العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 15-11-2011, 11:22 AM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا بعت عربيتى امبارح ومحتاج رأيكم ازاى اخد على الراجل ضمانات زيادة....

انا كنت قريت فى منتديات استشارات قانونية ان ايصالات الامانة (ثلاثية الطرف) يعنى طرف اول يدى فلوس لطرف تانى عشان يوصلهم لطرف ثالث - ده بيبقى اقوى الضمانات ولو لا قدر الله دخلت فى موضوع القضايا بيبقى الحكم فيها اسرع
الطرف الاول: حضرتك
الطرف الثانى: اللى اشترى منك
الطرف الثالث : اى حد قريب منك(صورى يعنى)
وبيبقى صيغته -تقريبا-
استلمت انا (فلان: المشترى) مبلغ كذا من (فلان:حضرتك) على سبيل الامانة لتسليمهم الى (فلان: الطرف الثالث من جهة حضرتك) فى موعد اقصاه (تاريخ استحقاق القسط المتفق عليه)

دى معلومة منقولة من احد الاستشارت القانونية-يعنى مش واثق 100%- لانى ماعملتش كده بنفسى
ويفضل تشوف محامى موثوق فيه يعملك كل الاجراءات القانونية لحفظ حقوقك كاملة
وربنا ييسرلك الخير ان شاء الله

صلى على رسول الله
---------------------

قديم 15-11-2011, 03:30 PM
عاشق الفولكس عاشق الفولكس غير متواجد حالياً

عاشق الفولكس has a spectacular aura aboutعاشق الفولكس has a spectacular aura about
افتراضي رد: انا بعت عربيتى امبارح ومحتاج رأيكم ازاى اخد على الراجل ضمانات زيادة....

جزاك الله خيرا بجد يا استاذ aymangalal
معلوماتك قوية ووافية وفعلا انا هسال واحد محامى عشان اقدر اضمن حقى ان شاء الله وربنا يستر باذن الله وشكر ا جزيلا لحضرتك على الاهتمام
قديم 15-11-2011, 07:52 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

اولا مبروك البيع
ثانيا حضرتك عامل اكثر من مشاركة بدور على فيهم واعتقد انك معاك رقم تليفونى كنت كلمتنى وجوبتك على كل شى لو مستعجل
ثالثا الموضوع انت بتقول انك اخذت منة مقدم وجزء من الاقساط ممكن افهم انت خذت جزء من القساط مقدم وبعدين لما يجى وقت السداد انت ال هتسدد
بخصوص الضمنات انت هتعملة توكيل اية توكيل ادارة ولا توكيل عام سيارت
قديم 06-12-2011, 06:26 AM
elsaody1980 elsaody1980 غير متواجد حالياً

elsaody1980 is on a distinguished road
للاهمية مطلوب مبادله مع دفع الفرق بالتقسيط

انا عندى اوبل استرا 2000 كامله مانيوال1600 الوحيده بمصر بقتحه سقف وجنوط يعنى تعمل فى حدود 52 :54 الف والرخصه فيها لحد 2013 مرور الجيزة وباسمى مش توكيلات..لو ينفع تبديل باى سياره من الانواع ده واقسط الفرق يبقى جزاك الله خيراا
الانواع ال عاوزها
جيب شيروكى 2002 الشكل الجديد او مازدا3 2008 اوهيونداى كوبيه 2008 اواوكتافيا 2006 او 2005 اوبورا 2006 اواسترا الشكل الجديد اوبيجو 406 مود من 2001 او 307 او فكترا 2005 او اى موديل بى ام بس ابتداء من 2000 يعنى المبلغ تقريبا ال هيتقسط هيبقى من 30 الى 50 الف واى ضمانات مفيش اى مشكله
محمد حسنى 01005577668
قديم 18-02-2012, 02:33 AM
elsaody1980 elsaody1980 غير متواجد حالياً

elsaody1980 is on a distinguished road
افتراضي ارجو المساعده من اصحاب معارض تقسيط المستعمل

مساء الخير ياباشا بقول لمعاليك لو ادامك اى نوع من الموديلات ده
bmw من 2002 الى... الا تتجاوز 100000
من 2002 cheroke
octavia من 2009
مع العلم ان سيتم دفع 40000ج نقداا والباقى اقساط مابين 1000 و 1500
اتمنى ان لاتبخل بمساعدتى واتمنى التاكيد على الجيب لها الاولويه الاولى
واشكر معاليك جداا