العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > أفيو

أفيو chevy gold logo

قديم 04-08-2014, 02:18 AM
monamour688 monamour688 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: صيانة الكمبيوتر

monamour688 is a name known to allmonamour688 is a name known to allmonamour688 is a name known to allmonamour688 is a name known to allmonamour688 is a name known to allmonamour688 is a name known to all
صيانة سيارتي الافيو 2014 اتوماتيك وصيانة ال 5000 ( تقرير )

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

النهاردة عملت صيانة ال 5000 كيلو وكنت فاكر ان العملية هتكون مرهقة بس الحمد لله عدت علي خير

اولا بالنسبة للتوكيل

الاول انا حاولت احجز بالتليفون عشان متاخرش ويبقي ميعادي محدد والخدمة تبقي تمام
اول ما اتصلت ادوني ميعاد بعد 5 ايام ولما لقيت مفيش مواعيد اقرب من كدة قلتلهم مش عايز احجز ومش عامل صيانة دلوقتي لان بصراحة موضوع 5 ايام دة استفزني جدا

النهاردة بعد ما خلصت مشاويري بصيت في الساعة لقيتها 2.30 م قلت اروح التوكيل وانا ونصيبي يا اعمل الصيانة او معملهاش النهاردة مش فارقة

روحت مركز منصور اللي في الاسكندرية - العامرية الكيلو 28

اول ما دخلت لقيت قدامي حوالي 3 عربيات بعد ما دخلوا جالي المهندس وخد بيانات العربية وسالني علي طلباتي ولو باشتكي من حاجة في العربية وبعدها خد العربية علي جوة وقاللي استني في الاستراحة وممكن اتابع العربية من الاستراحة عشان هما مركبين كاميرات في الورش وهاقدر اتابع

في الاستراحة معرفتش اتابع حاجة قلت انزل بنفسي واخش الورش ملقيتش حد سالني انت داخل فين او عايز اية وفي لحظات لقيت نفسي جوة جنب العربية وتابعت الصيانة وهما رافعين العربية وبيربطوها وبيغيروا الزيوت والفلتر بس لقيت وقفتي ملهاش لزمة دورت علي المهندس قاللي اول ما العربية هتخلص هيبعتوللي مسج علي الموبايل

مفيش بعدها بنص ساعة لقيت رسالة علي الموبايل بتقولي ان العربية خلصت روحت حاسبت في الخزنة وختمت الضمان بالصيانة اللي اتعملت وروحت اشوف العربية لقيتهم بيغسلوها واستلمتها مباشرة

اللي لاحظتة في اثناء الانتظار ان كل الموجودين متضايقين جدا ووقتها عرفت انهم كلهم كانوا حاجزين الميعاد وكلهم خلوهم ييجوا الساعة 10 الصبح وفضلوا ملطوعين لغاية الساعة 5 العصر بدون اي سبب غير ان المهندسين والعمال بيتلكعوا ومبيخلصوش شغلهم غير علي اخر الوقت وفعلا انا دخلت وعملت الصيانة وخرجت وفيهم كتير جدا لسة عشان كلام فارغ زي ان اورق لسة مخلصش او الفاتورة ناقصة مش عارف اية او المهندس اللي استقبلهم لازم هو اللي يسلمهم او اي كلام من دة

الخلاصة عايز تخلص شغلك في التوكيل متروحش بدري واتاخر زي ما انت عايز وخليهم في الاخر عشان هما كدة كدة هياخروك وهيبوظوا اليوم بتاعك

ثانيا بالنسبة للعربية بعد 5000 كيلو وبعد ما سوقتها في السفر ووسط البلد وفاضي ومحمل العربية علي الاخر ناس وشنط وغيرة وبالليل وبالنهار

العربية جميلة جدا بالنسبة للفئة بتاعتها
يعني ثبات محترم لغاية 120 ودة مش محتاج اكتر منة كرب اسرة وباستخدم العربية في تنقلاتي
تكييف جميل وفي الصيف دة اكتر حاجة استعملتها كانت علي 2 لاني مستحملتش برودة اكتر من كدة
كاسيت جميل بصوت نقي
استهلاك بنزين كويس جدا وخصوصا علي الطرق السريعة
كاوتش سئ وبيلم اي مسمار في طريقة زي ما يكون مغناطيس
ارتفاع مناسب عن الارض يخللي العربية متحكش في المطبات مهما كنت محمل عربيتك

اتمني اني اكون فدتكم باللي حصل معايا ولو حد عنده اي سؤال باذن الله هاجاوبوا علية

,
قديم 04-08-2014, 03:49 AM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سيارتي الافيو 2014 اتوماتيك وصيانة ال 5000 ( تقرير )

ربنا يحفظهالك ويباركلك فيها وعقبال صيانة ال100الف ان شاء الله

قديم 04-08-2014, 12:37 PM
.EhAb .EhAb غير متواجد حالياً

.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold

عقبال صيانة المليون
قديم 05-08-2014, 01:28 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

ربنا يباركلك فيها

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 05-08-2014, 09:03 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

الف مبروك الصيانة وعقبال صيانة ال 100000

الكلمات الدليلية
مميزات افيو, افيو, افيو 2014, صيانة التوكيل, عيوب افيو