العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > ملاكى اسكندرية

ملاكى اسكندرية قسم خاص برابطه اعضاء مصر موتورز بالاسكندرية

قديم 03-05-2013, 12:10 PM
الصورة الرمزية احمد عصمت محمد
احمد عصمت محمد احمد عصمت محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed abo karma
التخصص العملى: محاسب

احمد عصمت محمد is a jewel in the roughاحمد عصمت محمد is a jewel in the roughاحمد عصمت محمد is a jewel in the rough
افتراضي رد: حشتري سيات ابيزا ومحتاج رايكم ضروري

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wael saeed مشاهدة المشاركة

الف شكر يا جماعه جزاكم الله عني خير خلاص انا طبعا حاخد برايكم وحشوف حاجه تانية غيرها انا بفكر في الريجاتا او الشاهين وربنا يسهل وياريت تنصحوني وانا معايا 25000 شايلهم عشان العربية
لو قدامك شاهين بس حالتها كويسه توكل على الله عربيه تحفه وشديده قريبي لسه جايبها وانا ركبتها على الطريق ملهاش حل

لا إله إلا الله سيدنا محمد رسول الله
قديم 03-05-2013, 05:08 PM
الصورة الرمزية tareksakr
tareksakr tareksakr غير متواجد حالياً
التخصص العملى: التسويق القاري
هواياتي: السيارات القراءة

tareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حشتري سيات ابيزا ومحتاج رايكم ضروري

اتعجب جدا من الذين يصدرون احكاما علي اشياء لم تتح لهم الفرصة لتجربتها ويصدرون احكاما لمجرد السماع
اولا الابيزا 94 من السيارات الاعتمادية جدا ذات السمعة الطيبة واقتصادية في التشغيل واسعار قطع غيارها متوسطة ,وقطع غيارها استيرادوجديد موجودة وبوفرة واستهلاكها للبنزين 260 كم للصفيحة علي طريق سفر و 200 كم للصفيحة داخل المدينة لو الكربراتير مظبوط هي في الاصل سيارة اسبانية بتكنولوجيا فولكس واجن الالمانية بمحرك سعة 1300 سي سي امامية الدفع كربراتير
اسعار قطع الغيار متوسطة
سير كاتينة 60 جنيه ,تيل امامي 90 جنيه ,طنابير 180 جنيه , فلتر زيت 30 جنيه ,فلتر هوا 40 جنيه , طلمبة مياه 170 جنيه , سير دينامو 12 جنيه ,
طقم دبرياج (اسطوانة وديسك وبلية ) 650 جنيه مساعدين امامي 650 جنيه
العربية ممتازة جدا واعطالها بسيطة
جدا وموتورها بسيط مش معقد لانه كربراتير مش حقن اهم حاجة وانت بتشتري انك تدور علي عربية حالتها جيدة جدا مش محتاجة مصاريف كتير