العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو فلوانس Fluence

رينو فلوانس Fluence Renault Fluence 2009—present The Renault Fluence is a compact mid-size sedan produced by the French automaker Renault. This built at the Oyak-Renault plant in Bursa, Turkey and Santa Isabel factory, in Cordoba, Argentina for Latin America.

قديم 07-09-2009, 03:17 AM
الصورة الرمزية tronky
tronky tronky غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس كمبيوتر
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: السيارات - كرة القدم - التصوير - الكنولوجيا

tronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رينو فلونس الجديده 2010 .. هل نراها في مصر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram مشاهدة المشاركة

الف شكر يا احمد باشا على الاهتمام و الرد ...
بس على حد علمي فالسيمبو و الكليو مش نفس التابلوه بالظبط ...
طلما هما السيدان للهاتشباك .. ليه في فرق في التابلوه ؟؟

وهل في اختلافات في المواصفات ؟؟

وشكرا مقدما
عفواً يا باشا........أنا كنت بتكلم على الكليو القديمة السيدان و غالباً حضرتك بتتكلم على الكليو الجديد الهاتش و السيمبول برضه........صح ؟؟؟

هو فعلاً التابلوه مختلف بين الأتنين بس توقعى للسبب فى ده أن السيمبول موجههة فى الأساس للدول النامية و لازم تكون أقتصادية شوية

على فكرة التوكيل من فترة كان جايب كليو هاتش باك الجديدة للعرض و لما حد سأل على السعر المتوقع ليها كان فوق ال 100 ألف جم.

قديم 02-02-2010, 08:22 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

المواصفات من التوكيل و الاسعار اعلا كل فئه من معرض فورميلا الاهرام

الdynamic مواصفاتها هايله وب 135 الف سعرها ممتاز لمواصفاتها
و فتحه السقف تزود 6 الاف جنيه تبقى ب 141
لكن علشان 2 ايرباج و زينون و باركينج سنسور تزيد ل 158 الف يعني 17 الف !!!!
دي اوووفر بصراحه
لكن 135 اوحتى 141 الف ... سعر هايل مقابل مواصفات رائعه لعربيه في فئه الكورولا و الجيتا و السيفيك

لكن مين يقدر على ...... ميجان ptmnlo123per185

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 02-02-2010, 09:15 PM
krim71 krim71 غير متواجد حالياً

krim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to behold

انا نفسي اعرف هي الميجان عاملة لكم مشكلة ليه؟ اصلي مفهمش حاجة في الرينو بس كل واحد يعد يقول الميجان و معرفش الميجان مالها
قديم 02-02-2010, 09:27 PM
ahmed-alaa ahmed-alaa غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كهرباء

ahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond repute

انا شفتها في معرض فورميلا الاهرام 2010 بس علي فكرة العربية موجودة في مصر وناس كتير حجزتها بس علي فكرة العربية مافيهاش الشاشة الي في التابلوه دي
قديم 02-02-2010, 09:41 PM
krim71 krim71 غير متواجد حالياً

krim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to behold

بس اكيد انها هتنزل بالامكانيات دي؟؟ خصوصاً المانوال لأني انا اصلاً بحب المانول جداً بس المشكلة ان الشركات مش بتهتم بالمانول و بتقلل من كمالياته و بتخلي العربية قرعة لكن الفلونس هنا مظبطينها اخر تظبيط و abs و جنوط و كل حاجة ربنا يكرمهم بس اهم حاجة التجربة عايزين اي حد استلمها يقولنا ايه الاخبار و ياريت بقى تقولولنا مالها الميجان علشان انا معرفش عن الرينو حاجة و ياريت كمان تقولولي قطع الغيار و التوكيل اخباره ايه هنا علشان ابويا على طول بيشتم في التكويل بتاع رينو و قطع الغيار