العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مكافحة سرقة السيارات

مكافحة سرقة السيارات موضوعات حماية السيارات من السرقة و للاعلان عن سيارات مفقودة ( مسروقة )

قديم 20-11-2010, 08:44 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute
Talking عيدية العيد : اتسرقنا ورايحين نشترى المسروق مننا !!!!!!!

كل سنة وانتم طيبين كان المفروض احكى على اللى حصلى فى العيد بس قولت احكى لكم بعد العيد خلاصة الموضوع ان احنا انا ووالدى نزلنا تانى يوم العيد عشان نروح مشوار لحد 6 اكتوبر فوجئنا بسرقة علامة اسبرانزا اللى على عربيتى ال516 العلامة الخلفية والعربية كانت متغطية لا وشوية نزل ابن عمى عشان يمشى لقى العلامتين بتوع النيسان صنى الجديدة بتاعتة اتسرقت كمان لا اللى يكمل الموضوع بقة ان عمى بنبص على عربيتة الشاهين حتى الشاهين لاقينة العلامتين بالسلامة مسروقين بردة قولتلهم بس احنا نبص على كل عربيات العيلة اللى موجودة فى الشارع قدام بيت العيلة الكبير نبص على النيو اكسنت بتاعة عمى التانى العلامات بتاعة الهيونداى مسروقة بردة وال132 القديمة بتاعتنا مسروقة هى كمان لحد هنا والدى قال لأ كلة يتسرق الا ال32 الأ دى ( العلامة الخلفية اللى زعلان عليها الحج ب2ج وانا اللى شاريها من التوفيقية ) خلاصة السرقات دى كلها ان جميع العربيات جديدة وقديمة الخاصة بالعائلة الكريمة اتسرقت علماتهم والبعض علامات وغطيان واللى يغيظ اكتر ان البيت فى السيدة زينب يعنى مش منطقة جديدة ولا صحراوية يعنى فيها ناس سهرانة بس الحمدلله على كل شىء .
المهم النهاردة كنت فى توكيل اسبرانزا عشان اغير زيت للعربية وسألت عن العلامة قالولى ب40 ج قولت مش عايزها اجيبها من محل اكسسوارات اللى قريب منى نزلت وسألتة قالى عندى العادية ب10 ج ودى مش اصلية وعندى واحدة اصلى لسة جاية قبل العيد ب50 ج !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قولتلة ورهالى كدة اشوفها لوسمحت وفوجئت انها بتاعة عربيتى طبعا هتقولوا طب عرفت ازاى اقولكم صدق اللى قال ان الحرامى لازم يسيب وراة دليل الحرامى اللى سرق العلامة خلعها بسرعة وساب اثار اللزق عليها ومنضفهاش واما قرنتها بالمكان بتاع علامتى لاقيت فعلا ان فى بواقى لزق على العربية مش موجودة على العلامة والعكس بواقى لزق على العلامة مش موجودة على العربية روحت ماسك الراجل واخذتة القسم وهناك اعترف بالى بعلوا العلامات ووصلة البوليس النهاردة العصر ودلنا هو باع الحاجات دى فين ولمين وبكام تخيلو بايع علامة النيسان ب12 ج والهيونداى ب12ج والأسبرانزا ب9ج ( عشان صينى طبعا )
بس الحمدلله كل حاجة رجعت تانى بس عن طريق الصدفة البحتة جدا جدا جدا وانا قولت احكى موضوعى عشان كل واحد لازم ميسبش عربيتة غير فى حتة امان وكلها نور حتى لايحدث مثل اللى حدث دة حتى انذار العربيات مضربش يعنى العلامة هتتسرق ولا انت دارى وممكن الجنط بعدة الغطاء ويكمل بعد كدة على العربية كلها واسف جدا جدا على الأطالة .

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

التعديل الأخير تم بواسطة BASSEM BESO ; 20-11-2010 الساعة 09:10 PM
قديم 20-11-2010, 09:09 PM
ahmedalkouly ahmedalkouly غير متواجد حالياً

ahmedalkouly is on a distinguished road
افتراضي رد: خسائر العيد : اتسرقنا ورايحين نشترى المسروق مننا !!!!!!!

والله فلوسك حلال وشكرااا على الخبر
قديم 20-11-2010, 09:11 PM
الصورة الرمزية oceanboy425
oceanboy425 oceanboy425 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed said
التخصص العملى: شركة ادويه
هواياتي: cars

oceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عيدية العيد : اتسرقنا ورايحين نشترى المسروق مننا !!!!!!!

الحمد لله انها رجعتلك
بجد بستغبى الحركه دى جدا
قديم 20-11-2010, 09:21 PM
الصورة الرمزية karem ali
karem ali karem ali غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب طموح
التخصص العملى: طالب
هواياتي: اعشق السيارات وقيادتها

karem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond repute

والله العظيم دى حاجه تجنن لكن احمد ربنا انو محدش من بتوع التكاتك اخدهم لكن بصراحه ده حرامى غبى اوى مش هاين عليه يشيل الازق الى على العلامه لكن ده ستر من عند ربنا على شان تتاكد انى دى حاجتك
وكمان فى حاجه جنتنى اكتر ياعنى الراجل صاحب المحل مشترى العلامه من الحرامى ب9جنيه و عاوز يبعها ب50 جنيه والله الراجل ده عاوز علقه محترمه

كريم على
قديم 20-11-2010, 09:42 PM
الصورة الرمزية أحمد فاروق سيد
أحمد فاروق سيد أحمد فاروق سيد غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله
التخصص العملى: محاسب قانونى
هواياتي: القراءة والأنترنت

أحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond repute

سبحان الله

والحمد لله أنك عرفت تآخد حقك
فعلاً صاحب الحق قوى

وللمنفعة العامة
يا ريت تذكر أسم المحل وعنوانه علشان الكل يآخد حرصه