacon of light

الناس الي مش مصدقة يبوصوا على الموضوع ده
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=3627
وأنا صاحب العربيه دي
ولو حد عنده سؤال في حاجة إيميلي aikin1989@gmail.com
لإني مبدخلش المنتدى ده كتير