العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > بروتون PROTON

بروتون PROTON شركة بروتون هي الصانع الماليزى الوطني للسيارات. يعود إنشاء الشركة لعام 1983 بناءًا على توجيهات مباشرة من رئيس الوزراء الماليزى آنذاك، د. مهاتير محمد. شركة بروتون القابضة، هي الشركة المسيطرة على بروتون للسيارات.

قديم 10-08-2012, 06:38 PM
mishoalex mishoalex غير متواجد حالياً

mishoalex is a jewel in the roughmishoalex is a jewel in the roughmishoalex is a jewel in the roughmishoalex is a jewel in the rough
عاجل استفسار هام جدا

ياجماعه بفكر اشتري البروتون الساجا ياريت حد يقولي ايه رئيكم فيها و عيوبها ايه والشكل الجديد بتاعها فعلا حاينزل في مصر و لا لا و لو حاينزل ممكن يكون امتي في الاراضي المصريه
و لكم جزيل الشكر

Ayman Elnaggar

Insurance Consultant

Mob : 0111 013 9399

ayman.elnaggar@hotmail.co m
قديم 10-08-2012, 06:47 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استفسار هام جدا

البروتون ساجا عربية ممتازة لكن عيوبها
1/ قطع غيارها غالية جدا جوه التوكيل ومش موجودة بره التوكيل
2/ التوكيل خدماته زي الزفت ومعاملته سيئة للعملاء
3/ العربية مفيهاش ولاعة سجائر او زجاج كهربائي خلفي
4/ العربية سفاحة بنزين بتستهلك بنزين بطريقة رهيبة
بس غير كده هيا ممتازة
بخصوص موضوع الشكل الجديد انا بصراحة معرفش هينزل امتا
من الاخر انا مبنصحكش بيها
فكر في عربية تانية زي اللوجان
وأي استفسار انا تحت امرك
قديم 10-08-2012, 07:15 PM
الصورة الرمزية mohamed hossam elemam
mohamed hossam elemam mohamed hossam elemam غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد حسام
التخصص العملى: مامور ضرائب
هواياتي: قياده السيارات

mohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant future

انا بتفق معاك في كل حاجه بس حكايه ولاعه السجائر العربيه مفيهاش ولاعه عشان هي عربيه صديقه للبيئه مش اكتر واكتر العربيات الالمانيه مفيهاش ولاعه النهم اصدقاء للبيئهوتقبل تحياتي

قديم 10-08-2012, 07:21 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed hossam elemam مشاهدة المشاركة

انا بتفق معاك في كل حاجه بس حكايه ولاعه السجائر العربيه مفيهاش ولاعه عشان هي عربيه صديقه للبيئه مش اكتر واكتر العربيات الالمانيه مفيهاش ولاعه النهم اصدقاء للبيئهوتقبل تحياتي
كلامك مضبوط والله وشكرا على التوضيح
قديم 10-08-2012, 07:23 PM
الصورة الرمزية reda310
reda310 reda310 غير متواجد حالياً

reda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant future

سيارة ممتازة وافضل من اللوجان ومواتير البروتون معروفة
العيب الوحيد زجاج خلفى ودا غيرته كهربا معايا من 9 شهور 2012 اوتو 75 الف