العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > تويوتا TOYOTA > Corolla

Corolla toyota corolla تويوتا كورولا

قديم 20-04-2017, 04:05 PM
matrixlover matrixlover غير متواجد حالياً

matrixlover is on a distinguished road
ميكانيكا استفسار بالنسبة لتيل الفرامل والطنابير

السلام عليكم

عندى استفسار بالنسبة للطنابير عندى تايوتا 98 ومش اتخرطت الطنابير قبل كده السؤال احتمال تحتاج خراطة بس فيه ميكانيكى بيفتكس وبيقول لازم خراطة للتيل رغم انه جديد وعمرى ماسمعت ان تيل يتخرط رغم ان الطنابير عمرها ماتخرططت قبل كده وانا مش مقتنع ياريت تفيدونى علشان انا محتار ومنتظر ردودكم
قديم 20-04-2017, 07:35 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استفسار بالنسبة لتيل الفرامل والطنابير

ده عايز طلقة فى نفوخة ده تيل ايه اللى يتخرط

التيل لما يكون لسه طالع من العلبة بالكتير يتخشن شوية بسنفره خشنة وشوف ناس تحكة فى الرصيف وده كله غلط برضو صحيا على الاقل

وبعدين لما التيل يتخرط والفرامل تتخرط جدلا يعنى هيمسكو فى بعض ازاى وبعد قد ايه كلام كفتجي بصراحة

انت كمان بص على الطنابير واتاكد انها محتاجة خراطة ولا لاء واتاكد ان الخراطة ليها مش هتاكل منها جامد على كفائه الفرملة بعد كدة
وتجيب التيل الجديد ده وتركبة وتمشى بالعربية فى حته فاضيه وتبداء تجرب الفرامل حبه حبه وتقرص عليها حبه حبه لحد ما تحس انها بتمسك بسرعة وبس مبروك صيانة الفرامل

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 21-04-2017, 08:30 PM
matrixlover matrixlover غير متواجد حالياً

matrixlover is on a distinguished road
افتراضي رد: استفسار بالنسبة لتيل الفرامل والطنابير

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbOnOrA مشاهدة المشاركة

ده عايز طلقة فى نفوخة ده تيل ايه اللى يتخرط

التيل لما يكون لسه طالع من العلبة بالكتير يتخشن شوية بسنفره خشنة وشوف ناس تحكة فى الرصيف وده كله غلط برضو صحيا على الاقل

وبعدين لما التيل يتخرط والفرامل تتخرط جدلا يعنى هيمسكو فى بعض ازاى وبعد قد ايه كلام كفتجي بصراحة

انت كمان بص على الطنابير واتاكد انها محتاجة خراطة ولا لاء واتاكد ان الخراطة ليها مش هتاكل منها جامد على كفائه الفرملة بعد كدة
وتجيب التيل الجديد ده وتركبة وتمشى بالعربية فى حته فاضيه وتبداء تجرب الفرامل حبه حبه وتقرص عليها حبه حبه لحد ما تحس انها بتمسك بسرعة وبس مبروك صيانة الفرامل
متشكر على ردك ياكبييير ربنا ييسر ونشوف