العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 03-05-2010, 10:02 PM
مهند سالم مهند سالم غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات من صغري، ولهذا تعلمت القيادة سريعا
التخصص العملى: باحث شرعي ولغوي
هواياتي: طبعا أحب السيارات، جيدا جدا في لعبة الشطرنج، جيد في البنج بونج

مهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ايه اغرب ركنة ركنتها قبل كدة؟؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

انا قعدت فترة ( زى اسبوعين ) اركن ركنة غريبة جدا
كانت البطارية ضعفت و مكنش معايا فلوس فكونت بشعلقها على منحدر رملى امام مقر العمل علشان بمجرد اسيبها تنزل بسرعة و احدفلها فتدور بدل ما بهدل زمايلى ( مش حتبهدل معاهم لانى حكون مش بزق معاهم حكون قاعد جوة علشان ارميلها )
الظريف فى الحكاية دى ان مرة و انا خارج من الشغل واحد كان بيتوسم فيا الهندسة ( و مكنش يعرف الموضوع ) فسألنى هل فيه وجهة نظر هندسية للركنة دى فطبعا هبدتة وجة النظر المفلسية و الراجل اتصطدم فيا
الجيش بيقول لك اتصرف يا باشمهندس.
قديم 03-05-2010, 10:06 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

ممكن اكتب عن اغرب ركنة عجلة
شفتها لقطة من برنامج كاميرا خفية لدولة تانية ( يمكن امريكانى )
اعقدوا مسخبيين لغاية لما جه واحد بعجلته قدام سوبر ماركت و سند العجلة على عامود نور و دخل المحل
راحوا بسرعة قبل ما يطلع رفعوا العجلة بعربية مطافى و لبسوها فى عامود النور من الكادر بتاعها و نزلوها على الارض تانى و طلعوا يجروا استخبوا تانى

المهم الواد طلع من المحل جه ياخد العجلة ptmnlo123per1127 معرفش و بعدين مقدرش يستوعب الموضوع لفترة لانه حاول يحركها كتير و لما استوعب راح باصص لفوق و قعد يهرش دماغه و مبقاش فاهم هو حد جه زرع العامود جوه كادر العجلة و لا مين القوى الغلس الى حدف العجله لبسها للعامود
قديم 03-05-2010, 10:06 PM
مهند سالم مهند سالم غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات من صغري، ولهذا تعلمت القيادة سريعا
التخصص العملى: باحث شرعي ولغوي
هواياتي: طبعا أحب السيارات، جيدا جدا في لعبة الشطرنج، جيد في البنج بونج

مهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond repute

هو أنا ما رخمتش على حد قبل كدة في الركن بصراحة ، لا بقصد ولا بغير، لكن شفت موقف والله الراجل صعب علي،
حضرتك يعني من الأصول لما الظروف تضطرك تركن صف تاني يعني ما تعشقش العربية عشان لو حد عايز يطلع،
أنا بق شفت واحد راكن صف تاني ومعشق العربية زي ما يكون ناوي يبيتها، وكنا في عز الظهر، وواحد عايز يطلع، والله وقف يشد في شعره، ويكلكس، ويسأل الناس وإلا رايح وإلا جي على صاحب العربية، ومشيت من غير ما أعرف عمل إيه، ربنا يكون في عون الناس والله، ويرحمنا من الغباء والأغبياء
قديم 05-05-2010, 11:02 AM
الصورة الرمزية MEMOO_1ST
MEMOO_1ST MEMOO_1ST غير متواجد حالياً

MEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond repute

والله الموضوع اكثر من رائع وشيق جداً.
هوا فعلا الواحد ساعات بيكون مستعجل يبضطر يركن ركنات غريبة.
بس انا هحكي على موقف تاني وأنا في الشغل مرة جه عميل محترم جدا فقعدت اتكلم معاه المهم انو كان في دبي وركن العربية وبعدين نزل خلص الحاجة الي كان بيعملها وبعدين رجع لقى عربية ركنة صف تاني ومش عارف يطلع منها المهم راح دور على اقرب ظابط وجابوه .
تفتكرو يعمل اية .
راح الظابط مطلع الاب توب ومدخل رقم العربية وجاب رقم موبايل صاحبها و كلمو ينزل علشان يطلع الراجل وبعد ما حل المشكلة حرر للي كان راكن صف تاني مخالفة.
تفتكروا لو الموقف دا في مصر كان اية الي هيحصل.

الحمد لله والشكر لله.
قديم 05-05-2010, 01:53 PM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

انا كنت راكن فى روكسى جنب الرصيف والحته دى ممنوع فيها الركن ولفيت انا والاسره نشترى حاجات وشفت عربيتى من بعيد فى صفين عربيات قافلين عليها وراكنين قلت اكمل لف لحد ما حد يطلع واقدر احرك العربيه
ولما رجعت لقيت عربيتى لوحدها وكله اتحرك قلت اطلع براحتى وفضلت احاول العربيه ثابته فى الارض ونزلت ابص عالعربيه لقيتها متكلبشه وكان يوم عكننه