العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل بتحس انك بتعادى عربيتك لما تجري بيها باعلي سرعه ممكن تجيبها
اكيد ده بينعكس على العمر الافتراضي للعربيه 5 50.00%
لا ده عادى و ده انا شايفه صح لان مش معقول هفضل ماشي 120 ده العربيه تكرهني 5 50.00%
المصوتون: 10. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 13-12-2010, 06:14 AM
الصورة الرمزية Badr Salah
Badr Salah Badr Salah غير متواجد حالياً
من انا؟: عايش في ملكوت الله
التخصص العملى: محلل اقتصادي
هواياتي: مشاهدة الأفلام الأجنبية

Badr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant future
افتراضي رد: استطلاع .. هل بتحس انك بتعادى عربيتك لما تقفل عدادها!!

يعني من حين لأخر( يعني في السنه مرة او مرتين) الواحد يجري علشان يسجل رقم قياسي ويجيب 160 او 170 لمدة دقائق معدودة وده علشان يفوق الموتور ويفكرة يحسن ينسى
بس غير كده مفيش طريق جوه مصر ولا اعصاب جواك تسمحلك بالسرعة دي على الفاضي والمليان

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

نبذة صغيرة عن تقنية المستقبل (السيارات الكهربائية)
http://www.masrmotors.com/vb/showthr...739#post315739

الماتركسوية يتفضلوا يتفرجوا علي صور ماتركس متظبطة
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=42365
قديم 13-12-2010, 10:34 AM
bassol200 bassol200 غير متواجد حالياً

bassol200 will become famous soon enoughbassol200 will become famous soon enough

يعني من حين لأخر( يعني في السنه مرة او مرتين) الواحد يجري علشان يسجل رقم قياسي ويجيب 160 او 170 لمدة دقائق معدودة وده علشان يفوق الموتور ويفكرة يحسن ينسى
بس غير كده مفيش طريق جوه مصر ولا اعصاب جواك تسمحلك بالسرعة دي على الفاضي والمليان
نقطه مهمه و الله يا جماعة انا عامل الاستفتاء ده عشان الناس تستفيد منه فى ناس بتسيب عربياتها و هى زيرو من قلة الاستخدام لحد ما البطارية تنام و فى ناس بتستخدمها استخدام قليل كده و اعتقد ان العربيه كل فتره و التانيه المفروض تجري بيها و لو على الاقل 150 كيلو فى الساعه
قديم 13-12-2010, 01:22 PM
الصورة الرمزية MEMOO_1ST
MEMOO_1ST MEMOO_1ST غير متواجد حالياً

MEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond repute

فعلاً انا بردو شايف ان الواحد مش مشكلة يجيب سرعة عالية لو الطريق فاضي والعربية مساعدة والكلام دا مش كتير يعني ممكن كام مرة معددودين على الايد في السنة.
لكن طبعاً السرعات العالية خطر جداً وبتسبب حوادث كتير جداً وربنا يحفظنا جميعاً من شر الحوادث.

الحمد لله والشكر لله.
قديم 13-12-2010, 01:29 PM
الصورة الرمزية amrmohamed1975
amrmohamed1975 amrmohamed1975 غير متواجد حالياً
من انا؟: ولدي نصحتك لما صوتي اتنبح متخفش من جني و لا من شبح
التخصص العملى: اتصالات
هواياتي: كرة القدم و القراءة

amrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond repute

ده راي الشخصي انا شايف ان كده انا مش بعادي العربية انا بعادي نفسي و مش معني كده اني ما بجريش بالعربية انا بجري لو الظروف حكمت عليا بكده بس فى الظروف الطبيعية مفكرتش اعملها

اللهم احفظ مصرنا الحبيبه من الفتن ماظهر منها وما بطن اللهم ولِي علينا خيارنا ولا تولِي علينا شرارنا اللهم احفظ شعبها من كل سوءٍ وشر يا رب العالمين اللهم يسر أمرنا وفرج كربنا وأرزقنا نعمة الامن والامان والاستقرار
اللهم أكتب لمصر وأهلها الخير حيث كان وكيف كان اللهم اجعل مصر سخاء رخاء وسائر بلاد المسلمين اللهم ارنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه
قديم 14-12-2010, 05:47 AM
tigernet tigernet غير متواجد حالياً

tigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tom_gr مشاهدة المشاركة

لو نظريا على الورق وفى ظروف غير الظروف
العربية وبالذات الاوروبى والامريكى واليابانى منها مصممة لكده فعلا ومافيش اى مشاكل
بس الموضوع ليه شروط طبعا
1- العربية موديل حديث
2- الطريق يسمح بذلك ( ولا طريق فى مصر يسمح بذلك )
3- العربية ليها صيانة دوريه فى توكيلها فقققققققط ( ولا توكيل فى مصر مهما كان ليه الكفاءة للصلاحية )
4- انك السائق يكون محترف وواخد رخصة عن اقتدار ( مش زى مانتوا عارفين هنا )

5- العربية لايكون بها حمل زائد

لاحول ولا قوة الا بالله

فيه شباب كتير بيعملوا كده فى مصر

بس لو لاحظنا ان كل الى بيعملوا كده شباب ضايع يا اما غنى جدااااا ومش عارف يعمل ايه فى حياته تافهه يعنى

او شباب معدم وبيحاول يعيش شويه ويقلد

انما مستحيلللللللللللللللل الشباب الطبقة المتوسطة يعمل كده اكيد
انا متفق معك ياباشا بس دة فى حالت انك كل يوم بتقفل العداد مش مرة و السلام