العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > تويوتا TOYOTA

قديم 10-03-2010, 04:00 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال للاستاذ حازم ارجوك رد بسرعه عن 3 عربيات لانسر والنيسان والتيوتا 99

سيدى العزيز احدث تلك السيارت هى طبعا ميتسوبيشى لانسر سيارة ذات اداء جيد جدا والاخريات كذلك متقاربة الاداء تقريبا لكن اللانسر احدثهم بالاضافى الى توازن فائق وتماسك لا يقارن طبعا تتمتع الكورولا بنفس هذة الخاصية لكن لا شىء يعوض عن اسلوبها القديم الطراز لكن ربما لازلت اللانسر متقدمة على السيارات والاجيال الاحدث منها خصوصا لجهة الاداء والتماسك وتجانس مكوناتها ولك منى فائق الشكر والاحترام
قديم 13-03-2010, 11:43 AM
الصورة الرمزية فورد2000
فورد2000 فورد2000 غير متواجد حالياً

فورد2000 is on a distinguished road
افتراضي رد: سؤال للاستاذ حازم ارجوك رد بسرعه عن 3 عربيات لانسر والنيسان والتيوتا 99

أرجو إبداء النصىحة: هل الأفضل كورلا 1600cc اتوماتيك صناعة اليابان مو2010 أم دايهاتسو تيريوس 1500cc اتوماتيك 7ركب ياباني تقفيل اندونسيا مع العلم بأن لدي عائلة كبيرة وأعمل بالخليج منذ أكثر من 15 عام علي أمل إمتلاك سيارة عادية بمصر وهنا في الخليج تسطيع ان تركب أفخم أنواع السيارات بأسعار معقولة جداً علي الرغم من الفرق في مستوي المعيشة بيننا وبينهم وأدعو الله أن يرحمنا من الضرائب وخصوصاً ضريبة المبيعات ولكم خالص تحياتي ,,
قديم 13-03-2010, 07:06 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

الكورولا افضل من التريوس رغم اختلاف فئات السيارتين

حـازم خـضـر

قديم 04-04-2010, 03:58 AM
ahmed_soft89 ahmed_soft89 غير متواجد حالياً

ahmed_soft89 is on a distinguished road

لو بتفارن التلات عربيات مع بعض
من وجهه نظري النسيان متدخلش معاهم في مقارنه علشان انا شايفها مكنتها ضعيفه نسبيا بالنسبة للكورلا والانسر
بس انا شايف ان الكورلا هيه اللي تناسبك من حيث قوة مكنه وعفشة و بودي وعربية سفر رغم ان الانسر اقوه كاداء منها من حيث تسارع وثبات وسهولة في الاداء من غيارات وكده
بس التويوتا اللي افضل
ومن حيث قطع الغيار ال3 قطع غيارهم واحدة
ومن حيث سعر اعادة البيع
انا معايا كورلا 94 بنفس سعر لانسر 99 بنفس سعر نسيان 2002 كلهم من بين 45 لحد 51
وكل حاجه يا باشا حسب حالتها
قديم 04-04-2010, 05:54 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فورد2000 مشاهدة المشاركة

أرجو إبداء النصىحة: هل الأفضل كورلا 1600cc اتوماتيك صناعة اليابان مو2010 أم دايهاتسو تيريوس 1500cc اتوماتيك 7ركب ياباني تقفيل اندونسيا مع العلم بأن لدي عائلة كبيرة وأعمل بالخليج منذ أكثر من 15 عام علي أمل إمتلاك سيارة عادية بمصر وهنا في الخليج تسطيع ان تركب أفخم أنواع السيارات بأسعار معقولة جداً علي الرغم من الفرق في مستوي المعيشة بيننا وبينهم وأدعو الله أن يرحمنا من الضرائب وخصوصاً ضريبة المبيعات ولكم خالص تحياتي ,,
طبعا الكورولا ولو ان شكلها الجديد مش عاجبنى (ازواق بقى) بحس انها مبالغ فيها من ناحيه الشكل