العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA

شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA شيري اسبرانزا CHERY SPERANZA شركة شيرى الصينية من اكبر الشركات الصينية بدات تستعين بتصميمات ايطالية وتقنيات متعددة لتقديم سيارات تجمع بين الاقتصادية والجمال تصنع بعض موديلاتها فى مصر تحت اسم اسبيرانزا ومن اشهر الموديلات اسبيرانزا تيجو - M11 - A516 - A620 -QQ - A11 - A15 -A3

قديم 27-06-2011, 07:20 PM
egvodafone egvodafone غير متواجد حالياً

egvodafone is on a distinguished road
افتراضي انا محتاااار....ساعدوني لوسمحتو

ياجماعه انا معايا 75000 وكنت عايز عربيه كويسه شبابيه وتكون شنطتها واسعه وبصراحه مالقتش غير الاسبيرانزا m12 الجديده بتجمع بين الشكل الشبابي ورغم انها هاتش باك بس شنطتتها واسعه....... المشكله كالعاده الناس بتخوفني من الصيني وان تقفيله وحش وسعر اعاده البيع وحش والكلام ه كله انا قرات كتير في المنتدي الجميل ده عن الصيني عموما لاقيت الناس بتشكر فيه مش عارف اجيبها ولا لا خصوصا ان البديل اني اجيب لانسر 2007 وطبعا اللانسر مفيش فيه كلام بس انا خايف من المستعمل وخصوصا هتبقي موديل 5 سنين فاتو ولسه هتقعد معايا كمان 3 سنين علي الاقل وانا صراحه مش فاضي كل شويه اصلح في العرابيه انا عايز ادور واسوق علي طول .....انا محتار ناس تشكرلي في الصيني اوي وتقول انه كويس ومايخسرش كتير لما يتباع وناس تقولي اوعي وخليك في اللانسر .....افيدوني افادكم الله
قديم 27-06-2011, 08:21 PM
shady shado shady shado غير متواجد حالياً

shady shado is on a distinguished road
افتراضي رد: انا محتاااار....ساعدوني لوسمحتو

يعني بالزمه الصيني ده اللي بيبيعه مش بيخسر فيه ؟؟؟؟ ازاي ييني دي عربيات ××××× وخليك في ال لانسر طبعا ياباني وزي الفل ومش مشكله الموديل سنه كام المهم اللي انتا حاتشتريها منه بيعامل العربيه ازاي وكمان متجيبش عربيه متباعه لكذا حد واكشف في التوكيل علي العربيه احسن من الميكانيكيه

i am not drive fast but i am fly slow

التعديل الأخير تم بواسطة حازم شاهين ; 30-06-2011 الساعة 02:39 PM
قديم 27-06-2011, 08:35 PM
dr tamer naguib dr tamer naguib غير متواجد حالياً

dr tamer naguib is just really nicedr tamer naguib is just really nicedr tamer naguib is just really nicedr tamer naguib is just really nicedr tamer naguib is just really nice

طبعا بما ان حضرتك سالت في منتدي الصيني - اكيد هتلاقي معظم الردود هاتشجعك
و ده شرف لا ندعيه - ويؤكده ان احنا اشترينا العربيات دي
ولكن نقطة الحذر الوحيده هي سهولة وسعر اعادة البيع
لو الموضوع ده مهم بالنسبالك يبقي بلاش صيني - لان البيع اصعب والسعر بينزل بالمقارنة بالكوري واليابانى
بينما لو جبت لانسر - ممكن تبيعها في نفس اليوم لو حبيت - بس ارجوك خليك حذر جدا لو هاتشتري مستعمل لان النصب علي ودنه
قديم 27-06-2011, 08:40 PM
dr tamer naguib dr tamer naguib غير متواجد حالياً

dr tamer naguib is just really nicedr tamer naguib is just really nicedr tamer naguib is just really nicedr tamer naguib is just really nicedr tamer naguib is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady shado مشاهدة المشاركة

يعني بالزمه الصيني ده اللي بيبيعه مش بيخسر فيه ؟؟؟؟ ازاي ييني دي عربيات زباله وخليك في ال لانسر طبعا ياباني وزي الفل ومش مشكله الموديل سنه كام المهم اللي انتا حاتشتريها منه بيعامل العربيه ازاي وكمان متجيبش عربيه متباعه لكذا حد واكشف في التوكيل علي العربيه احسن من الميكانيكيه
من فضلك بلاش الفاظ زبالة وكذا
ماحدش قال لحضرتك اشتريها او اركبها
وكل واحد حر فيما يختار
قديم 27-06-2011, 08:43 PM
الصورة الرمزية mohamed selem
mohamed selem mohamed selem غير متواجد حالياً
التخصص العملى: جرافيك ديزين
هواياتي: الكمبيوتر و متابعه اخبار السيارات

mohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond repute

طبعا لانسر :w6w2 00504112245306e
وبلاش الصيني هيتعبك كتير ولو فكرت تبيع مش هتلاقي سعر اعاده بيع مناسب للتمن الي انت شاريها بيه
وللعلم واحد زميلي جاب M11 اول منزلت بـ 69 الف وبعدها بشهرين باعها بـ 27 الف للتعب الي شافو منها وكانت جايه زيرو
اسمع نصيحتي وخليك في الانسر واكشف ع العربيه صح .. وربنا يباركلك فيها وكفيك شرها