العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام > المنتدى التعليمى والمكتبة الفنية

المنتدى التعليمى والمكتبة الفنية كتب وشروحات ومقالات تعليمية عن كل فروع هندسة وميكانيكا السيارات

قديم 06-01-2015, 06:00 PM
cars admire
Guest

افتراضي رد: تخاريف تقنية واحلام ميكانيكية من ساب !!

قديم 11-01-2015, 04:21 PM
cars admire
Guest

amr elsisi 1

:GR OWIN~12:
قديم 21-01-2015, 02:31 AM
cars admire
Guest

شوفوا ايمانى بالماء نابع من انى سوقت عربية بيجو 504 وانا عمرى حوالى 23 عام كان فيها نفس عطل العربية فى الفيديو المرفق بس ما كانتش بتخلط زيت على ماء فى المرحلة ديه كان جوان وش السلندر بستم 2 و3 بيرشح ماء مع دورة كبس وحريق البنزين ماليها ماء ردياتير من القلعة للهرم 4 مرات افتح الاقى الردياتير ووش السلندر كمان فاضى يعنى بلاعة ماء بس ولا نقطة ماء بتنقط وعلشان كده شعرت انى راكب نفاثة مش عربية بسبب نظرية البخار زى القطر شوف الفيديو وانا كمان كنت ماشى كده بدخنة بيضاء كثيفة وناس شكت ان الموتور فوت لكن ازاى فوت وانا عارف الكبس والعزم شديد قد ايه وكمان مؤشر الحرارة يرتفع فى ثانية وينزل فى ثانية اول ما ازود ماء

شوفوا ملف ساب والفيديو رقم 3 فى اول مشاركة

:GR OWIN~12:

التعديل الأخير تم بواسطة cars admire ; 21-01-2015 الساعة 02:33 AM سبب آخر: شوفوا ايمانى بالماء نابع من انى سوقت عربية بيجو 504 وانا عمرى حوالى 23 عام
قديم 21-01-2015, 02:47 AM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute

هشام الجزار كان بيحاول يعمل الموضوع ده زمان .... بس انا مكنتش متابع هو وصل لأيه بعد ما جاب طرمبة بنزين اللانوس !!!!!

قديم 21-01-2015, 02:56 AM
cars admire
Guest

Icon14 رد: تخاريف تقنية واحلام ميكانيكية من ساب !!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_eng2001 مشاهدة المشاركة

هشام الجزار كان بيحاول يعمل الموضوع ده زمان .... بس انا مكنتش متابع هو وصل لأيه بعد ما جاب طرمبة بنزين اللانوس !!!!!
تمام حضرتك ممكن تبقى تساءله

الكلمات الدليلية
carsadmire, تقنية قادرة على تحويل الماء إلى وقود !, ساب, saab