العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > فى رحــاب شهر رمضان

فى رحــاب شهر رمضان قسم خاص للموضوعات عن الشهر الكريم والانشطة الخيرية فى رمضان

قديم 16-05-2009, 04:34 AM
الصورة الرمزية elhmami
elhmami elhmami غير متواجد حالياً

elhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond repute
افتراضي رد: في سطور واحكم أنت

شكراا لكم اخوانى فى الله على مروركم العطر

ياريت نتشرف برايكم معنا فى هذا الموضوع

زيارة الرابط

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=8470

تحياتى لكم

قديم 16-05-2009, 07:39 AM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

يا محترم آمنت بالله و رسوله و أشهد أن لا اله الا الله و أن محمدآ رسول الله !

كل الكلام المذكور فى مقالك سواء مقتطفات من القرآن و أحاديث رسول الله صلى الله عليه و سلم

على راسنا من فوق و على راس أجداد أجدادنا ! ولكن ما هى العلاقه بين كل ما فلت و الزنا ؟؟؟

تسهبل الزنا ؟؟ طب ما حضرتك بلاش الواحد يتفتح الكومبيوتر أصلا ( بما فيهم حضرتك ) و لا يدخل انترنت علشان

ممكن غصب عنه كده يعمل شات مع واحده ست ودى مقدمه لما هو أخطر ! و بلاش يدخل على منتديات

سيارات علشان ساعات بيبقى فى صور ستات متبرجين واقفين جنب السيارات فى صور المعارض !

و بعدين الاشتراك فى المنتديات ده تضييع وقت ( موش أحسن الواحد يستغل الوقت ده فى الصلاه )

( و قراءة القرآن ) ؟؟ أنا موش بأسخر منك و لا من القرآن و السنه ! وجزاك الله خيرآ نشر الآحكام الدينيه

و أترك كل واحد و عقله وتربيته و دينه و ابدأ بنفسك طبعآ ! و بعدين أنا تسائلت فى ردى على مقالة

16 حكم عن قيادة المرأه عدة تساؤلات لم يتم الرد عليها و تم الرد تقريبا بطريقه غير مباشره بهذه

المقاله الجديده ! بس اللى موش حلو فيها انك بتحاول تستقطب و تستعدى بعض الزملاء على الردود

اللى فى المقاله السابقه بقولك ( أنظر الرابط ) وايه رأيكم و أظن ان المنتدى ( وأنا لست من مديريه ) ليس مجاله مثل

هذه السجالات ! و ده آخر كلام عندى فى الموضوع ده وموش ح أرد على أى كلام تانى فى الموضوع

حتى لا نقع فى المحظورات ! وبعدين سعادتك بعض الردود برده ممكن تكون من غير المسلمين و تكون جارحه

يبقى احنا علينا كده وزر الاشتراك فى سفسطه مضره !

و آخيرآ يا محترم ( أشهد أن لااله الا الله و أشهد أن محمدآ رسول الله حقا و صدقا ) !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1127
قديم 16-05-2009, 04:07 PM
الصورة الرمزية elhmami
elhmami elhmami غير متواجد حالياً

elhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond repute

شكرا اخى الفاضل Dr. Bolbolan
بجد انا لو حسيت لحظة ان الكمبيوتر هيبعدنى عن دينى مش هفتحه تانى
ولاكن من الذى يحدد الاستخدام من الذى يعطى الاوامر للجهاز ........
وحضرتك قلت لى ما علاقة الزنا باموضوع مع انى متكلمتش عليه تحديداا
انا قلت أكبر معصية تترتب على جريمة الاختلاط:
ولو حضرتك تستذكر كلامى ( اكبر معصية )
تلك الفاحشة التي مقتها الله عز وجل ووعد من يفعلها ويقع فيها بالوعيد والعذاب الشديد..
اما عنى فانا راضى عن نفسى وباذن الله ربى راضى عنى
استفسار هو المسلم ده لقب الانسان بياخذه لما يتولد
ولا لايزم يعرف ما هو الاسلام اللى هو دينه
واخى فى الله انا لا استقطب بس فعلاا الموضوع كبير اكبر من الكل
واخيرا شكرا لك اخى فى الله على مشاركتى الحديث
جزاك الله خيراا