العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو فلوانس Fluence

رينو فلوانس Fluence Renault Fluence 2009—present The Renault Fluence is a compact mid-size sedan produced by the French automaker Renault. This built at the Oyak-Renault plant in Bursa, Turkey and Santa Isabel factory, in Cordoba, Argentina for Latin America.

قديم 17-11-2011, 07:30 PM
renault lover renault lover غير متواجد حالياً

renault lover will become famous soon enoughrenault lover will become famous soon enough
افتراضي عيد ميلاد الفلوانس بتاعتى و تقرير عنها

اولا انا اسف انى مش بتواجد كتييير بس للأسف دة بسبب شغلى
بمانسبة عيد ميلاد الفلوانس (مش لاقى اسم دلع ) لأنى استلمتها زى النهاردةحبيت اعملكم تقرير عنها |
العربية عاملة 22,000كم نبتدى بالمشاكل
مشكلة فى عوامة البنزين و حلوهالى فى التوكيل بسوفت وير و على فكرة انا كنت بحط بنزين 95 و لكن فى مرة كنت مسافر و اتزنقت و حطيت 92 و دة الخلى العيب يبان لأنة مابيبنش مع ال 95
صوت لما بفرمل كنت بسمع صوت صفارة من تيل الفرامل لمل بفرمل حتى بعد لمل غيرت التيل فى صيانة العشرين الصوت رجع بعد يومين
دى المشاكل نحكى بقا شوية عن العربية
عربية ثابتة بكل معانى ولطبيعة عملى انا بسافر كتيير و كنت بجيب بيها ز190 كنت باخد ملفات على 100 و اكتر و كانت ثابتة
فرامل قوية وكمان حصل معايا موقف بس الحمد لله الabs اشتغل
يالنسبة للتوكيل فبالنسبالى هو افضل توكيل و افضل من غبور بكتير و للعلم انا كان معايا هيونداى النترا موديل 1994 كنت جايبها مستعملة و انا كنت بحرص على انى اعمل الصيانات فى التوكيل لكن للأسف فى الصيانات الاخرية كانت لازم العربية بعد ما تخرج يبقى فيها مشكلة بسببهم
الحمد لله العربية حتى الان مافيهاش اى مشكلة كبيرة غير الى ذكرتها و اسف على الاطالة

التعديل الأخير تم بواسطة pointer ; 17-11-2011 الساعة 08:55 PM سبب آخر: اصلاح لفط الجلاله عدد2 ل و هاء وليس ة
قديم 17-11-2011, 09:03 PM
الصورة الرمزية pointer
pointer pointer غير متواجد حالياً

مشرف فولكس و رينو
هواياتي: كتير اوي

pointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عيد ميلاد الفلوانس بتاعتى و تقرير عنها

الصفارة دي عادي جدا في وجود ال EBD وده معناه ان فيه عجله نايمه علي طول

اكتب ان شاء ولا تكتب انشاء , بارك فيكم

teto2005 سابقاً
اعتزار عن التاخير في الرد و المتابعه
ادعوا لوالدتي بالرحمه و لوالدي بالشفاء
قديم 17-11-2011, 09:12 PM
renault lover renault lover غير متواجد حالياً

renault lover will become famous soon enoughrenault lover will become famous soon enough

انا فاهم قصد حضرتك ان العجلة الننايمة بتخلى ال EBDيشتغل عشان يعيد توزي عقوة الفرامل على العجل لكن انا كنت لسة مشيك على العجل و كان تمام و على فكرة انا بحط نيتروجن و كمان ناس كتير بتشتكى من حكاية الصفارة و شكرا لحضرتك
قديم 17-11-2011, 10:13 PM
corsair
Guest

الف مبروك يا زعيم وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها وشر طريقها

بس موضوع البنزين ده خراب بيوت الصراحه انها متمشيش مظبوطه الا علي 95 ربنا يكون في عونك
قديم 17-11-2011, 11:09 PM
walidelwahsh
Guest

كل سنة وانت وهي طيبين
وربنا يباركلك فيها ويحميك من شرها