العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 26-08-2008, 12:30 AM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute
رد: ما هى قصتك مع اول سياره تسوقها " اعترف"

أنا بدأت متأخر شوية
سنة 1999 - عمري 26 سنة - شهر سبتمبر
اشتريت 127 موديل 1983 بـ 10650ج ، اتعلمت عليها و لي معاها ذكريات كتير قوي
سافرت بيها القاهرة 3 مرات و كنت باشقيها و عمرها ما قلت بأصلها ptmnlo123per154
ده الجزء التاني ptmnlo123per160
أما الجزء الأول فكان صاحبها الأول شقي قوي فكانت كل يوم مشكلة ptmnlo123per1147
خبطت واحد مرة و ربنا ستر و دخلت عمرتين في سنتين و غيرت الموتور و بعد كده اتطهرت و فضلن معايا زي الفل و بعتها ديسمبر سنة 2006 بـ 10000لأني معنديش واسطة و ترخيصها جابلي عقده نفسية)ptmnlo123per1106

اللي اشتراها رخصها بسهولة و بيدعيلي و لسة باشوفها و باحن ليها قوي كأنها أخ أو صديق بعيد ptmnlo123per1105

نمرة 2 : البولو اشتريتها غالية شوية 42000 (تقريبا-مش فاكر !!) فب شهر فبراير 2007 بس الحمد لله ربنا مبارك فيها و زي الفل ptmnlo123per122

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)
قديم 15-10-2008, 11:59 AM
الصورة الرمزية Nissan
Nissan Nissan غير متواجد حالياً
من انا؟: م/يونس حسين
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الرياضة القراءة الموسيقى السيارات

Nissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ما هى قصتك مع اول سياره تسوقها " اعترف"

موضوع جميل و احب أشارك فيه
انا اول عربية سوقتها كانت البلونيز بتاعت عمتى بس يا دوب كنت بجيب أولانى و أطلع و كتير كانت بتبطل منى لكن العربية اللى فعلا علمتنى كانت فولكس 1979 كانت بتاعت خالى و هوا كان جرىء جدا جدا لدرجة انى جيت فى حتة زحمة و كان فى شريط ترماى و طريقين عكس بعض و انا داخل عامودى على كل ده بقوله عدينى من هنا و انا هكمل قالى لو نزلت مش هتسوقها تانى اتشهدت و توكلت على الله و عديت و ساعاتها حسيت انى عديت خط بارليف
و وحدة وحدة روحت تانى اتعلمت تبع مدرسة شركة النصر للسيارات بمنتهى الأمانة ناس محترمين جدا و فعلا بيقفوا معاك لحد ما تاخد الرخصة و كان طبعا ضرورى جدا تطلع قبل ما اخلص الجيش عشان االعربيات اللى هيتطلب منى اجربها طول اليوم
و الحمد لله يوميا تقريبل بسوق 20 عربيةو ربنا يزيد و يبارك
بس باب النجار مخلع (((((( أمتى أجيب عربية ؟))))
ههههههههههههههههههههههههه ههه
أنا أستمتعت جدا و نا بحكى الحكاية و متشكرين جدا على الفكرة الجميلة دى و تصبحوا على خير على اعتبار انها حكاية قبل النوم
هههههههههههههههههههه

شارك دافع عن أفكارك
قديم 15-10-2008, 12:11 PM
الصورة الرمزية Semsem999999
Semsem999999 Semsem999999 غير متواجد حالياً

Semsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond repute

أول سيارة كانت سيارة والدي متسوبيشي جالنت موديل 1978 في السعودية وفاكر إني كنت ساعتها في ثالثة إعدادي أو أول ثانوي وهو اللي طلب مني إنه يعلمني السواقة وفعلا في خلال 15 ساعة قولتله هاتني مكانك وطلعت بالعربية وكانت أول وآخر طلعه لأني مشفتهاش تاني بعد ما اقتحمت بوشها باب البيت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

قديم 15-10-2008, 12:24 PM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute

بيتهيألي 1988
انت مش عجوز قوي كده يا سولوم
ptmnlo123per1127

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)
قديم 15-10-2008, 12:43 PM
الصورة الرمزية Semsem999999
Semsem999999 Semsem999999 غير متواجد حالياً

Semsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond repute

العربية يا إسلام هي اللي موديل 78 مش أنا اللي موديل 78 !!!!!!!!!!!!!