العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديلات رفع الاداء

تعديلات رفع الاداء car performance tuning - قسم خاص بتعديلات رفع أداء السيارة من محرك وأجهزة تعليق وفرامل الخ ...

قديم 11-04-2010, 04:16 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لانسر 1.3 عوزنها تبقا 120 حصان!!!!

اللينيا و الجراند التربو كله ماشي ب 92 عادي

و معلومة ميزة المحركات ال tjet انها forged انما التربو اللي فيها عادي ده تربو صغير مش جبار يعني و الفيات الجديد جودته متجهه للامام و سيبك من الاشاعات المصرية المغرضه:D
قديم 12-04-2010, 04:02 AM
الصورة الرمزية matmm
matmm matmm غير متواجد حالياً

matmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond repute

طيب هقوللك على فكرة كويسة واحد صاحبى عملها هو كان معاة نفس عربيتك الى انت متعرفهوووووش ان عربيتك بيترملها مكنة جبارة مايفك 2400سىسى هو عمل كدة وريح دماغوا والعربية بقت جباااااااارة اوى اوى واعتقد انها هتبقى بتمن الى انت هتعملة دة ولا تشترى حجات ولا تغير العربية بزمتك مش احسن لو عجباك الفكرة قولى وانا اسألهولك جبها منين وبكاااام بلظبط

قديم 12-04-2010, 11:46 AM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed ibiza مشاهدة المشاركة

اللينيا و الجراند التربو كله ماشي ب 92 عادي

و معلومة ميزة المحركات ال tjet انها forged انما التربو اللي فيها عادي ده تربو صغير مش جبار يعني و الفيات الجديد جودته متجهه للامام و سيبك من الاشاعات المصرية المغرضه:D
ما الاشاعات دي كرهتني فيها الحقيقهptmnlo123per111

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة matmm مشاهدة المشاركة

طيب هقوللك على فكرة كويسة واحد صاحبى عملها هو كان معاة نفس عربيتك الى انت متعرفهوووووش ان عربيتك بيترملها مكنة جبارة مايفك 2400سىسى هو عمل كدة وريح دماغوا والعربية بقت جباااااااارة اوى اوى واعتقد انها هتبقى بتمن الى انت هتعملة دة ولا تشترى حجات ولا تغير العربية بزمتك مش احسن لو عجباك الفكرة قولى وانا اسألهولك جبها منين وبكاااام بلظبط
انا عارف الموضوع ده كله يا مان و اعرف ناس عملينه بس ده في عربيه 2004 ولا 2005 مش اجيب عربيه بورقها و انزل اسقط لها مكنه معلشي انا كدا ابقا اغبي انسان في الدنيا ضيعت ثمن العربيه علي الفاضي فهمني يا مان
انا عاوز العربيه تفضل فبريكه بره و جوه و الي يشفها يقول كبتها متفتحشي من ساعت ما طلعت من المصنع و في نفس القوت تخدم معايا كويس بس اني اشيل و اسقط موتور تاني يبقا انا كدا خسفت بتمن العربيه الارض فهمني يا مان

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 13-04-2010, 03:12 AM
الصورة الرمزية PoweRPassioN
PoweRPassioN PoweRPassioN غير متواجد حالياً

PoweRPassioN has much to be proud ofPoweRPassioN has much to be proud ofPoweRPassioN has much to be proud ofPoweRPassioN has much to be proud ofPoweRPassioN has much to be proud ofPoweRPassioN has much to be proud ofPoweRPassioN has much to be proud ofPoweRPassioN has much to be proud ofPoweRPassioN has much to be proud ofPoweRPassioN has much to be proud of

في حالتك دي افضل الحلول تبيع موتورك وتجيب موتور افضل 1600 او 2400 استيراد مايفك او عادي والفرق مش هيبقى كبير
ويمكن تصرف اقل من اللي فات دا كله وتكون النتيجه احسن
بس خلي بالك دايما .. لازم تعديل عفشه وفرامل كمان
يعني موضوع التعديل دا بيصرف .. مش عايزه كلام

Dr.Ahmed AlSherif

هنا تتجسد معاني الارادة والعزيمة والاصرار والتحدي والامل
قديم 13-04-2010, 12:45 PM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SMARTMAN مشاهدة المشاركة

في حالتك دي افضل الحلول تبيع موتورك وتجيب موتور افضل 1600 او 2400 استيراد مايفك او عادي والفرق مش هيبقى كبير
ويمكن تصرف اقل من اللي فات دا كله وتكون النتيجه احسن
بس خلي بالك دايما .. لازم تعديل عفشه وفرامل كمان
يعني موضوع التعديل دا بيصرف .. مش عايزه كلام

ما انا لو هسقط هيبقا 1800 ميفيك و هييج نص كمال بمقصاته و عفشه اماميه كامله و كمان معاه الabs بتاعه دا كله بييجي مع بعضه بس كدا خلاص انا هحكم علي العربيه انها هتعد معايا 10 سنين ادام لاني مادام فكيت الموتور يبقا فركش سعر العربيهptmnlo123per144

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ